Постанова
від 06.10.2015 по справі 826/14486/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 жовтня 2015 року 16:00 №826/14486/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді

Кобилянського К.М, розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» до Київської міської митниці ДФС України про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Київської міської митниці ДФС України, у якій просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Київської міської митниці ДФС України, яка полягає у не підготовці та не наданні висновку про повернення на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» з Державного бюджету надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів у розмірі 6 216,31 грн. (1 062,41 грн. переплата митного збору, 5 153,90 грн. переплата з податком на додану вартість), які були сплачені згідно до вантажно-митної декларації від 25.09.2013 №100270000/2013/229669;

2) зобов'язати Київську міську митницю ДФС України підготувати та надати до Головного управління Державної казначейської служби України в місті Києві складений висновок про повернення товариству з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» з Державного бюджету надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів у розмірі 6 216,31 грн. (1 062,41 грн. переплата митного збору, 5 153,90 грн. переплата з податком на додану вартість), для виконання органові, що здійснює казначейське обслуговуванню. бюджетних коштів.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем не дотримано Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618.

Представник відповідача проти позову заперечив, про що надав відповідні письмові заперечення, які наявні в матеріалах справи. У судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання.

У судовому засіданні 29.09.2015 суд, керуючись частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Між товариством з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» та компанією «Marma Polskie Folie Sp.z.o.o» укладено контракт від 01.08.2013 №01/2013 на поставку будівельних матеріалів.

З метою здійснення митного оформлення товару, ввезеного на підставі вказаного контракту, 23.09.2013 позивачем було подано до митного органу митну декларацію №100270000.2013.229514.

Однак, Київською міською митницею Міндоходів було прийнято рішення від 25.09.2013 №100270000/2013/400160/2 про коригування митної вартості задекларованих товарів, яким було збільшено розмір митної вартості імпортованого позивачем товару.

Не погоджуючись з правомірністю рішення про коригування митної вартості, товариство з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення від 25.09.2013 №100270000/2013/400160/2 про коригування митної вартості товарів.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.04.2014 №826/3678/14, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2014 та ухвалою Вищого адміністративно суду від 16.04.2015, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» задоволено в повному обсязі: визнано протиправним та скасовано рішення Київської міжрегіональної митниці Міндоходів від 25.09.2013 №100270000/2013/400160/2 про коригування заявленої митної вартості.

28 травня 2015 позивач звернувся до Київської міської митниці ДФС із заявою про повернення коштів в якій, посилаючись на вищевказані судові рішення у справі №826/3678/14, просив підготувати висновок про повернення коштів у сумі 6 216,31 грн. на рахунок, що вказаний в заяві.

За результатами розгляду вказаної заяви, Київська міська митниця ДФС листом від 24.06.2015 №3873/10/26-70-25-01-02 повідомила позивача про відсутність підстав для повернення коштів з Державного бюджету України, оскільки питання про повернення коштів не було предметом розгляду судової справи №826/3678/14.

Оцінивши за правилами ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та усних пояснень представника позивача, правова позиція товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» полягає в тому, що оскільки рішення митного органу, яке було покладено в основу розрахунку митної вартості товарів при здійсненні митних процедур скасовано, завищення суми обов'язкового платежу з боку відповідача відбулось протиправно. Відтак, на підставі заяви від 28.05.2015 вих. №03-03/15 кошти в сумі 6 216,31 грн. мають бути повернуті позивачу, як такі, що надміру сплачені.

Єдиною підставою для відмови у поверненні надміру сплачених коштів вказано те, що на думку відповідача, це питання не було предметом судового розгляду.

Проте, такі доводи відповідача суперечать чинному законодавству України, виходячи з наступного.

Відповідно до частин першої - третьої статті 301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів орган доходів і зборів не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів.

Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

За приписами статті 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 №618 затверджений «Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами» (далі - Порядок №618).

Цей Порядок визначає процедуру повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, у тому числі у випадках, зазначених у статті 264, частині четвертій статті 284 Митного кодексу України та в міжнародних договорах України.

Згідно з положеннями розділу III цього Порядку для повернення з Державного бюджету України надмірно сплачених митних платежів, платником податку до загального відділу митного органу, яким здійснювалося оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України. У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРГІОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів:

а) для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку;

б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава:

на депозитний рахунок 3734;

на банківський рахунок 2603;

в) для повернення фізичній особі в готівковій формі, якщо такі кошти вносилися

готівкою, - на банківський рахунок 2603;

г) для погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів,

контроль за справлянням яких покладено на митні органи, незалежно від виду бюджету.

До заяви додаються:

- аркуші з позначенням « 3/8» комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі;

- документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів;

- документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірок обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 №611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).

Тобто, законодавчо встановленою умовою повернення коштів, вказаних в позовній заяві, є ухвалення митним органом висновку про повернення надмірно сплачених митних платежів, підставою для якого є заява позивача, а не судове рішення.

В постанові Верховного Суду України від 15.04.2014 № 21-21а14 зазначено, що у разі якщо після сплати декларантом податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, буде прийнято рішення про застосування митної, вартості, заявленої декларантом, сума надміру сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) повертається декларанту у порядку, передбаченому Порядком повернення та Порядком взаємодії, на підставі його заяви та у місячний термін з дня прийняття висновку митного органу, що здійснював оформлення митної декларації, про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи.

Як вбачається з листа від 24.06.2015 №3873/10/26-70-25-01-02, митний орган не ставить під сумнів обґрунтованість вказаних позивачем причин повернення коштів та не зазначає про ненадання позивачем до заяви визначених законодавством документів.

Разом з тим, як вже зазначалось, підставою для відмови позивачу в поверненні коштів є те, що Окружним адміністративним судом міста Києва у рамках адміністративної справи №826/3678/14 питання про повернення надмірно сплачених позивачем коштів не розглядалось, так, як не було її предметом.

Оскільки, в листі від 24.06.2015 №3873/10/26-70-25-01-02 не зазначено викладення фактичних обставин відмови в складенні висновку про повернення коштів, то суд приходить до висновку про помилковість тверджень відповідача щодо відсутності законних підстав для повернення коштів.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно і всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2-7, 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Київської міської митниці ДФС України, яка полягає у не підготовці та не наданні висновку про повернення на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» з Державного бюджету надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів у розмірі 6 216,31 грн. (1 062,41 грн. переплата митного збору, 5 153,90 грн. переплата з податком на додану вартість), які були сплачені згідно до вантажно-митної декларації від 25.09.2013 №100270000/2013/229669.

Зобов'язати Київську міську митницю ДФС України підготувати та надати до Головного управління Державної казначейської служби України в місті Києві складений висновок про повернення товариству з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» з Державного бюджету надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів у розмірі 6 216,31 грн. (1 062,41 грн. переплата митного збору, 5 153,90 грн. переплата з податком на додану вартість), для виконання органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Стягнути з Київської міської митниці ДФС України за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекс Дістрібьюшн» (код ЄДРПОУ 35978021) судові витрати в сумі 146,16 грн. (сто сорок шість гривень 16 коп.).

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя К.М. Кобилянський

Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52118243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14486/15

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні