Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2015 р. Справа № 805/4535/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Голубової Л.Б.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД»
до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області
про визнання протиправними дії щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання відновити у АІС «ОСОБА_1 блок» показники податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД» звернулося до суду з позовом до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними дії щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «ОСОБА_2», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання відновити у АІС «ОСОБА_1 блок», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року.
Відповідно до заяви про зміну позовних вимог від 29 вересня 2015 року позивач не володіє інформацією щодо якої з підсистем АІС «ОСОБА_1 блок» відповідачем внесено коригування, тому просить визнати протиправними дії щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок», зобов'язати відповідача вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон» та відновити у АІС «ОСОБА_1 блок» показники податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року.
Заявлені вимоги позивач обґрунтовував протиправністю дій щодо корегування відповідачем показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації за № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон». Під час вказаної перевірки документально не підтверджена реальність здійснення господарських відносин ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» з зазначеними вище контрагентами-постачальниками чи покупцями за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року.
Позивач зазначає, що при складанні податкової інформації не може бути встановлений факт відсутності підприємства за місцезнаходженням, оскільки не можна вважати доказом наданий відповідачем акт виходу за місцезнаходженням ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» тому, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців статус відомостей про позивача підтверджено та підприємство знаходиться за адресою, зазначеною в реєстрі.
Також позивач зазначає, що відповідачеві ОСОБА_1 кодексом України не надано прав при складанні податкової інформації вносити зміни в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі вказаної інформації.
Позивач вважає, що відсутність за адресою, неможливість підтвердити відображення сум податку на додану вартість у складі податкових зобов'язань чи податкового кредиту не є підставою для проведення коригування показників з ПДВ.
З зазначених підстав позивач вважає дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року, яке відбулося на підставі податкової інформації за № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року, щодо виключення з електронної бази даних АІС «ОСОБА_1 блок» сум податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, які визначені у податкових деклараціях за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року та виключення даних з електронної бази протиправними.
Через канцелярію суду 29 вересня 2015 року представником позивача надано клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Представник відповідача через канцелярію суду 25 вересня 2015 року надав письмові заперечення (а.с.184-185). В обґрунтування незгоди із позовом зазначив, що підставою для коригування показників податкової звітності позивача за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року стали висновки, що викладені у податковій інформації від 28 липня 2015 року, що є результатом опрацювання зібраної податкової інформації відповідно до п. 74.1 ст. 74 ОСОБА_1 кодексу України.
ОСОБА_1 органом встановлено відсутність ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за місцезнаходженням. Позивачу не вручалась зібрана податкова інформація від 28 липня 2015 року, її текст в електронному вигляді занесений до АІС «ОСОБА_1 блок». До якої саме підсистеми АІС «ОСОБА_1 блок» внесено коригування даних, відповідачем не зазначено. На виконання вимог ухвали про відкриття провадження у даній справі роздруківку такого коригування не надано.
Відповідач зауважував на необґрунтованості заявлених позивачем вимог та просив суд відмовити в їх задоволенні в повному обсязі.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в письмовому провадженні у відповідності до приписів ч. 4 ст. 122 КАС України.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД» є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з кодом 34705821, що підтверджується безкоштовними витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Міністерства юстиції України (том 1, а.с. 189-190).
Позивач перебуває на податковому обліку у Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області як платник податків, про що зазначено у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Міністерства юстиції України (том 1, а.с. 190).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД» зареєстровано платником податку на додану вартість, тому надало до податкової інспекції декларації з податку на додану вартість за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року разом з додатком № 5 до них, де задекларувало суми податкових зобов'язань та суми податкового кредиту по зазначених податкових періодах (том 1, а.с. 71-179).
Як зазначає у запереченнях відповідач та підтверджено матеріалами справи, на підставі ст. 74 ОСОБА_1 кодексу України Маріупольською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області 28 липня 2015 року складено податкову інформацію № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС» - жовтень, листопад 2014 року, ТОВ «Хімагро Київ» - грудень 2014 року, ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД» - січень 2015 року, ТОВ «Мольто Компані» - лютий 2015 року, ТОВ «Дагерс» - березень 2015 року, ТОВ «Давіон» - квітень 2015 року (том 1, а.с. 10-70).
При цьому, відповідач зазначає, що позивачеві було направлено поштою з повідомленням про вручення за податковою адресою письмові запити від 06 квітня 2015 року, від 28 травня 2015 року, від 07 травня 2015 року з метою отримання інформації та її документального підтвердження для складання відповідної зустрічної звірки. Зазначених запитів до матеріалів справи відповідачем не надано. Відповіді на запити відповідачем не було отримано у зв'язку з незнаходженням підприємства за податковою адресою, а факт відсутності засвідчено довідкою оперативного управління Маріупольської ОДПІ від 10 липня 2015 року № 12699/7/05-19-07-04 (том 1, а.с. 187).
Висновками податкової інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року встановлено неправомірне визначення платником податків сум податкового кредиту при придбанні товарів/послуг на суму ПДВ у розмірі 6938639,00 гривень та сум податкових зобов'язань при продажу товарів/послуг у розмірі 11549172,00 гривень (том 1, а.с. 68-70).
Наприкінці податкової інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року зазначено, що зареєстрована узагальнена податкова інформація внесена до інформаційних баз даних ДФС (том 1, а.с. 70).
Згідно наданого скриншоту дані податкової інформації занесено до АІС «ОСОБА_1 блок», підсистеми «ОСОБА_1 аудит», але відповідач не надає інформації щодо якої саме з підсистем АІС «ОСОБА_1 блок» внесено зміни (том 1, а.с. 188).
Відповідач фактично виключив з бази даних АІС «ОСОБА_1 блок» суми податкових зобов'язань та податкового кредиту позивача за наслідками встановлення нікчемності угод, укладених позивачем з контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року, оскільки, як зазначено у податковій інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року позивач не знаходиться за адресою місцезнаходження: Україна, 87516, Донецька область, м. Маріуполь, Орджонікідзевський район, вул. 130-ї Таганрогської дивізії, буд. 104, оф. 415, що засвідчено довідкою оперативного управління Маріупольської ОДПІ від 10 липня 2015 року № 12699/7/05-19-07-04 (том 1, а.с. 10).
Сума податку на додану вартість за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року по спірним операціям з контрагентами була виключена відповідачем зі складу податкових зобов'язань позивача та податкового кредиту з ПДВ шляхом виключення з електронної бази даних АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року, що не спростовано відповідачем.
Слід зазначити, що поняття податкової інформації наведено у статті 72 ОСОБА_1 кодексу України. Зокрема, це інформація, яка використовується для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу.
ОСОБА_1 інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності й необхідні для реалізації покладених на органи державної податкової служби завдань і функцій. Порядок подання податкової інформації органам державної податкової служби визначається Кабінетом Міністрів України. Система податкової інформації, її джерела та режим визначаються ОСОБА_1 кодексом України та іншими нормативно-правовими актами. ОСОБА_1 інформація надається органам державної податкової служби періодично або за окремим письмовим запитом таких органів у безоплатному порядку.
Інформація про такі встановлені ставки місцевих податків, зборів та надані податкові пільги також надається податковим органам для використання цієї інформації в діяльності податкової служби. Крім того, надається інформація про дозволи, ліцензії, патенти, свідоцтва на право провадження окремих видів діяльності, які видаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та Національним банком України. Крім того, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація про експортні та імпортні операції платників податків, яка надається відповідними державними органами.
Водночас, згідно з Кодексом, якщо за наслідками отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, це є підставою документальної позапланової виїзної перевірки (пункт 78.1.1 пункт 78.1 статті 78). Відповідно, не може бути джерелом податкової інформації інформація, що є суб'єктивною, або поширюватися з метою дискредитації того чи іншого платника податків. Тому в Податковому кодексі України акцентовано увагу на тому, що податковою інформацією можна вважати виключно ту інформацію, яка офіційно оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства, тобто публічна інформація. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Поняття видів перевірок міститься у пункті 75.1 статті 75 ОСОБА_1 кодексу України. Так, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Отже, оформлення перевірок у вигляді податкової інформації не передбачено діючим податковим законодавством.
Спірним питанням даної справи є правомірність коригування податковим органом показників податкової звітності позивача за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року по спірним операціям з контрагентами, яке відбулося на підставі податкової інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року, якою не передбачено оформлення перевірок шляхом виключення сум податкових зобов'язань та податкового кредиту позивача з електронної бази даних АІС «ОСОБА_1 блок» за угодами, які відповідач фактично вважає нікчемними через відсутність позивача за податковою адресою.
Як зазначено вище, фактично у податковій інформації № 13855/07/05-19-22-01 від 28 липня 2015 року відповідачем встановлено сумнівні податкові зобов'язання та податковий кредит, задекларований позивачем у жовтні - грудні 2014 року, січні - квітні 2015 року з контрагентами-покупцями та контрагентами-постачальниками.
Суми податкових зобов'язань та податкового кредиту позивачем було відображено у податкових деклараціях з ПДВ по зазначених вище періодах, про що зазначено відповідачем у податковій інформації, та що також не є спірною обставиною.
Отже, з підстав не знаходження позивача за адресою місцезнаходження, вказаною ним в реєстраційних документах, відповідачем фактично скасовано суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року, тобто, господарські операції визнано нікчемними.
Відповідно до частини 2 статті 215 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно до частини 1 ст. 235 ЦК України удаваним є правочин, який вчинено сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили.
Без наміру створення правових наслідків є фіктивний правочин (частина 1 ст. 234 ЦК України).
Відповідно до вимог частині 1 статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаним судом недійсним (презумпція правомірності).
Головною підставою вважати правочин нікчемним являється її недійсність, встановлена законом, а не актами перевірки чи довідками зустрічної звірки.
Вказані у податковій інформації від 01 квітня 2015 року висновки є суто суб'єктивною думкою державного податкового ревізора-інспектора, оскільки висновки були зроблені за відсутності інформації, яка надається в передбаченому законодавством порядку.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 06 листопада 2009 року було звернено увагу на наступне: «...вимога про встановлення нікчемності правочину підлягає розгляду у разі наявності відповідної суперечки. Такий позов може пред'являтися окремо, без застосування наслідків недійсності нікчемного правочину. В цьому випадку в резолютивній частині судового рішення суд вказує про нікчемність правочину або відмову в цьому. Вимога про застосування наслідків недійсності правочину може бути заявлена як одночасно з вимогою про визнання оспорюваного правочину недійсним, так і у вигляді самостійної вимоги у разі нікчемності правочину і наявності рішення суду про визнання правочину недійсним. Наслідком визнання правочину (договору) недійсним не може бути його розірвання, оскільки це взаємовиключні вимоги. Якщо позивач посилається на нікчемність правочину для обґрунтування іншої заявленої вимоги, суд не має права посилатися на відсутність судового рішення про встановлення нікчемності правочину, а повинен дати оцінку таким аргументам позивача. Відповідно до статей 215 і 216 ЦК України вимога про визнання оспорюваного правочину недійсним і про застосування наслідків його недійсності, а також вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину можуть бути заявлені як однією із сторін правочину, так і іншою зацікавленою особою, права і законні інтереси якої порушені здійсненням правочину».
Таким чином, навіть за наявності ознак нікчемності правочину податкові органи мають право лише звертатися до судів з позовами про стягнення в доход держави коштів, отриманих по правочинах, здійснених з метою, що свідомо суперечить інтересам держави і суспільства, посилаючись на їх нікчемність.
У зв'язку з цим слід зазначити, що одним з основних завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю дотримання податкового законодавства і надання роз'яснень законодавства з питань оподаткування платникам податків.
При цьому, жодним законом не передбачено право органу державної податкової служби самостійно, в позасудовому порядку, визнавати нікчемними правочини і дані, вказані платником податків в податкових деклараціях.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 207 Господарського кодексу України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Зазначена норма недійсність господарського зобов'язання пов'язує з наступним: невідповідністю його змісту вимогам закону; наявністю мети, що за відомо суперечить інтересам держави і суспільства; укладенням учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним із них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності).
За вимогами цивільного законодавства існує презумпція правомірності правочину (ст. 204 ЦК України). Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Відповідно до статті 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.
У складі цивільного правопорушення, передбаченого ст. 228 ЦК України міститься обов'язкова ознака - специфічна мета - порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Наявність мети, включеної до складу правопорушення підлягає обов'язковому доведенню.
Мета юридичної особи має бути доведена через мету відповідного керівника -фізичної особи, яка на момент укладання угоди виконувала представницькі функції за статутом (положенням) або за довіреністю. Слід зазначити, що наявність мети зазначеної в диспозиції ст. 228 ЦК України у фізичної особи тягне кримінальну відповідальність за відповідними статтями Кримінального кодексу України за скоєний злочин, замах на злочин або готування до злочину.
Такі обставини можуть бути доведені лише обвинувальним вироком.
Суд зауважує, що відповідачем не надано доказів фактів порушення конституційних прав чи свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконного володіння ним внаслідок укладання та виконання позивачем та його контрагентами договорів.
Стаття 8 КАС України передбачає принцип верховенства права при здійсненні адміністративного судочинства. Частиною 2 вказаної статті встановлено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Щодо правомірності коригування сум податкового кредиту позивача в електронній базі АІС «ОСОБА_1 блок» слід зазначити наступне.
Відповідачем у податковій інформації від 28 липня 2015 року не доведено наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагентів, як обов'язкової ознаки для визнання правочинів недійсними, оскільки факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування. Запит на перевірку позивача не надано, первинні документи не перевірялися.
Крім того, податкова інформація не є видом перевірки, а оформлення результатів перевірки у вигляді податкової інформації та подальше коригування показників податкової звітності на її підставі і АІС «ОСОБА_1 блок» не передбачено нормами діючого податкового законодавства.
Єдиною підставою для внесення змін до бази є наявність узгоджених податкових зобов'язань, які визначені податковим повідомленням-рішенням, на підставі висновків акту перевірки про порушення платником податків податкового законодавства. Однак, відповідачем після не підтвердження господарських відносин позивача з його контрагентами не здійснено позапланову документальну перевірку та не прийнято податкове повідомлення-рішення, на підставі якого можливо зробити відповідні коригування в АІС «ОСОБА_1 блок».
Висновок щодо правильності або недостовірності задекларованих платником даних податкового обліку, як підстави для внесення змін до бази, може бути відтворений фіскальним органом після визначення платникові податкових зобов`язань та їх узгодження лише у встановленому законом порядку.
У податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин, доки це не спростовано у порядку, встановленому ОСОБА_1 кодексом України.
Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних наслідків, зокрема, у вигляді виключення з бази задекларованих ним даних, до моменту донарахування йому податкового зобов`язання в порядку ст. 54 ПК України та його узгодження.
Задекларовані платником податків показники податкових зобов'язань в АІС «ОСОБА_1 блок» повинні співпадати з показниками, визначених платниками податків у податковій звітності, оскільки вони формують податкові зобов'язання на майбутнє та спричиняють реальні зміни майнового стану платника податків.
Таким чином, відповідачем безпідставно були внесені зміни до показників відповідної податкової звітності позивача з податку на додану вартість за жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року на підставі податковій інформації від 28 липня 2015 року, тому показники податкової звітності позивача за спірний період підлягають відновленню.
Стосовно незнаходження позивача за адресою реєстрації слід зазначити наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 17 цього Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
За приписами ч. 5 ст. 17 цього ж Закону в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Судом роздруковано безкоштовний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Міністерства юстиції України, в якому підтверджено відомості щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за адресою місцезнаходження: 87516, Донецька область, м. Маріуполь, Орджонікідзевський район, вул. 130-ї Таганрогської дивізії, буд. 104, оф. 415 (а.с. 188-189), тому суд не бере до уваги довідку оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області від 10 липня 2015 року № 12699/7/05-19-07-04 як неналежний доказ.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність задоволення заявлених позивачем про визнання протиправними дії щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання відновити у АІС «ОСОБА_1 блок» показники податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року.
На підставі положень ОСОБА_1 кодексу України та на підставі ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД» до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними дії щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон», зобов'язання відновити у АІС «ОСОБА_1 блок», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року - задовольнити.
Визнати протиправними дії Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» в АІС «ОСОБА_1 блок» на підставі податкової інформації від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон».
Зобов'язати Маріупольську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області вилучити з АІС «ОСОБА_1 блок» податкову інформацію від 28 липня 2015 року № 13855/07/05-19-22-01 «Про результати опрацювання зібраної податкової інформації щодо ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД» за звітний період декларування ПДВ жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень 2015 року з питань проведення фінансово - господарських операцій з ТОВ «ЕН ПЛЮС», ТОВ «Хімагро Київ», ТОВ «Фірма Агрополітех ЛТД», ТОВ «Мольто Компані», ТОВ «Дагерс», ТОВ «Давіон».
Зобов'язати Маріупольську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області відновити у АІС «ОСОБА_1 блок» показники податкової звітності ТОВ «ДОНПРОМТРЕЙД», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період: жовтень - грудень 2014 року, січень - квітень 2015 року.
Стягнути з Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНПРОМТРЕЙД» ( код ЄДР 34705821) судові витрати з судового збору у розмірі 3654 (три тисячі шістсот п'ятдесят чотири) гривні.
Постанова прийнята в нарадчій кімнаті 07 жовтня 2015 року.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Голубова Л.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 13.10.2015 |
Номер документу | 52085681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голубова Л.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні