Ухвала
від 01.10.2015 по справі 826/5305/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/5305/15 Головуючий у 1-й інстанції: Бояринцева М.А. Суддя-доповідач: Бабенко К.А

У Х В А Л А

Іменем України

01 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Кузьменка В.В., Шурка О.І., секретаря Чепурко Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інком-Інвест" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р", -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2015 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Позивача щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю «Рент Компані» (код за ЄДРПОУ 38077295) за період з 01.07.2014 року по 31.07.2014 року, за результатами якої складено відповідний Акт від 20.02.2015 року №562/26-58-22-0218/32068777 (далі - Акт), копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.22-30).

Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог п.п. 198.3., 198.6. ст. 198, п.п. 201.4., 201.6., 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого ним на 447352,00 грн. занижено суми податку на додану вартість за липень 2014 року.

Позивачем подано Заперечення на Акт (а.с.31), за результатами розгляду яких Відповідачем 06.03.2015 року (за вих. №5677/10/26-58-22-02-11) надано відповідь (а.с.35), що висновки Акта залишено без змін, а зауваження, викладені в запереченні - без задоволення.

На підставі зазначених порушень, Відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 11 березня 2015 року №0000722202, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с.36), та яким збільшено на 559190,00 грн. суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, у тому числі на 447352,00 грн. за основним платежем та на 111838,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Між Позивачем, як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рент Компані», як Виконавцем, укладено Договір про надання послуг №01/11-2012 від 01 листопада 2012 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.42-46), та відповідно до п. 1.1. якого, Виконавець зобов'язується за завданням Замовника надавати в постійному режимі комплекс послуг з поточного обслуговування, експлуатації, утримання, прибирання внутрішніх приміщень, комунікацій, фасадів та дахів будівель, прибудинкової території майнового комплексу, а також виконувати роботи, необхідні для підтримки належного технічного стану приміщень Замовника за адресами, перелік яких наведено в Додатку №2 до даного Договору (далі - «Роботи та Послуги»), а Замовник зобов'язується приймати і оплачувати Роботи і Послуги на умовах і в строки, що передбачені цим Договором.

А як вбачається з п.п. 3.1., 3.6. зазначеного Договору, вартість Послуг визначається у Специфікаціях, які є невід'ємною частиною цього Договору; Замовник здійснює оплату Робіт і Послуг на підставі Акта виконаних робіт та наданих послуг або Акта виконаних робіт.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом ним надано: Специфікацію №20 від 01.07.2012 року до Договору №01/11-2012 від 01.11.2012 р.; Акти виконання робіт (надання послуг) №2091 від 31 липня 2014 року на загальну суму 82464,00 грн., у тому числі ПДВ - 13744,00 грн.; №2092 від 31 липня 2014 року на загальну суму 32976,00 грн., у тому числі ПДВ - 5496,00 грн.; №2093 від 31 липня 2014 року на загальну суму 130185,00 грн., у тому числі ПДВ - 21697,50 грн.; №2094 від 31 липня 2014 року на загальну суму 27648,00 грн., у тому числі ПДВ - 4608,00 грн.; №2095 від 31 липня 2014 року на загальну суму 22368,00 грн., у тому числі ПДВ - 3728,00 грн.; №2096 від 31 липня 2014 року на загальну суму 75264,00 грн., у тому числі ПДВ - 12544,00 грн.; Податкові накладні №307 від 31 липня 2014 року на загальну суму 82464,00 грн., у тому числі ПДВ - 13744,00 грн.; №308 від 31 липня 2014 року на загальну суму 32976,00 грн., у тому числі ПДВ - 5496,00 грн.; №309 від 31 липня 2014 року на загальну суму 130185,00 грн., у тому числі ПДВ - 21697,50 грн.; №310 від 31 липня 2014 року на загальну суму 27648,00 грн., у тому числі ПДВ - 4608,00 грн.; №311 від 31 липня 2014 року на загальну суму 22368,00 грн., у тому числі ПДВ - 3728,00 грн.; №312 від 31 липня 2014 року на загальну суму 75264,00 грн., у тому числі ПДВ - 12544,00 грн.; Акт про витрату давальницьких матеріалів від 31 липня 2014 року №ІНІ0000007, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.51-64,137).

Крім того, між Позивачем, як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рент Компані», як Виконавцем, укладено Договір про виконання робіт (надання послуг) №01/12-2013 від 01 грудня 2013 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.64-65), та відповідно до п. 1.1. якого, в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Виконавець зобов'язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надавати за плату послуги (виконувати роботи) згідно Переліку послуг, наведених в Додатках до Договору, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити надані послуги.

А як вбачається з п. 4.2. зазначеного Договору, Замовник, у випадку відсутності претензій, зобов'язаний підписати акт приймання-передачі виконаних робіт протягом 5-ти днів.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом ним надано: Акт виконання робіт (надання послуг) №2097 від 31 липня 2014 року на загальну суму 4458,00 грн., у тому числі ПДВ - 743,00 грн.; Податкову накладну №313 від 31 липня 2014 року на загальну суму 4458,00 грн., у тому числі ПДВ - 743,00 грн.; Акти про витрату давальницьких матеріалів від 31 липня 2014 року №№ІНІ0000006, ІНІ0000007, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.67-68, 135, 136).

Також, між Позивачем, як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рент Компані», як Підрядником, укладено Договір підряду №РК01/06-2014 від 01 червня 2014 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.69-74), та відповідно до п.п. 1.1. та 2.1. якого, Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик власними або залученими виконати поточний ремонт приміщень на об'єкті Замовника, місцезнаходження якого зазначене в п. 1.2. Договору, в порядку та на умовах, передбачених цим Договором; укладаючи цей Договір Замовник має на меті отримання передбаченого вказаного в п. 1.1. цього Договору кінцевого результату, а Підрядник зобов'язується досягти цього результату за погоджену Сторонами договірну ціну. Договірна ціна за цим Договором є твердою, визначається згідно ДБН Д.1.1-1-2000 і відповідно до Дод.1 складає 2255018,00 грн. (Два мільйони двісті п'ятдесят п'ять тисяч вісімнадцять грн. 00 коп.), в тому числі ПДВ 20% - 375836,33 грн. Договірна ціна включає вартість ресурсів, необхідних Підряднику для виконання робіт за цим Договором, постачання яких покладено на Підрядника згідно умов цього Договору та будь-які інші витрати Підрядника.

А як вбачається з п. 8.1.1. зазначеного Договору, здача-приймання виконаних робіт оформлюються актами виконаних робіт. Ці документи у двох примірниках складає Підрядник та надає їх Замовнику.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом ним надано: Договірну ціну до Дог. №РК01/06-2014 від 01.06.14; Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2014 року; Акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2014 року; Податкову накладну №308 від 30 червня 2014 року на загальну суму 2255018,00 грн., у тому числі ПДВ - 375836,33 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.75-83).

Між Позивачем, як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рент Компані», як Підрядником, укладено Договір підряду №РК02/05-2014 від 01 травня 2014 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.84-88), та відповідно до п.п. 1.1. та 2.1. якого, Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик власними або залученими виконати поточний ремонт приміщень на об'єкті Замовника, місцезнаходження якого зазначене в п. 1.2. Договору, в порядку та на умовах, передбачених цим Договором; укладаючи цей Договір Замовник має на меті отримання передбаченого вказаного в п. 1.1. цього Договору кінцевого результату, а Підрядник зобов'язується досягти цього результату за погоджену Сторонами договірну ціну. Договірна ціна за цим Договором є твердою, визначається згідно ДБН Д.1.1-1-2000 і відповідно до Договірної ціни складає 315938,00 грн. (триста п'ятнадцять тисяч дев'ятсот тридцять вісім грн. 00 коп.), в тому числі ПДВ 20% - 52656,33 грн. Договірна ціна включає вартість ресурсів, необхідних Підряднику для виконання робіт за цим Договором, постачання яких покладено на Підрядника згідно умов цього Договору та будь-які інші витрати Підрядника.

А як вбачається з п. 8.1.1. зазначеного Договору, здача-приймання виконаних робіт оформлюються актами виконаних робіт. Ці документи у двох примірниках складає Підрядник та надає їх Замовнику.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом ним надано: Договірну ціну до Дог. №РК02/05-2014 від 01.05.14; Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2014 року; Акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2014 року; Податкову накладну №307 від 30 червня 2014 року на загальну суму 81382,00 грн., у тому числі ПДВ - 13563,67 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.89-97).

Наявність у Позивача на праві приватної власності об'єктів нерухомості, на яких його контрагентом проведено відповідні роботи згідно з зазначеними вище Договорами, підтверджується Свідоцтвами про право власності, Витягом з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно, Договорами купівлі-продажу нежитлових приміщень, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.112-134).

Як вбачається з Акта, під час здійснення перевірки Позивача Відповідачем досліджено, зокрема реєстри банківських виплат та бухгалтерські регістри за період з 01.07.2014 року по 31.07.2014 року, що підтверджує рух активів Позивача у процесі здійснення господарських операцій з його контрагентами.

Пунктом 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України передбачено вимоги до оформлення податкових накладних.

Згідно зі ст. 1, частини першої ст. 3 та частинами першою, другою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства; підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій; первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи; первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

А ст. 198 Податкового кодексу України визначено при здійсненні яких операцій виникає право на віднесення сум податку до податкового кредиту, його визначення, складові та випадки, коли суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пп.пп. 200.1., 200.2. ст. 200 Податкового кодексу України, в чинній на час здійснення Позивачем господарських операцій з контрагентами редакції, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду; при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Тобто, обов'язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідних операцій та зв'язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю.

Як зазначено в Листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарських операцій, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість має бути підтверджено рух активів у процесі здійснення господарських операцій, при цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарських операцій: договори, акти виконаних робіт тощо; фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарських операцій, як-от: наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності; встановлено зв'язок між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку.

На виконання господарських зобов'язань, підтвердження здійснення Позивачем з його контрагентами господарських операцій оформлено всі необхідні первинні документи, укладення правочинів спрямовано на реальне настання правових наслідків, вони відповідають економічному змісту та чинному законодавству.

Про відсутність факту здійснення господарських операцій можуть свідчити, зокрема, такі обставини: всупереч даним податкового обліку будь-кого з учасників операції відсутні зміни активів, зобов'язань чи власного капіталу принаймні в одного з таких учасників; результати, відображені у даних податкового обліку будь-кого з учасників господарських операцій, фактично не настали внаслідок відсутності відповідних дій будь-кого з учасників такої операції (наприклад, відображення отримання послуг без їх фактичного надання або в разі їх надання іншою особою, ніж та, що вказана у даних податкового обліку чи первинних документах; імітація купівлі товару в особи, яка ніколи його не продавала тощо).

Відповідачем до судів першої та апеляційної інстанцій будь-яких доказів на підтвердження зазначеного та/або відповідних судових рішень щодо визнання правочинів між Позивачем і його контрагентами недійсними не надано у зв'язку з чим, не доведено «безтоварності», здійснених Позивачем з його контрагентами господарських операцій, а відсутність факту їх здійснення спростовується матеріалами справи .

Згідно з частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем не виконано .

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення, а Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Ухвалу складено у повному обсязі 01.10.2015 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Кузьменко В.В.

Шурко О.І.

.

Головуючий суддя Бабенко К.А

Судді: Кузьменко В. В.

Шурко О.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2015
Оприлюднено15.10.2015
Номер документу52151039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5305/15

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 28.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні