Постанова
від 11.10.2015 по справі п/811/3214/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2015 року Справа №П/811/3214/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Момонт Г.М., суддів Жука Р.В., Мирошниченка В.С., розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу

за позовом : Кіровоградської міської організації Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ»

до відповідача : Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії,

за участю :

секретаря судового засідання - Дмитрієвої А.В.,

представників :

позивача - ОСОБА_2,

відповідача - ОСОБА_3, ОСОБА_4

Кіровоградська міська організація Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» звернулася з позовом до Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області про:

- визнання протиправною та скасування постанови Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області №59 від 07.10.2015 р. «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у 1-42 територіальних виборчих округах по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року»;

- зобов'язання Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області затвердити текст виборчих бюлетенів для голосування у 1-42 територіальних виборчих округах по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року відповідно до статті 74 Закону України «Про місцеві вибори».

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що оскаржувана постанова, якою затверджено тексти виборчих бюлетенів для голосування у 1 - 42 територіальних виборчих округах по виборах депутатів Кіровоградської міської ради, суперечить абзацу другому частини 7 статті 74 Закону України «Про місцеві вибори», а саме: назви всіх політичних партій надруковані у проекті додатку до постанови великими буквами, що не відповідає назвам місцевих організацій партій, суб'єктів висування відповідно до наданих свідоцтв до Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області.

Представником відповідача подано заперечення на позовну заяву у відповідності до якого позовні вимоги не визнаються у повному обсязі, оскільки затверджений текст відповідного бюлетеня повністю відповідає вимогам Закону України «Про місцеві вибори»; жодних граматичних помилок не допущено; жодних скорочень назв політичних партій не застосовано.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представники відповідача заперечили проти задоволення позову.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд, -

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградською міською організацією Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» висунуто кандидатів у депутати Кіровоградської міської ради, а тому відповідно до п.5 ч.1 ст.12 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 р. №595-VIII (далі за текстом також - Закон) є суб'єктом виборчого процесу по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року.

Відповідно до ч.1 ст.172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Відтак Кіровоградська міська організація Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» має право оскаржувати дії, бездіяльність та рішення Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області.

Як встановлено судом, постановою Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області від 07 жовтня 2015 року №59 «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у 1-42 територіальних виборчих округах по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року» затверджено текст виборчих бюлетенів для голосування у 1-42 територіальних виборчих округах по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року (додатки 1-42) (а.с.6-90, 108-192).

З огляду на зміст п.7 ч.5 ст.25 Закону до повноважень міської територіальної виборчої комісії віднесено, зокрема, затвердження тексту виборчих бюлетенів по виборах депутатів відповідної місцевої ради.

При цьому згідно з ч.3 ст.74 Закону текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за 17 днів до дня голосування.

Згідно з ч.4, 5 ст.74 Закону виборчий бюлетень повинен містити назву місцевих виборів, дату місцевих виборів, а в разі проведення повторного голосування - зазначення «повторне голосування» та дату його проведення, означення виборчого округу, номер виборчого округу (за наявності), а також позначені місця для номера виборчої дільниці, печатки дільничної виборчої комісії. За наявності підтвердженої відповідним поліграфічним підприємством технічної можливості територіальна виборча комісія може прийняти рішення про виготовлення виборчих бюлетенів із зазначенням номерів виборчих дільниць.

Виборчий бюлетень має контрольний талон, відокремлений лінією відриву. Контрольний талон повинен містити назву та дату проведення місцевих виборів, а в разі проведення повторного голосування - зазначення «повторне голосування», означення виборчого округу, номер виборчого округу (за наявності), а також позначені місця для номера виборчої дільниці, номера, за яким виборця внесено до списку виборців, підпису виборця, який отримує виборчий бюлетень, прізвища та підпису члена дільничної виборчої комісії, який видав виборчий бюлетень.

У контрольних талонах виборчих бюлетенів, які виготовляються із зазначенням номерів виборчих дільниць, зазначається номер виборчої дільниці.

Відповідно до абз.1, 2 ч.7 ст.74 Закону назви місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією в багатомандатному виборчому окрузі, розміщуються у виборчому бюлетені в порядку черговості, визначеної шляхом жеребкування. Порядок проведення жеребкування визначає Центральна виборча комісія не пізніш як за 30 днів до дня голосування.

У виборчому бюлетені для голосування в територіальному виборчому окрузі зазначаються порядковий номер, великими літерами повна назва відповідної місцевої організації партії, далі маленькими літерами в дужках - прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) першого кандидата в списку кандидатів, далі через тире - великими літерами прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) кандидата у депутати, закріпленого за відповідним територіальним виборчим округом. Між порядковим номером та зазначеними відомостями розміщується порожній квадрат.

Суд враховує, що Законом України «Про місцеві вибори» (абз.2 ч.7 ст.74 Закону) встановлено вимоги до літер, якими у бюлетенях для голосування в багатомандатному виборчому окрузі зазначаються назви місцевих організацій партій (великі літери), що зумовлено акцентом на партію, як окремого суб'єкта виборчого процесу.

У судовому засіданні представник позивача наголошував на тому, що назви всіх політичних партій надруковані у проектах додатків до постанови великими літерами, що не відповідає назвам місцевих організацій партій, суб'єктів висування відповідно до наданих свідоцтв про реєстрацію структурного утворення політичної партії.

При цьому позивачем до позовної заяви надано копію свідоцтва про реєстрацію Кіровоградської міської організації Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» (а.с.91).

При дослідженні наданої позивачем копії свідоцтва про реєстрацію структурного утворення політичної партії встановлено, що назва структурного утворення політичної партії вказана у такому свідоцтві тотожна змісту назви відповідної місцевої організації партії у бюлетенях для голосування в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Кіровоградської міської ради. Більш того, затверджуючи текст таких бюлетенів відповідач дотримався імперативної вимоги абз.2 ч.7 ст.74 Закону щодо написання назв місцевих організацій партії великими літерами.

Разом з тим, зміст затвердженого бюлетеня містить повну інформацію визначену в абз.2 ч.7 ст.74 Закону, що не заперечується сторонами.

На підставі викладеного, враховуючи ч.3 ст.2 КАС України суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова №59 від 07 жовтня 2015 року прийнята Кіровоградською міською виборчою комісією Кіровоградської області на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України «Про місцеві вибори», з дотриманням принципу рівності перед законом, є обґрунтованою, розсудливою та пропорційною, а тому позовні вимоги Кіровоградської міської організації Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ» задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Так, при зверненні до суду позивачем заявлено дві позовні вимоги немайнового характеру, доказів сплати судового збору не надано.

Згідно з абз.2 ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 р. №3674-VI у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Зі змісту пп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014 р. №80-VIII установлено, що у 2015 році мінімальна заробітна плата з 1 січня становить 1 218 гривень.

Отже, з позивача належить стягнути судовий збір у розмірі 2 436,00 грн. (1 218,00 грн. х 2).

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Стягнути з Кіровоградської міської організації Партії «ОСОБА_1 ПОРОШЕНКА «СОЛІДАРНІСТЬ», код ЄДРПОУ 39697790 (25015, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 3/5. кв. 24) на користь Державного бюджету України (розрахунковий рахунок: 31210206784002, отримувач коштів: УК у м. Кіровограді, /м. Кіровоград/ 22030001; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016; код ЄДРПОУ 38037409; код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір у розмірі 2 436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість грн. 00 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у дводенний строк з дня проголошення постанови.

Головуючий суддя Г.М. Момонт

Судді Р.В. Жук

ОСОБА_5

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2015
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52195967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/3214/15

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 11.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 10.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні