ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2015 р. Справа № 804/11077/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Павлоградського міськрайонного центру зайнятості до Приватного підприємства "Променергобуд" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
21.08.15 р. Павлоградський міськрайонний центр зайнятості звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Променергобуд", в якому просить стягнути заборгованість зі сплати страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 100, 11 гривень. В обґрунтуванні позову зазначено, що відповідач порушує вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" у зв'язку з чим виникла заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 100,11 грн. Заборгованість у добровільному порядку не сплачена, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі та в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав.
Відповідач, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання не з'явився, повістка про розгляд справи повернулася на адресу відправника з відміткою пошти В«неповна адресаВ» 14.09.15 р. Згідно з відомостями, що містяться в позовній заяві та витязі з ЄДРПОУ, місцезнаходженням відповідача є адреса: 51400, АДРЕСА_1 , на цю ж адресу направлена і судова повістка на ім'я відповідача.
Відповідно до ч.4 ст. 33 КАС України, у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Згідно з ч.4, 6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів в порядку письмового провадження.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.
Павлоградської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Галатрейд" (код ЄДРПОУ 31474551 ) згідно з повідомленням про взяття на облік платника страхових внесків перебуває на обліку в Павлоградському міськрайонному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 11.06.2011 р.
Згідно з ст. 34 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» Фонд має право застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.
Пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону України В«Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (страхувальниками) відповідно до п. 2.1. Наказу Міністерства праці та соціальної політики України В«Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіттяВ» № 339 від 18.12.2000р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/5221, є роботодавці, застраховані особи, фізичні особи суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» , яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до абзацу 5 пункта 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» положень, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціальногострахування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» страхові внески - кошти відрахувань на страхування на випадок безробіття, сплачені згідно із законодавством, що діяло до набрання чинностіЗаконом України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» , кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, спрямовані на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття відповідно до пропорцій, визначених законом.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік (п. 4.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття).
Страхові внески відповідно до п. 4.2 Інструкції нараховуються для роботодавців у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України В«Про оплату праціВ» , виплату доходу (прибутку) фізичним особам за виконання робіт (послуг) за договорами цивільно-правового характеру, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Пунктом 5.1 Інструкції встановлено, що роботодавець починає сплачувати страхові внески з дня набуття статусу платника страхових внесків до Фонду.
Згідно з п. 5.6 Інструкції перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). У разі нестачі коштів на рахунку платника на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі, видача коштів на оплату праці і перерахування страхових внесків до Фонду проводяться у пропорційних сумах (п. 5.7 Інструкції).
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з ч. 1 та 2 ст. 12 Закону виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду та робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Абзацом 1 пункту 7.1 Інструкції встановлено, що з набранням чинності Законом України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій (пені та штрафів) центри зайнятості мають право здійснювати перевірки щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування та застосовувати фінансові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до абз. 2 п. 7.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття перевірка платників щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування страхових внесків за період з дня проведення останньої перевірки або з дати набуття статусу платника страхових внесків (якщо перевірка проводиться вперше) до 1 січня 2011 року здійснюється центрами зайнятості одноразово.
Відповідачем було складено та подано до Павлоградського міськрайонного центру зайнятості розрахункову відомість про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за дев'ять місяців 2003 року , у якій самостійно визначено до сплати борг зі сплати страхових внесків у сумі 100,11 грн.
Згідно з ст. 38 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» та п. 9.1 Інструкції роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства (п. 9.7 Інструкції).
Відповідно до ч. 4 ст. 38 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України В«Про зайнятість населенняВ» , адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Отже, враховуючи, що Приватне підприємство "Променергобуд" має непогашену суму боргу зі сплати страхових внесків на випадок безробіття перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 100,11 грн., суд приходить до висновку, що адміністративний позов Павлоградського міськрайонного центру зайнятості до Приватного підприємства "Променергобуд" про стягнення заборгованості у розмірі 100,11 грн. підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Павлоградського міськрайонного центру зайнятості до Приватного підприємства "Променергобуд" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Променергобуд" (51400, АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 31474551) на користь Павлоградського міськрайонного центру зайнятості суму заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 100, 11 грн. ( сто гривень 11 коп.)
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52135761 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Гончарова Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Гончарова Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні