5.1.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/699/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Тихонова І.В.,
за участі секретаря - Лященка А.Ю.,
сторін:
представник позивач - не прибув,
представник відповідача - не пррибув,
представник третьої особи державна реєстраційна служба Лисичанського міського управління юстиції - не прибув,
представник третьої особи державна реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м.Лисичанську головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капітель Одеса», третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Лисичанського міського управління юстиції, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції про визнання недійсним рішення, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
20 липня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у м.Лисичанську головного управління Міндоходів у Луганській області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капітель Одеса» (далі - відповідач, ТОВ «Капітель Одеса»), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Лисичанського міського управління юстиції (далі третя особа - 1, Державний реєстратор), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції (далі третя особа - 2, Державний реєстратор) про визнання недійсним рішення, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме:
- визнати недійсними рішення власника ТОВ «Капітель Одеса» від 21.05.2014 щодо зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Капітель Одеса»;
- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ «Капітель Одеса», щодо зміни юридичної адреси цього підприємства від 21.05.2014 року №15561050006031235.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне. В результаті здійснення контролю за діяльністю ТОВ «Капітель Одеса» податковим органом було встановлено, що відповідач зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 20 лютого 2008 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Польська, буд.9/13, кв.33. 21.05.2014 року було проведено державну реєстрацію змін установчих документів відповідача щодо зміни його місцезнаходження на нову юридичну адресу: Луганська область, м. Лисичанськ, проспект Леніна, буд.117.
Посадовими особами відділом податкової міліції ДПІ у м. Сєвєродонецьку здійснено вихід за місцем реєстрації ТОВ «Капітель Одеса», в результате чого складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків № 2038 від 25.12.2014, в якій зазначено, що місцезнаходження платника податків не встановлено. На підставі вказаної довідки ДПІ у м. Лисичанську направлено Державному реєстратору повідомлення від 05.02.2015 № 5/183 форми № 18 - ОПП про відсутність юридичної особи за місцем знаходженням. Також, на запит ДПІ у м. Лисичанську, листом від 26.12.2014 № 1/12/11 ТОВ «Вертекс - 8», який є власником будівлі за адресом: м. Лисичанськ, проспект Леніна, буд.117 повідомив, що підприємства, зазначені у запиті за вих. №2004/7/12-14 від 19.12.2014, у тому числі й ТОВ «Капітель Одеса» не мають законних підстав, на думку ТОВ «Вертекс - 8» для реєстрації за адресом будівлі ТЦ «Лимон», а саме: м. Лисичанськ, проспект Леніна, буд 117, тому що ТОВ «Вертекс - 8» не укладало ніяких договорів щодо передачі в користування цим підприємствам, у тому числі в оренду, нерухомого майна.
З наведеного позивач робить висновок, що посадови особи ТОВ «Капітель Одеса» своїми діями щодо прийняття рішення про зміну місцезнаходження з міста Одеса та місто Лисичанськ та подання до реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції завідомо неправдивих відомостей унеможливив ДПІ у м. Лисичанську реалізувати свої функції для виконання завдань передбачених чинним законодавством, а саме здійснювати контроль за правильністю обчислення, повнотою і своєчасності сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідачем.
Представник позивача ДПІ у м. Лисичанську перед початком судового засідання надала заяву в якій просить розглядати справу без її участі.
Судова кореспонденція, яка направлена на адресу відповідача, повернута до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв'язку за зазначеною адресою не проживає. Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Лисичанського міського управління юстиції в судове засідання не прибула, явку повноважного представника не забезпечила, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення 01 вересня 2015 року поштового відправлення №9341100609392. На адресу суду надав письмові пояснення в яких зазначив, що підстав для скасування реєстраційних дій пов'язаних зі зміною місцезнаходження юридичної особи не вбачається (а.с.190-194).
Третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції в судове засідання не прибула, явку повноважного представника не забезпечила, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. Перед початком судового засідання на адресу суду надав клопотання, в якому просив розглянути справу №812/699/15 за відсутності представника реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Одеської області, у задоволенні адміністративного позову просив відмовити (а.с.).
Згідно ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, згідно вимог ч.6 ст. 128 КАС України, справа розглянута в порядку письмового провадження.
Розглянувши надані позивачем документи, зясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 20.02.2008 виконавчим комітетом Одеської міської ради проведено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «Капітель Одеса» (код 35767632), про що зроблено запис № 15561020000031235 (а.с.9).
21.05.2014 за № 15561050006031235 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено запис щодо зміни місцезнаходження підприємством юридичної адреси. Юридична адреса підприємства: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, проспект Леніна, будинок 117 (а.с.9).
На підставі відомостей щодо зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Капітель Одеса», оперативним управлінням ДПІ у м. Сєвєродонецьку здійснено вихід за місцем реєстрації ТОВ «Капітель Одеса» та згідно з проведеними заходами встановлено, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою Луганська область, м. Лисичанськ, проспект Леніна, будинок 117. На підставі зазначеного, ДПІ у м. Сєвєродонецьку складено довідку № 2038 від 25.12.2014 року про відсутність юридичної особи ТОВ «Капітель Одеса» (а.с.6). Фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок не встановлено, на підставі вищезазначених підстав, позивачем складено висновок відносно відповідача - ТОВ «Капітель Одеса» від 10.03.2015 (а.с.10).
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003 року.
Згідно з визначенням, наданим у ст.1 Закону України №755-IV, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України №755-IV Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України №755-IV).
Частиною 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Доказів того, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Капітель Одеса», не відповідали вимогам положень ст.29 Закону України від 15.05.2003 року №755-IV, позивачем суду не надано, а судом під час розгляду справи не встановлено.
Відповідно до ст.5 Закону України №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Частиною 1 статті 6 Закону України №755-IV встановлено, що державний реєстратор проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності вказаних підстав, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
На виконання приписів вказаної норми, державним реєстратором реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції 21.05.2014 за № 15561050006031235 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено запис щодо зміни місцезнаходження підприємством юридичної адреси підприємства: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, проспект Леніна, будинок 117 (а.с.9). Після проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зміна місцезнаходження товариства реєстраційна справа юридичної особи була надіслана до реєстраційної служби Лисичанського міського управління юстиції.
Згідно ч.3 ст.8 Закону України №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Частиною 1 ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено, що в разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З положень вказаної норми права слідує, що податкові органи наділені законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Позивачем не надано доказів скасування рішення засновників товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Капітель Одеса» або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.
Відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Аналізуючи норми Цивільного кодексу України, суд дійшов висновку, що положення ст.87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст.88 ЦК України, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи ст.57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Суд зазначає, що за змістом статті 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.
Таким чином, зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.
Посилання позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Капітель Одеса» суд не приймає до уваги з огляду на те, що згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є, зокрема, підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13 липня 2015 року в справі № К/800/28631/14.
Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.
Як передбачає ч.2 ст.8 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали", а якщо такі приписи відповідач без поважних причин не виконує, то "суд вирішує справу на основі наявних доказів" (ч. 4,6 ст. 71 КАС України).
Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Позивач належними доказами не підтвердив правомірність своїх вимог, натомість наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстави для висновку про неправомірність дій відповідача.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м.Лисичанську головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капітель Одеса», третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Лисичанського міського управління юстиції, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державна реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції про визнання недійсним рішення, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи залишити без задоволення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 05 жовтня 2015 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52122271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні