Постанова
від 25.09.2015 по справі 804/13292/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2015 р. Справа № 804/13292/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Східно-Дніпровськоїоб'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ :

03 вересня 2015 р. Східно-Дніпровська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства (далі - відповідач) з вимогами про стягнення коштів з рахунків Першотравенського міського житлово-комунального підприємства (код ЄДРПОУ 32598423) у розмірі податкового боргу в сумі 657 434,47грн. та за рахунок готівки, що належить Першотравенському міському житлово-комунальному підприємству.

Представник позивача в судове засіданняне з'явився, надав клопотання про розгляд справи без участі представника. В обґрунтування позовних вимог в адміністративному позові зазначено наступне.Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство станом на 31.07.2015 року має податковий борг у загальному розмірі 657 434,47грн., в тому числі 411 870,46грн. - по ПДВ, 226 770,58грн. - екологічного податку та 18 793,43грн. - земельного податку. Податковий борг виник за відповідачем з 2008 року. За цей період часу податковий борг в повному обсязі не сплачувався відповідачем, а накопичувався з наростаючим підсумком. Перша та друга податкові вимоги вручені відповідачу. Проте, сума податкового боргу залишається не сплаченою, що зумовило звернення до суду.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився; належність повідомлення відповідача про судовий розгляд справи підтверджується матеріалами справи. Про причини неявки в судове засідання уповноваженого представника Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство суд не повідомило, будь-яких клопотань або заперечень на позов надано не було.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство зареєстровано рішенням Першотравенської міської ради 04.07.2003 р., про що 28.09.2005 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців України про включення відомостей про юридичну особу 1 233 120 0000 000179; ідентифікаційний код 32598423.

Відповідач є платником податків та перебуває на податковому обліку в Східно-Дніпровській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Згідно з розрахунком позову, наданим Східно-Дніпровськоюоб'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до позову (структура по новоствореному податковому боргу), станом на 31.07.2015 р. за відповідачем рахується новостворений податковий борг у загальному розмірі 657 434,47грн., з яких:

-411 870,46грн. - по ПДВ (код бюджетної класифікації 14010100);

-226 770,58грн. - по екологічному податку (код бюджетної класифікації 19010101);

-18 793,43грн. - по земельному податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500).

Згідно з витягу з облікової картки платника податків - Першотравенського міського житлово-комунального підприємства - по платежу 14010100 «податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)», заявлена до стягнення сума заборгованостіпо ПДВ утвориласьнаслідок не сплати по строку оплати самостійно визначених зобов'язань, а також за рахунок нарахованої контролюючим органом пені в порядку пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України.

Позивачем до позову додано копію податкової декларацій з ПДВ від 15.06.2015 р. за звітний травень 2015 року, в якій задекларовано до сплати 263 101грн. ПДВ та копію податкової декларації з ПДВ від 14.07.2015 р. за звітний червень 2015 року, в якій задекларовано до сплати 125 809грн. ПДВ.

По строку оплати задекларовані зобов'язання з ПДВ не сплачені відповідачем.

В порядку пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нараховано пеню в розмірі 22960,46грн. за період з 11.06.2015 р. по 30.07.2015 р.

Згідно з витягу з облікової картки платника податків - Першотравенського міського житлово-комунального підприємства - по платежу 19010101 «надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення», заявлена до стягнення сума заборгованості по екологічному податку утворилась наслідок не сплати по строку оплати визначеної контролюючим органом суми штрафних санкцій.

Так, матеріалами справи встановлено, що 24.06.2015 р. фахівцем Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку Першотравенського міського житлово-комунального підприємства з питань своєчасності сплати екологічного податку за період з 23.05.2011 р. по 18.06.2015 р.

За результатами перевірки складено Акт №000041/04-11/32598423.

Копію акту вручено відповідачу 26.06.2015 р., що підтверджується матеріалами справи.

06 липня 2015 року Східно-Дніпровською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області сформоване та направлено на адресу відповідача податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №000069411 про нарахування 225754,30грн. штрафних санкцій, тобто у розмірі 20% суми грошового зобов'язання, погашеного із затримкою.

Копію податкового повідомлення-рішення направлено та вручено відповідачу 14.07.2015 р.

Податкове зобов'язання з екологічного податку збільшено за рахунок пені на 1016,28грн, нарахованої в порядку пп.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України.

Також, згідно з витягу з облікової картки платника податків - Першотравенського міського житлово-комунального підприємства - по платежу 18010500 «земельний податок з юридичних осіб», заявлена до стягнення сума заборгованості по земельному податку утворилась наслідок не сплати по строку оплати самостійно визначених зобов'язань по податковому розрахунку, а також за рахунок нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій.

Так, по податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 24.03.2015 р. за звітний 2015 р. відповідачем задекларовано щомісячний розмір земельного податку в сумі 3630,89грн.

По строку на 30.03.2015 р., 30.04.2015 р., 30.05.2015 р., 30.06.2015 р. та 30.07.2015 р. не сплачено задекларованих зобов'язань на суму 17 432,45грн.

Крім того, матеріалами справи підтверджено, що у період з 23.03.2015 р. по 27.03.2015 р. фахівцем Східно-Дніпровської ОДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питання своєчасної сплати земельного податку Першотравенським міським житлово-комунальним підприємством (код ЄДРПОУ 32598423) за період з 30.12.2014 р. по 20.03.2015 р.

За результатами перевірки складено Акт № 000012/04-11/32598423 від 03.04.2015 р.

20 квітня 2015 р. позивачем сформовані та направлені на адресу відповідача податкові повідомлення-рішення форми «Ш»:

- №000037411 про нарахування 643,52грн. штрафних санкцій, тобто у розмірі 10% суми грошового зобов'язання, погашеного із затримкою; та

-№ 000038411 про нарахування 547,47грн. штрафних санкцій, тобто у розмірі 20% суми грошового зобов'язання, погашеного із затримкою.

Копії податкових повідомлень-рішень від 20.04.2015 р. №000037411 та № 000038411 направлені та вручені відповідачу 24.04.2015 р.

Також, 16 квітня 2015 р. фахівцем Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з плати за землю Першотравенського міського житлово-комунального підприємства.

За результатами перевірки складено Акт №109/1500/32598423.

16 квітня 2015 року позивачем сформоване податкове повідомлення-рішення форми «Р» №00000941500 про визначення відповідачу грошового зобов'язання за платежем «земельний податок з юридичних осіб» на загальну суму 170грн., в тому числі 170грн. - штрафних (фінансових) санкцій.

Копія податкового повідомлення-рішення від 16.04.2015 р. №00000941500 вручена відповідачу 22.05.2015 р., що підтверджується матеріалами справи.

Східно-Дніпровською об'єднаною державною податковою інспекцією на виконання вимог ст. 6 Закону України № 2181-ІІІ (чинного на момент виникнення первісного податкового боргу) були сформовані перша та друга податкові вимогивід 31.12.2008р. №1/883 та від 11.02.2009 р. №2/64, які отримані відповідачем, що підтверджується підписом посадової особи підприємства на корінці податкових вимог.

На момент вирішення спору в суді доказів сплати суми боргу надано не було.

Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

За правилами ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За правилами п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.

Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 57.3, 57.4 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до вимог ст. 58.3, 59.1 Податкового кодексу України податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

За приписами п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 162 КАС України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

В ході судового розгляду справи встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідач своєчасно звітує, проте порушує строки сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість, визначеного самостійно в поданих деклараціях, та земельного податку.

Так, матеріалами справи підтверджено подання відповідачем податкової декларації з ПДВвід 15.06.2015 р. за звітний травень 2015 року, в якій відповідачем задекларовано до сплати 263 101грн. ПДВ та податкової декларації з ПДВ від 14.07.2015 р. за звітний червень 2015 року, в якій задекларовано до сплати 125 809грн. ПДВ.

По строку оплати задекларовані зобов'язання з ПДВ не сплачені відповідачем.

В порядку пп.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нараховано пеню в розмірі 22960,46грн. за період з 11.06.2015 р. по 30.07.2015 р.

По податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 24.03.2015 р. за звітний 2015 р. відповідачем задекларовано щомісячний розмір земельного податку в сумі 3630,89грн.

По строку на 30.03.2015 р., 30.04.2015 р., 30.05.2015 р., 30.06.2015 р. та 30.07.2015 р. відповідачем не сплачено задекларованих зобов'язань на суму 17 432,45грн.

Також матеріалами справи підтверджено належність узгодження зобов'язань, визначених відповідачу контролюючим органом згідно податкових повідомлень-рішень від 06.07.2015 року №000069411, від 20.04.2015 р. №№000037411 та № 000038411, від 16.04.2015 р. №00000941500.

Копії вказаних податкових повідомлень-рішень направлені відповідачу та вручені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Докази оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку відсутні. Сума штрафних санкцій згідно податкових повідомлень-рішень від 06.07.2015 року №000069411, від 20.04.2015 р. №№000037411 та № 000038411, від 16.04.2015 р. №00000941500, не сплачена в строк, визначений Податковим кодексом України, тому набула статусу боргу.

Податкове зобов'язання з екологічного податку збільшено за рахунок процентів за користування розстроченням на 1016,28грн.

Окрім того, матеріалами справи підтверджено вручення відповідачу першої та другої податкових вимог.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимогиСхідно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення з Першотравенського міського житлово-комунального підприємства коштів в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 657 434,47грн. з розрахункових рахунків відповідача в обслуговуючих банках обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо іншої частини позовних вимог, суд вважає доцільним зазначити наступне.

Порядок реалізації права органу державної фіскальної служби на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу чітко визначено ст. 95 Податкового кодексу України.

Пунктом 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної фіскальної служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Проте, позивачем не враховано встановленого Податковим кодексом України правил черговості вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме:

- стягнення грошових коштів, які знаходять на його рахунках, за рішенням суду;

- продажу його майна, що перебуває в податковій заставі, за рішенням суду про надання дозволу, а вже потім

- стягнення коштів за рахунок готівки за рішенням суду.

До позову не надано доказів здійснення податковим органом всіх передбачених законом процесуальних дій для звернення до суду з вимогою про стягнення готівки в рахунок погашення податкового боргу відповідача.

За таких обставин, адміністративний позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів підлягає частковому задоволенню, в частині позовних вимог про стягнення податкового боргу за рахунок готівки - слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 94, 128, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позовСхідно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Першотравенського міського житлово-комунального підприємства про стягнення коштів - задовольнитичастково.

Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство (код ЄДРПОУ 32598423), на користь бюджету 657 434,47грн. податкового боргу, з них:

- 411870,46грн. - з податку на додану вартість (код бюджетної класифікації 14010100);

- 226770,58грн. - надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (код бюджетної класифікації 19010101);

- 18 793,43грн. - по земельному податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500).

Щодо іншої частини позовних вимог - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 25.09.2015 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52085527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/13292/15

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 25.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні