ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Крижова О.Г.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
ПОСТАНОВА
іменем України
"09" липня 2012 р. Справа № 2а-5076/11
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Кузьменко Л.В.
суддів: Зарудяної Л.О.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в м. Рівне Рівненської області на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від "08" вересня 2011 р. у справі за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в м. Рівне Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною і зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 08.09.2011 року позов задоволено: визнано неправомірними дії відповідача та зобов'язано УПФУ здійснити позивачу перерахунок та виплату пенсії відповідно до ч.1ст. 40, ч.4 ст. 42 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» із застосуванням показника середньої заробітної плати за 2010 рік з 01.05.2011 року, з урахуванням різниці, яка була виплачена.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вищезазначену постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Встановлено, що позивач одержує пенсію за віком в управлінні Пенсійного фонду України в м.Рівне (далі - УПФ). На підставі поданої до УПФ заяви про перерахунок пенсії відповідно до вимог ст.ст.40,42 Закону позивачу проведено перерахунок пенсії у зв'язку із зміною стажу та заробітку. При розрахунку заробітку для обчислення пенсії було застосовано показник середньої заробітної плати працівників за 2007 рік. Позивач вважає, що відповідач при перерахунку пенсії повинен застосовувати середню заробітну плату за 2010 рік.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, послався на ті обставини, що відповідно ч.2 ст.42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" для визначення заробітної плати для обчислення береться середня заробітна плата працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні за календарний рік, що передує року звернення за призначенням пенсії, тому при перерахунку пенсії відповідач повинен застосовувати показник середньої заробітної плати за 2010 р., що передує року звернення позивача про перерахунок пенсії, з урахуванням часу встановлення вказаного показника.
Колегія суддів вважає такі висновки помилковими, виходячи з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що між сторонами виник спір щодо дій відповідача при перерахунку пенсії працюючому пенсіонеру та застосування показника середньої заробітної плати працівників відповідно до ст. ст.40,42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Перерахунок пенсій у зв’язку із збільшенням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України та страхового стажу регулюється статтею 42 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" №1058, частина 4 якої передбачає, що у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Кожний наступний перерахунок пенсії провадиться не раніш як через 2 роки після попереднього перерахунку з урахуванням страхового стажу після призначення пенсій. Перерахунок пенсій здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону.
Така редакція існує після визнання неконституційними змін, внесених підпунктом "б" підпункту 10 пункту 35 Розділу 2 Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-6 і визнаних такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008.
Скасовані зміни надавали можливість перераховувати пенсію із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Аналіз відновленої (діючої) норми абзацу 3 частини 4 статті 42 Закону №1058 доводить, що перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу зазначені в частині першій статті 40 цього Закону.
Тобто, правила частини першої статті 40 при перерахунку пенсії, застосовуються виключно з метою визначення періоду страхового стажу, за який може бути обчислена заробітна плата (дохід).
Частина перша статті 40 передбачає, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року, незалежно від перерв, та за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року.
Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, форми і види пенсійного забезпечення. Такими законами є Закон України "Про пенсійне забезпечення" від 5 листопада 1991 року № 1788-12 (надалі Закон 1788) та Закон України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" №1058 від 9 липня 2003 року.
З огляду на зазначене та керуючись положеннями принципу законності закріпленого в статті 9 КАС України, приписи постанови №530 від 28 травня 2008 року "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" не можуть застосовуватись до спірних відносин, відтак правові підстави для перерахунку пенсії позивача із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні так і середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки за 2010 рік відсутні. Показник середньої заробітної плати працівників застосовується виключно для призначення пенсії, застосування його для перерахунку пенсії є безпідставним.
З врахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції, яка була прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст.195,197,198,202,205,207,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м.Рівне Рівненської області задовольнити.
Постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 08.09.2011 року скасувати та прийняти нову постанову.
Відмовити ОСОБА_4 в задоволенні позову до управління Пенсійного фонду України в м.Рівне Рівненської області про зобов'язання провести перерахунок пенсії відповідно до ст.ст. 40, 42 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» із застосуванням показника заробітної плати за календарний рік, що передує року звернення за призначенням пенсії.
Постанова набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Л.В. Кузьменко
судді: ОСОБА_5 ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_4 АДРЕСА_1,33000
3- відповідачу ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в м. Рівне Рівненської області вул. Відінська, 41,м. Рівне,33018
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2012 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52143326 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Л.В.
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Купавська Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні