Постанова
від 08.09.2015 по справі 805/3077/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 вересня 2015 р. Справа № 805/3077/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження, адміністративну справу за позовом Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення штрафних санкцій,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення штрафних санкцій. В обґрунтування позову зазначає, що до Артемівської ОДПІ надійшов адміністративний матеріал податкової міліції ДПІ у м. Краматорську у відношенні ОСОБА_1 за порушення ч.2 ст.164 КУпАП. Згідно з наданими матеріалами Артемівською ОДПІ встановлено порушення ФОП ОСОБА_1 ст.. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових вробів» від 19.12.1995 року, а саме, роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії.

Представник позивача до суду з'явився, надав клопотання, в якому просив розглядати справу в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач до судового засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. За таких обставин, суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши письмові докази по справі, суд встановив наступне.

Згідно з п.п.19 1. 1.14, п.п. 19 1.1.16. п.19 1.1 ст.19 1 Податкового Кодексу України контролюючі органи виконують відповідні функції, а саме здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері, здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Таким чином, позивач є суб`єктом владних повноважень, та здійснює в даних правовідносинах надані йому чинним законодавством повноваження.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, 84500, АДРЕСА_1) зареєстрована в якості фізичної особи-підприємця виконавчим комітетом Артемівської міської ради, перебуває на податковому обліку та є платником податків.

Згідно зі ст.16, 18 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» (далі - Закон №481), контроль за дотриманням цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної Законами.

Преамбулою Закону №481 передбачено, що цей Закон визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.

16 лютого 2015 року оперуповноваженим ОУДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області проведена перевірка, якою встановлено факт здійснення реалізації громадянином ОСОБА_2 алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності відповідної ліцензії, про що складено протокол про адміністративне правопорушення ДО №5.

На підставі отриманих документів Артемівською ОДПІ винесено рішення від 06.04.2015 року №0000022101 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 34000,00 грн. Вказане рішення направлено відповідачу рекомендованим листом 07.04.2015 року та в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось, а отже є узгодженим. Однак, станом на теперішній час штрафна санкція не сплачена, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість перед бюджетом у сумі 34000,00 грн., що підтверджується розрахунком суми боргу та зворотним боком облікової картки платника.

Відповідно до ч.11 ст. 15 Закону №481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

За порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до вимог ст. 17 Закону №481, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій, - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень

Таким чином, позивачем правомірно застосовано до відповідача штрафну санкцію в розмірі 34000,00 грн. за порушення ст. 17 Закону.

Також статтею 17 встановлено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку.

В матеріалах справи відсутні будь-які свідчення щодо оскарження фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 рішення про застосування штрафних санкцій у адміністративному чи судовому порядку, у зв'язку з чим суд приходить до висновку, що рішення податкового органу є узгодженим у встановленому законодавством порядку.

Оскільки відповідачем у встановлений законом строк фінансові санкцій не сплачені, суд з урахуванням приведених норм діючого законодавства приходить до висновку щодо необхідності стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 суми санкцій у розмірі 34000,00 грн. до державного бюджету України.

Відповідно до ст. 17 Закону №481, пункта 10 Порядку №790 у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Згідно вимог ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, 84500, АДРЕСА_1) суму фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн. 00 коп. на р/р 31110106700015, код платежу 21081103, одержувач державний бюджет Артемівське УК/м.Артемівськ, банк ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 37868870.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2015
Оприлюднено13.10.2015
Номер документу52085676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3077/15-а

Постанова від 08.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 08.09.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні