Постанова
від 30.09.2015 по справі 809/3292/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2015 року Справа № 876/11319/14

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Мікули О.І., Старунського Д.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у м.Львові апеляційну скаргу Приватної торгово-виробничої фірми "Чміль" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014р. по справі №809/3292/14 за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Приватної торгово-виробничої фірми "Чміль" про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И Л А:

14.10.2014р. позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - Приватну торгово-виробничу фірму "Чміль".

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач відсутній за юридичною адресою, про що зроблено запис в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Вказана обставина, відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", є підставою для припинення державної реєстрації юридичної особи.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.11.2014р. позов задоволено. Постанова прийнята в порядку скороченого провадження.

Позивач оскаржив дану постанову з підстав порушення норм матеріального і процесуального права та неповного з»ясування, а також не доведеності обставин, які мають значення для справи, мотивуючи тим, що пп.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Наведеною законодавчою нормою не визначено коло випадків та підставії за яких

податковий орган вправі реалізувати наведене повноваження на подання до суду адміністративного

позову.

Просить скасувати постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.12.2014р. справу призначено до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, хоча належним чином повідомленні про місце та час розгляду справи, а тому колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу згідно з п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено і таке стверджується матеріалами справи, що приватна торгово-виробничої фірма "Чміль" зареєстрована, як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, якій присвоєно ідентифікаційний код 19395691, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.7-11).

Відповідач згідно даних довідки про взяття на облік платника податків за №1409171400044 від 23.10.2014 року перебуває у позивача на відповідному обліку із 30.03.1993 року (а.с. 27).

24.09.2012 року державним реєстратором реєстраційної служби Коломийського міськрайонного управління юстиції в Івано-Франківській області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №112211430007000544 щодо відсутності відповідача - юридичної особи за місцезнаходженням (а.с.11), оскільки перевіркою ОУ Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську управління Міндоходів в Івано-Франківській області встановлено не знаходження відповідача за податковою адресою, яка і є юридичною адресою приватної торгово-виробничої фірми "Чміль" (а.с.30, 32).

З довідки Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області за №183/250 від 25.09.2014 року вбачається, що у відповідача відсутня заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами зі сплати податків та обов'язкових платежів (а.с.12).

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про припинення юридичної особи - відповідача, виходячи з наступного:

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до ч.1 ст.17 Закону №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.7 Закону України №755-IV державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснює Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно з ч.11 ст.19 Закону України №755-IV юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно пп.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Статтею 19 Податкового кодексу України, визначено функції контролюючих органів, серед яких, контроль за своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Нормами законодавства не передбачено надання контролюючим органам (податковим органам) повноважень, щодо контролю за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичної особи та фізичної особи - підприємця, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, відповідно до ч.2 ст.7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" здійснює - спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації.

Органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а лише в тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише в разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством та здійснення юридичною особою діяльності, що заборонена законом.

Даний перелік підстав скасування державної реєстрації є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню.

Що стосується припинення юридичної особи з інших підстав, то відповідні позовні вимоги можуть пред'являтися не органами державної податкової служби, а іншими державними органами, уповноваженими здійснювати контроль за відповідними видами господарської діяльності.

Дана позиція стверджується ухвалою ВАС України від 25.03.2014р. у справі №К-28886/10, від 24.07.2015р. у справі №К/800/33723/15.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є підставними, враховуючи порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповного з»ясування обставин справи, що призвело до неправильного вирішення справи, через що постанова суду підлягає до скасування з прийняттям нового рішення про відмову в задоволенні позову, що узгоджується з положеннями п.3 ст.2 КАС України.

Керуючись ст.ст.160, 195 - 197, п.3 ч.1 ст.198, п.4 ст.202, 205, 207, 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Приватної торгово-виробничої фірми "Чміль" - задоволити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2014р. по справі №809/3292/14 - скасувати та постанови нову, якою в задоволенні позову Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Приватної торгово-виробничої фірми "Чміль" про припинення юридичної особи,- відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.

Головуючий суддя: М.П.Кушнерик

Судді: О.І.Мікула

ОСОБА_1

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52124939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3292/14

Постанова від 30.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Постанова від 14.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні