У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 822/5859/15
Головуючий у 1-й інстанції: Матущак В.В.
Суддя-доповідач: Матохнюк Д.Б.
07 жовтня 2015 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Матохнюка Д.Б.
суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області, третя особа на строна позивача ОСОБА_2 про скасування постанови та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
Кам'янець-Подільська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", третя особа на стороні позивача - ОСОБА_2, звернулася до суду з позовом до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (далі Комісія) в якому просила:
- скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області від 30.09.2015 N57 Про відмову в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року;
- зобов'язати Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_2, кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.
Постановою Хмельницького окружного суду від 03 жовтня 2015 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись з вказаною постановою відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Сторони та третя особа в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином повідомлялися про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
За приписами п.1 ч.1 ст.197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції залишити без змін, з наступних підстав.
Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені статтею 172 КАС України.
Частиною 1 ст. 195 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Як встановлено судом першої інстанції, 28.09.2015 Кам'янець-Подільською міською партійною організацією Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Кам'янець-Подільської міської ради, у т.ч. і ОСОБА_2
За результатами розгляду заяви, 30.09.2015 Комісією було прийнято постанову №57 про відмову в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом в депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області в багатомандатному виборчому окрузі, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів, що відбудуться 25 жовтня 2015 року.
Підставою для такої відмови слугувало незазначення в автобіографії ОСОБА_2 таких обов'язкових реквізитів, як дата складання автобіографії, наявність або відсутність представницького мандату та про громадську роботу. На думку Комісії ненадання вказаної інформації не може вважатися помилкою чи неточністю в розумінні ч.12 ст.41 Закону України "Про місцеві вибори", оскільки ці вимоги прямо передбачені Законом і обов'язок їх внесення до автобіографії покладено на особу, яка подає документи щодо реєстрації кандидатом у депутати. У зв'язку з цим відповідачем зроблено висновок про не подання усіх необхідних для реєстрації документів, а саме - автобіографію.
Також, судом встановлено, що зауважень до інших документів ОСОБА_2 у Комісії не було.
Задовольняючи частково позов суд першої інстанції виходив з того, що відсутність в автобіографії ОСОБА_2 відомостей про дату складання автобіографії, про наявність або відсутність представницького мандату та щодо громадської роботи (у тому числі на виборних посадах) є помилкою і неточністю автобіографії, що не може бути підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати. Також на думку суду, відсутність відомостей в автобіографії могла бути усунена на засіданні комісії.
Колегія суддів погоджується за такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України "Про місцеві вибори" № 595-VІІ, відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;
2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;
3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;
4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;
7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;
9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 x 6 сантиметрів;
10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.
До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.
Згідно з ч.1 ст.41 Закону №595-VIII, кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
Частиною 2 ст. 41 Закону N 595-VII передбачено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 46 Закону N 595-VII територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, до заяви про реєстрацію ОСОБА_2, який включений до списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області позивач подав всі, документи, перелік яких визначений ст.38 Закону N 595-VII.
Дійсно, п.7 ч.1 ст. 38 Закону № 595-VІІІ визначено, що автобіографія особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинна містити: відомості про громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність та наявність чи відсутність представницького мандата.
Проте, слід зазначити, що обов'язкової затвердженої законодавством форми автобіографії (з визначенням граф та необхідності проставлення прочерків у таких графах за відсутності певної запитуваної інформації) не існує, а заповнюється вона у довільній формі.
Крім того, закон зобов'язує особу, включену до списків кандидатів у депутати вказати в автобіографії відомості про громадську роботу (в тому числі на виборних посадах) та партійність у випадку, коли така робота була в його житті, а незазначення такої інформації дає підстави вважати, що вищезаначена особа такою діяльність не займалась.
Щодо відомостей про дату складання автобіографії то правова норма, на яку посилається відповідач, не передбачає такого обов'язку особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії.
Отже, висновок Комісії, викладений в постанові № 57 від 30.09.2015, про те, що автобіографія ОСОБА_2 не є автобіографією у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 38 Закону № 595-VІІІ, є помилковим, оскільки наявність недоліків або неточностей в поданих кандидатом на реєстрацію документів не може свідчити про відсутність таких документів взагалі.
Також, якщо Комісія вважала відсутність відомостей в автобіографії ОСОБА_2 щодо громадської роботи (в тому числі на виборних посадах) та відомостей про відсутність чи наявність депутатського мандату неповнотою даних, то ця неточність могла бути виправлена під час засідання комісії 30.09.2015, що не суперечить законодавству, оскільки чітко визначеного способу усунення помилок чи неточностей сам Закон № 595-VІІІ не містить.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відсутність в автобіографії певних відомостей, передбачених Законом N 595-VII, не може мати наслідком позбавлення особи можливості участі у виборах, а тому відповідач зобов'язаний був надати позивачу можливість виправити зазначені недоліки, а не приймати рішення про відмову у реєстрації.
Суд апеляційної інстанції вважає помилковими твердження апелянта про те, що невнесення ОСОБА_2 вищезазначених даних до автобіографії не можна вважати помилками або неточностями тільки тому, що зазначення вказаної інформації, визначена законом, як обов'язкова, оскільки ст.42 Закону N 595-VII на яку посилається останній не містить визначення цих термінів.
Також колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позовної вимоги щодо зобов'язання Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області зареєструвати ОСОБА_2, кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, оскільки прийняття рішення про реєстрацію третьої особи кандидатом у депутати відноситься до виключної компетенції відповідача як колегіального органу, а тому таке зобов'язання буде втручанням судом у повноваження державного органу, передбачені статтею 25 Закону.
На думку суду апеляційної інстанції, суд першої інстанції обрав вірний спосіб захисту прав позивача зобов'язавши Кам'янець-Подільську міську виборчу комісію Хмельницької області повторно розглянути подану заяву з доданими документами про реєстрацію ОСОБА_2 кандидатом у депутати Кам'янець-Подільської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, включеного до виборчого списку Кам'янець-Подільської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 року.
З врахуванням викладеного, колегія суддів дійшла до висновку, що постанова суду першої інстанції прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення без змін постанови місцевого суду, відмови в задоволенні апеляційної скарги.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.
Оскільки апелянтом судовий збір сплачений не був, а в задоволенні вимог його апеляційної скарги відмовлено, апеляційний суд одночасно з ухваленням судового рішення вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції чинний з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовій збір --1 розмір мінімальної заробітної плати, а за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду встановлюється ставка 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Згідно з ч.3 ст. 6 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674-VI) у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Станом на 01 січня 2015 року розмірі мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру необхідно сплачувати судовий збір у розмірі 1218 грн.
Відповідачем в апеляційній скарзі оскаржувались дві позовні вимоги, задоволені місцевим судом.
За результатами розгляду апеляційний суд дійшов висновку про необхідність відмови у задоволенні апеляційної скарги, у зв'язку з чим з відповідача необхідно стягнути несплачену суму судового збору у розмірі 2679,60 грн. (1218*110% грн. х 2).
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року - без змін.
Стягнути з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (ідентифікаційний код 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2 679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев'ять ) грн. 60 коп. за такими реквізитами: Одержувач УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001; Код ЄДРПОУ: 38054707; Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області; МФО: 802015; Р/р: 31212206781002 за подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий Матохнюк Д.Б.
Судді Біла Л.М.
Гонтарук В. М.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52125521 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Матохнюк Д.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні