Ухвала
від 29.09.2015 по справі 817/1236/15
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Нор У.М.

Суддя-доповідач:ОСОБА_1

УХВАЛА

іменем України

"29" вересня 2015 р. Справа № 817/1236/15

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Малахової Н.М.

суддів: Жизневської А.В.

ОСОБА_2,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Приватного підприємства "Агро-Експрес-Сервіс" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "30" червня 2015 р. у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Млинівському районі Рівненської області до Приватного підприємства "Агро-Експрес-Сервіс" про стягнення заборгованості ,

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2015 року Управління Пенсійного фонду України в Млинівському районі Рівненської області звернулося до суду з позовом до Приватного підприємства В«Агро-Експрес-Сервіс В» , в якому просило стягнути на його користь суму заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах, за період січень-березень 2015 року у загальному розмірі 3112 грн. 23 коп.

В обґрунтування позову пенсійний орган посилався на те, що за Приватним підприємством В«Агро - Експрес -СервісВ» рахується заборгованість по витратах на виплату пільгових пенсій в сумі 3112,23 грн.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 року позов задоволено. Стягнуто з приватного підприємства "Агро-Експрес-Сервіс" заборгованість по витратах на виплату пільгових пенсій в сумі 3112,23 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в Млинівському районі Рівненської області на р/р 256033014374, в ВАТ "Державний ощадний банк", МФО 3333687, код ЄДРПОУ 22554035.

В апеляційній скарзі Приватне підприємство В«Агро-Експрес-Сервіс В» , посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволені позову.

Розглянувши справу у межах, визначених ст. 195 КАС України, колегія судді приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення , виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Приватне підприємство В«Агро-Експрес-СервісВ» є платником страхових внесків, збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та є страхувальником в розумінні Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" . За змістом статті 17 вказаного Закону страхувальники зобов'язані своєчасно нараховувати, обчислювати та сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Пенсійного фонду.

Управліннями Пенсійного фонду України в Демидівському та Сарненському районах Рівненської області та УПФ в Кременецькому районі Тернопільської області відповідними протоколами призначено пільгову пенсію відповідно до пунктів "б-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" ОСОБА_3 з 25.08.2011 року та ОСОБА_4 з 31.07.2014 року, які працювали в ПП "Агро-Експрес-Сервіс" на посаді тракториста-машиніста, ОСОБА_5 з 02.09.2014 року, яка працювала на посаді доглядача ВРХ та виховала до 14 років п'ятеро дітей.

Відповідно до розрахунку фактичних витрат Управління Пенсійного фонду України в Млинівському районі у Рівненській області на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з січня -березень2015 року розмір фактичних витрат на виплату і доставку пенсії становить 3112,23 грн. Вказаний розрахунок направлявся відповідачу і отриманий останнім, в встановленому законом порядку не скасований, проте зазначені в ньому суми не відшкодовані.

Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов висновків, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, натомість відповідач доказів сплати заборгованості по фактичних витратах Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах не надав, а тому позов підлягає до задоволення.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, оскільки вони ґрунтуються на приписах чинного законодавства.

Відповідно до пункту "в" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 30 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі. За відсутності встановленого стажу роботи, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи в диференційованих розмірах та залежно від року призначення та/або виплати пенсії.

Згідно з пунктом "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" , право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, незалежно від віку і трудового стажу в порядку, що визначаються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок призначення пенсій на пільгових умовах жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей" №244 від 16 травня 1992 року визначено, що жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро або більше дітей до 14-річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу. Право на пенсію на вказаних у пункті 1 цієї постанови пільгових умовах мають жінки, які зайняті на постійній роботі у сільськогосподарському виробництві у колгоспах, державних господарствах, міжгосподарських підприємствах, кооперативах, орендних колективах, а також в фермерських та інших господарствах незалежно від форми власності та господарювання.

Пунктом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року N 21-1 (далі Інструкція) визначено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

При цьому, відповідно до п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів ПФУ щорічно у повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.

Згідно з п. 6.7. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

За змістом пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Закону України "Про пенсійне забезпечення" . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" . При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності зазначеним Законом.

За правилами абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до ПФУ плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

В абзаці п'ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" , здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів ПФУ, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Аналіз положень пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у контексті статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" дає підстави для висновку про те, що порядок, за якого витрати на доставку пільгових пенсій покриваються до 1 січня 2005 року за рахунок коштів ПФУ, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України, стосується лише витрат на виплату та доставку пенсій, призначених особам на підставі статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" .

Аналогічна позиція висловлена Верховним судом України в постанові від 7 липня 2015 року №21-735а15.

З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 року №71-VIII, яким фіксований сільськогосподарський податок виключено з переліку загальнодержавних податків та зборів.

Отже, платники, які в 2014 році перебували на обліку як платники фіксованого сільськогосподарського податку, з 01.01.2015 року зобов'язані відшкодовувати органам Пенсійного фонду України суми понесених з цієї дати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених їх працівникам.

Як встановлено судом, Приватне підприємство "Агро-Експрес-Сервіс" було платником фіксованого сільськогосподарського податку. З 1 січня 2015 року підприємство стало платником єдиного податку 4 групи. Для платників єдиного податку виключень щодо визначення фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій об'єктом оподаткування збором на обов'язкове державне пенсійне страхування, чинним законодавством не передбачено.

Оскільки колишнім працівникам відповідача" ОСОБА_3 з 25.08.2011 року та ОСОБА_4 з 31.07.2014 року, які працювали в ПП "Агро-Експрес-Сервіс" на посаді тракториста -машиніста призначено пенсію відповідно до пункту "в" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а ОСОБА_5 з 02.09.2014 року, яка працювала на посаді доглядача ВРХ та виховала до 14 років п'ятеро дітей призначено та виплачується пенсії відповідно до пункту "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", то на відповідача діючим законодавством покладено обов'язок щодо відшкодовування витрати на виплату і доставку виплаченої пенсії.

З огляду на вищенаведене, суд першої інстанції дійшов правильних висновків, що Приватне підприємство В«Агро-Експрес-Сервіс В»як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівники якого, вийшли на пільгову пенсію, згідно з пунктами "в" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", зобов'язане сплачувати Пенсійному фонду збір у 100% розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку їй пенсії, що призначені на пільгових умовах.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, оскільки розрахунки по фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій виставлені відповідачу пропорційно стажу роботи набутого ОСОБА_3 та ОСОБА_4 у відповідача, протоколи про призначення пільгових пенсій вказаним особам є чинними.

Відтак, апеляційна скарга не підлягає до задоволення, а постанова суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Агро-Експрес-Сервіс" залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "30" червня 2015 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Н.М. Малахова

судді: А.В. Жизневська

ОСОБА_2

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Управління Пенсійного фонду України в Млинівському районі Рівненської області вул. Ватутіна, 34,смт. Млинів,Рівненська область,35100

3- відповідачу/відповідачам: Приватне підприємство "Агро-Експрес-Сервіс" с.Ярославичі,Млинівський район, Рівненська область,35112

4-третій особі: - ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52149314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1236/15

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Постанова від 30.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Постанова від 30.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні