Постанова
від 24.09.2015 по справі 809/593/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2015 року Справа № 876/9974/13 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Старунського Д.М.,

суддів Багрія В.М., Рибачука А.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 березня 2013 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Державної податкової служби до Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

ДПІ у місті Івано-Франківську Державної податкової служби 20.02.2013 року звернулася в суд з адміністративним позовом до Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська, в якому просила стягнути податковий борг в розмірі 1190 гривень.

В позовних вимогах зазначив, що відповідач протиправно, в порушення податкового обов'язку встановленого підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16, статтями 33, 49 Податкового кодексу України не сплатив штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1190 гривень, застосовані за неподання податкової звітності з податку на прибуток, внаслідок чого утворено податковий борг в цій же сумі, який ним не сплачено.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 березня 2013 року позов задоволено. Стягнуто з рахунків у банках, що обслуговують Первинну профспілкову організацію Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська (ідентифікаційний код 37408924) та за рахунок готівки, що їй належить в дохід державного бюджету податковий борг з сплати податку на прибуток в розмірі 1190 (одна тисяча сто дев'яносто) гривень.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Первинна профспілкова організація Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська оскаржила його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить рішення суду першої інстанції скасувати.

Апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що Первинна профспілкова організація центрального народного дому м. Івано-Франківська та Міського народного дому м. Івано-Франківська почала подавати звітність згідно вимог ПК України, починаючи з II кварталу 2011 року, тобто з часу дії розділу ХХ підрозділу 4 ПК України ( з 01.04.2011 року).

За неподання звітності за II квартал 2011 року повинні застосовуватися санкції, передбачені абзацом 1 п. 120.1 ПК України - штраф у розмірі 170 грн. так як правопорушення було вчинено вперше протягом звітного року.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, тому колегія суддів, у відповідності до ст.197 КАС України, вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, на основі наявних у справі доказів, колегія суддів приходить до переконання, що подану апеляційну скаргу слід задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити частково з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 22.03.2000 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради здійснено державну реєстрацію юридичної особи - Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у місті Івано-Франківську Державної податкової служби, є платником податку на прибуток підприємств.

Актами камеральних перевірок податкової звітності відповідача з податку на прибуток за №11282/15-1/37408924 від 24.11.2011 року та №317/15-1/37408924 від 18.01.2012 року (а.с. 10, 7 ) встановлено неподання податкових декларацій, відповідно за перший та другий квартал 2011 року

Податковим повідомленням -рішенням від 24.11.2011 року № НОМЕР_1 до відповідача за порушення п.49.1, п.49.2 та пп. 49.18.2 п.49.18 ст.49 ПК України за неподання звітності за 1 квартал 2011 року застосовано штрафну санкцію в сумі 170 грн.

Податковим повідомленням -рішенням від 18.01.2012 року № НОМЕР_2 до відповідача за порушення п.49.1, п.49.2 та пп. 49.18.2 п.49.18 ст.49 ПК України за неподання звітності за 11 квартал 2011 року застосовано штрафну санкцію в сумі 1020 грн.

Вказані рішення не оскаржувалися, тому на суму боргу 1190грн.( 170грн.+1020 грн.) було спочатку виставлено вимогу , а в подальшому цей позов.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що грошові зобов'язання відповідача з сплати штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1190 гривень, визначених вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями відповідачем не оскаржувалися, є узгодженими і підлягають стягненню.

Не заперечуючи висновку про узгодженість штрафних санкцій, колегія суддів все таки вважає стягнення судом першої інстанції з платника 1190 грн. помилковим, так як не враховано всіх обставин справи.

Статтею 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків та зборів віднесено податок на прибуток підприємств (підпункт 9.1.1).

Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов'язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3.), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4).

Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов'язку, згідно положень якої податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1).

Відповідно пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно пункту 49.18 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно пункту 152.9 статті 152 Податкового кодексу України для цілей розділу ІІІ В«Податок на прибуток підприємствВ» Податкового кодексу України використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу, є календарний квартал.

Згідно пункту 33.3 статті 33 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період - період, за який платник податків зобов'язаний здійснювати розрахунки податків, подавати податкові декларації (звіти, розрахунки) та сплачувати до бюджету суми податків та зборів, крім випадків, передбачених цим Кодексом, коли контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податку.

Відповідно підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами; неприбуткові установи та організації у разі отримання прибутку від неосновної діяльності та/або доходів, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього розділу (підпункт 133.1.4).

З матеріалів справи видно, що Первинна профспілкова організація центрального народного дому м. Івано- Франківська та Міського народного дому м. Івано-Франківська (ППО центрального та міського народного дому) є професійною спілкою працівників культури.

Згідно відомостей податкового обліку ППО центрального та міського народного дому є неприбутковою організацією, відомості про неї внесено до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Порядок оподаткування неприбуткових організацій визначено ст. 157 ПК України.

Порядок складання та подання податкової звітності неприбутковими організаціями регламентовано Порядком складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 56 від 31.01.2011 року (набрав чинності з 1 квітня 2011 року).

Відповідно до положень п.157.14 Розділу III ПК України та Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, неприбуткові організації, що включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, щоквартально надають до органів податкової служби Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій.

Пунктом 2 підрозділу 4 Розділу XX ПК України визначено, що з дати набрання чинності розділом III цього Кодексу (з 1 квітня 2011 року) платники податку на прибуток підприємств складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року.

Таким чином, Первинна профспілкова організація центрального народного дому м. Івано-Франківська та Міського народного дому м. Івано-Франківська почала подавати звітність згідно вимог ПК України, починаючи з II кварталу 2011 року.

За І квартал 2011 року ППО центрального та міського народного дому звітувалася згідно вимог п. 7.11.12 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 223 від 11.07.1997 року (котрий діяв до 1 квітня 2011 року) - один раз на рік, при цьому звіт подавався протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду - тобто після 1 січня 2012 року.

Таким чином, за несвоєчасне подання декларації з податку на прибуток за І квартал 2011 року, відповідач не повинен був звітуватися згідно вимог Розділу III ПК України, так як його положення ще не діяли.

У зв»язку з цим, безпідставне є притягнення до відповідальності за неподання звітності за 1 квартал 2011 року в сумі 170 грн.

Що стосується несвоєчасного подання декларації з податку на прибуток за II квартал 2011 року, то таке правопорушення не заперечується відповідачем , проте він не згідний з сумою накладених санкцій.

Виходячи з того, що склад правопорушення по неподанню звітності за 1 квартал 2011 року є відсутній, накладення стягнення є незаконним.

Тому, колегія суддів погоджується з апелянтом, що правопорушення- неподання звітності за 11 квартал 2011 року було вчинено вперше протягом звітного року, а тому в даному випадку повинні застосовуватися санкції, передбачені абзацом 1 п. 120.1 ПК України - штраф у розмірі 170 грн.

Саме таку суму-170 грн. належить стягнути в дохід Державного бюджету, як борг платника податку.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Як випливає з Рішення Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1/99- рп, частину першу статті 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Відповідно до вимог п. 5 підрозділу 10 Розділу XX ПК України у зв'язку з набранням чинності цим Кодексом штрафні санкції, які можуть бути накладені на платників податків за порушення нормативних актів Кабінету Міністрів України, центрального податкового органу, положень, прямо передбачених цим Кодексом, починають застосовуватися до таких платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за податковим періодом, протягом якого такі акти були введені в дію.

Крім того, пунктом 7 підрозділу 10 Розділу XX ПК України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Таким чином, при постановленні постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 березня 2013 року по справі № 809/593/13-а, судом І інстанції не були враховані вимоги Податкового кодексу України та Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій стосовно строків та порядку подання податкової звітності неприбутковими організаціями і установами, нарахуванням штрафних санкцій за порушення податкового законодавства.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при прийнятті постанови порушено норми матеріального та процессуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

Згідно зі статтею 202 КАС України, підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Підсумовуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку про невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процессуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, доводи апеляційної скарги висновки суду спростовують, а тому така підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198 п.3, 202 ч.4, 205 ч.2, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська задовольнити .

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 березня 2013 року у справі №809/593/13-а скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Державної податкової служби задовольнити частково.

Стягнути Первинної профспілкової організації Центрального народного дому міста Івано-Франківська та Міського народного дому міста Івано-Франківська(ідентифікаційний код 37408924) в дохід Державного бюджету 170 (сто сімдесят) грн. штрафу за неподання податкової звітності з податку на прибуток за II квартал 2011 року.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

На постанову може бути подано касаційну скаргу безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя Д.М. Старунський

Судді В.М. Багрій

ОСОБА_1

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52124868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/593/13-а

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Постанова від 24.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні