Постанова
від 02.02.2011 по справі 2а-19416/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 лютого 2011 року < Час проголошення > № 2а-19416/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С. при секретарі судового засідання Шмігелю Т.В., розглянувши адміністративну справу за позовомЗакритого акціонерного товариства «ОСОБА_1 спорту» доДержавної податкової інспекції у Печерському районі міста Києві проскасування податкових повідомлень-рішень, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Печерському районі міста Києві №0033111508/0 та №0033101508/0 від 22.12.2009.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 02.02.2011 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 07.02.2011, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

22.12.2010 за результатами невиїзної документальної перевірки ЗАТ «ОСОБА_1 спорту»з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання платіжних доручень до установ банку за період з 01.07.2010 по 17.12.2010 ДПІ у Печерському районі міста Києві було складено Акт № 2840/15-0824 (далі -Акт перевірки), яким встановлено порушення строків сплати податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності, передбачених пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

22.12.2010 на підставі Акту перевірки відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0033101508/0, яким позивачу у зв'язку з порушенням строків сплати податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нараховано штраф у розмірі 3721,05 грн.; а також податкове повідомлення-рішення №0033111508/0, яким позивачу у зв'язку з порушенням строків сплати податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нараховано штраф у розмірі 14916,08 грн.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі»орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю").

Судом встановлено, що 31.03.2006 позивачем було укладено договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: площа Спортивна, 1 у Печерському районі м. Києва розміром 3,0923 га, кадастровий номер 8000000000:76:058:0001, зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 13.04.2006 за №82-600366; а також договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: площа Спортивна, 1 у Печерському районі м. Києва розміром 0,1137 га, кадастровий номер 8000000000:76:058:0003,зареєстрований у книзі записів державної реєстрації договорів 13.04.2006 за №82-6-00365 від 13.04.2006 (далі -Договори оренди).

01.02.2010 ЗАТ «ОСОБА_1 спорту»подало до ДПІ у Печерському районі міста Києві податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік №5863, якою самостійно узгодило податкові зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2010 рік на підставі вказаних Договорів оренди, проте відповідна оренда плата була сплачена лише за період до 23.07.2010.

Водночас, відповідно до ч.ч. 1, 2, 4 ст. 2 Закону України «Про плату за землю»використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про плату за землю»об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

Згідно з ст. 13 Закону України «Про плату за землю»підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про плату за землю»у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

З огляду на те, що рішенням ОСОБА_1 міської ради № 1311/4749 від 15.07.2010 земельні ділянки, які були об'єктами оренди по вищезазначених Договорах оренди, передані у постійне користування ДП «ОСОБА_1 спорту», а рішенням Господарського суду м. Києва № 30/251 від 23.09.2010 вищевказані Договори оренди землі визнані припиненими з 23.07.2010, а також враховуючи, що 02.11.2010 позивач подав до податкового органу уточнюючу податкову декларацію з коригованими сумами податкових зобов'язань з орендної плати за Договорами оренди з 23.07.2010, суд приходить до висновку про відсутність у ЗАТ «ОСОБА_1 спорту»відповідно до ст.ст. 2, 5, 13, 15 Закону України «Про плату за землю»підстав для нарахування орендної плати за земельні ділянки, які перебували в оренді позивача на підставі Договорів оренди, після 23.07.2010, а відтак, і про припинення обов'язку сплати відповідної орендної плати з цього моменту.

Крім того, судом враховується, що земельний податок за відповідні земельні ділянки за період з 23.07.2010 у повному обсязі сплачений ДП «ОСОБА_1 спорту», що підтверджується платіжними дорученнями з відмітками банку про їх виконання, копії яких залучені до матеріалів справи.

З огляду на викладене, зазначений в Акті перевірки висновок ДПІ у Печерському районі міста Києві про порушення позивачем строків сплати податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності на підставі Договорів оренди є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсним обставинами справи, а винесені на його підставі спірні податкові повідомлення-рішення -безпідставними та неправомірними.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності винесення ним податкових повідомлень-рішень №0033111508/0 та №0033101508/0 від 22.12.2009.

Дослідивши обставини справи, проаналізувавши вищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню повністю.

Водночас, з аналізу п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України видно, що вимога про визнання нечинним рішення може стосуватися лише нормативно-правового акта, а вимога про визнання протиправним (недійсним, незаконним, неправомірним) індивідуального акта (рішення) виключає вимогу про скасування цього ж акта, оскільки правові наслідки застосування обох згаданих вимог в даному випадку співпадають. Вимога про визнання протиправним (недійсним, незаконним, неправомірним, скасування) індивідуальних актів не містять різних способів захисту, а є одним і тим же способом, сформульованим у різних словесних формах.

Зміст принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, передбачений ч. 4 ст. 11 КАС України, зобов'язує адміністративний суд до активної ролі у судовому засіданні, в тому числі і до уточнення змісту позовних вимог, з наступним обранням відповідного способу захисту порушеного права.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом скасування спірних податкових повідомлень-рішень №0033111508/0 та №0033101508/0 від 22.12.2009, прийнятих ДПІ у Печерському районі міста Києва.

За таких умов, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України на його користь з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Закритого акціонерного товариства «ОСОБА_1 спорту»задовольнити повністю.

2. Скасувати податкові повідомлення-рішення №0033111508/0 від 22.12.2009 та №0033101508/0 від 22.12.2009, прийняті Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі міста Києва.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Закритого акціонерного товариства «ОСОБА_1 спорту»(01023, м. Київ, вул. Лєскова, 2) витрати зі сплати судового збору у розмірі 3 грн. 40 коп. (три гривні 40 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

СуддяОСОБА_2

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.02.2011
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52200987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19416/10/2670

Постанова від 02.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні