Постанова
від 06.10.2015 по справі 805/2586/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Грищенко Є.І.

Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2015 року справа №805/2586/15-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Сухарька М.Г., Васильєвої І.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року по адміністративній справі №805/2586/15-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ШЕСТ-РІК» до Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ТОВ «ШЕСТ-РІК» звернувся до суду з позовом в якому просив:

Визнати протиправними дії відповідача щодо корегування показників податкової звітності ТОВ «ШЕСТ-РІК» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі податкової інформації за № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року;

зобов'язати відповідача вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» податкову інформацію за № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року;

зобов'язати відповідача відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «ШЕСТ-РІК», що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року;

заборонити відповідачу використовувати і поширювати дані, викладені у податковій інформації за № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року, що направлена до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, ДПІ в Обухівському районі ГУ ДФС у Київській області, ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві у якості доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, у тому числі враховувати при проведенні зустрічних звірок та інших перевірок ТОВ «ШЕСТ-РІК» за ланцюгами придбання та продажу товарів (робіт, послуг).

В обгрунтування позову зазначив, що податковий орган незаконно зробив висновок (податкову інформацію) стосовно підприємства, оскільки підприємство зареєстровано належним чином в ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців, запиту про надання інформації для проведення зустрічної звірки позивач від податкового органу не одержував.

Відсутність технічної можливості направлення податковим органом запиту про надання інформації за юридичною адресою позивача - не є підставою для позбавлення товариства права на формування податкового кредиту з ПДВ.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області щодо корегування показників податкової звітності ТОВ «ШЕСТ-РІК» в АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі податкової інформації № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року.

Зобов'язано ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» податкову інформацію № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року.

Зобов'язано відповідача відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «ШЕСТ-РІК», що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування зазначив, що в зв'язку з відсутністю поштового зв'язку у податкового органу не було технічної можливості направити запит про надання документів за юридичною адресою ТОВ «ШЕСТ-РІК». Проте, аналіз баз даних та податкової звітності позивача свідчить про неможливість підтвердження реальності господарських операцій товариства з платниками податків за квітень 2015 року.

Висновки, викладені в спірній податковій інформації, є відображенням дій податкових інспекторів, не породжують правових наслідків для платника податків, не змінюють стан його суб'єктивних прав та не створюють жодних додаткових обов'язків.

Також суд першої інстанції, зобов'язуючи податковий орган вилучити з АІС «Податковий блок» спірну податкову інформацію, порушив діючи норми податкового законодавства, оскільки втрутився до повноважень податкового органу.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, розглядаючи справу в межах апеляційної скарги, встановила наступне.

ТОВ «ШЕСТ-РІК» є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з кодом 39685009 з 10 березня 2015 року, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 24).

Позивач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області з 11.03.2015 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ШЕСТ-РІК» зареєстроване платником податку на додану вартість, подало до податкового органу податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2015 року з необхідними додатками, у тому числі і з додатком № 5.(а.с.46-47)

Проте зазначена податкова декларація за квітень 2015 року податковим органом не визнана як податкова.

На підставі п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області складено податкову інформацію № 279/05-66-15-01/39685009 від 25.05.2015 року, якою встановлено, що аналізом баз даних та податкової звітності ТОВ «ШЕСТ-РІК» не має можливості підтвердити реальність господарських відносин з платниками податків за квітень 2015 року. Також, у податковій інформації вказано, що аналізом звітності з ПДВ за квітень 2015 року встановлено факти формування податкових зобов'язань по операціях, що свідчать про можливі порушення податкового законодавства та залучення суб'єктів до схеми формування штучного податкового кредиту.

За висновками податкової інформації № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року встановлено сумнівні податкові зобов'язання та податковий кредит, задекларований позивачем у квітні 2015 року з десятьма контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками (а.с. 44-45).

Листом ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області надіслано податкову інформацію № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року для використання в роботі та подальшого відпрацювання по ТОВ «ШЕСТ-РІК» за квітень 2015 року до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, ДПІ в Обухівському районі ГУ ДФС у Київській області, ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві.(а.с.42)

На підставі зазначеної податкової інформації податкові повідомлення-рішення не приймались.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Наказом Державної податкової служби України від 24 грудня 2012 року № 1197 «Про введення в експлуатацію інформаційної системи «Податковий блок» з 1 січня 2013 року було введено в експлуатацію ІС «Податковий блок» в органах державної податкової служби всіх рівнів.

Як вбачається з витягу з Автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» (надалі - АІС «Податковий блок») розділ «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів», на підставі податкової інформації № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року відповідачем було здійснене коригування показників, визначених позивачем в декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року. Внаслідок здійснення відповідачем коригування показників, визначених позивачем в декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року, відбулося відхилення між показниками позивача та показниками його контрагентів. (а.с.48-55), оскільки відповідачем анульовано показники задекларованих ТОВ «ШЕСТ-РІК» податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту з податку на додану вартість за перевірений період.

Відповідно до п.п.49.1, 49.2, 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

На підставі п.п.48.1., 48.2, 48.3 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Згідно з п.48.5 ст.48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; фізичною особою - платником податків або його законним представником; особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

Відповідно до п.48.7 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

На підставі п.49.8 ст.49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом (п.49.9 ст.49 Податкового кодексу України).

Згідно п.п.49.11.1 ст.49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

Відповідно до п.49.13 ст.49 Податкового кодексу України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Позивачем не оскаржувалися дії податкового органу щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року, відмова податкового органу прийняти зазначену податкову декларацію протиправною у встановленому порядку не визнавалася.

Оскільки податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2015 року не визнана відповідачем як податкова, тому не можна вважати, що ця декларація відображає фактичні показники господарської діяльності позивача.

На підставі викладеного, відсутні підстави визнавати протиправними дії ДПІ у Куйбишевському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «Шест-Рік» в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за квітень 2015 року, як наслідок, зобов'язувати відповідача відновити в зазначеній системі показники податкової звітності ТОВ «Шест-Рік», що зазначені у податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 20156 року.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання податковий орган вилучити з АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» податкову інформацію № 279/05-66-15-01/39685009 від 25 травня 2015 року; щодо заборони відповідачу використовувати та поширювати дані, викладені в цій податковій інформації, судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Отже, зобов'язання відповідача вилучити її з АІС «Податковий блок», заборона вчиняти певні дії з цією податковою інформацією прямо суперечить вимогам статті 74 Податкового кодексу України та фактично позбавляє можливості податковий орган виконувати покладені на нього функції та завдання у встановлений Податковим кодексом України спосіб та порядок.

Таким чином, судова колегія вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Оскільки постанова суду першої інстанції не відповідає вимогам щодо законності та обґрунтованості та висновки суду не відповідають обставинам справи, постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про відмову в задоволенні позову, в зв'язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 24, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року по адміністративній справі №805/2586/15-а - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 липня 2015 року по адміністративній справі №805/2586/15-а - скасувати.

Прийняти нову постанову.

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «ШЕСТ-РІК» до Державної податкової інспекції у Куйбишевському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання нею чинності.

Суддя-доповідач І.Д. Компанієць

Судді М.Г. Сухарьок

І.А. Васильєва

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52083841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2586/15-а

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 08.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 21.07.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Грищенко Є.І.

Постанова від 21.07.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Грищенко Є.І.

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Грищенко Є.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні