Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 вересня 2015 р. № 820/3120/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Цибульник Г.В.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжиніринг" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжиніринг" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати протиправними дії Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Аірпрофінжиніринг", оформленої довідкою від 16.02.2015 № 60/20-33-22-03-07/3622352 та дії щодо викладення висновків про порушення ТОВ "Аірпрофінжиніринг" податкового законодавства у довідці зустрічної звірки від 16.02.2015 № 60/20-33-22-03-07/3622352.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку зустрічної звірки від 16.02.2015 № 60/20-33-22-03-07/3622352 та його висновки про відсутність реального здійснення фінансово-господарської діяльності з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями є незаконними та необґрунтованими.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та надав письмові заперечення на позов, в яких зазначив, що при проведенні перевірки позивача контролюючий орган діяв у межах та у спосіб встановлений чинним законодавством України, висновки перевірки зафіксовані належним чином. Просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку про частково задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжинірінг" зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Харківської міської ради 03.11.2008 року, № 148010200000424993 аз адресою: 61020, м. Харків, вул. Конотопська, буд. 37А, взято на облік до Західної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС в Харківській області 04.11.2008 року № 455,.
З матеріалів справи вбачається, що Західною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на адресу ТОВ "Аірпрофінжинірінг" було направлено запит від 19.09.2014 року за вих. № 12115/10/20-33-22-03-14/245 про надання інформації та їх документального підтвердження з питань взаємовідносин з ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" за липень 2014 року.
Листом від 13.10. 2014 року за вих. № 13-10/2014 ТОВ "Аірпрофінжинірінг" надано відповідь на запит з поясненнями та їх документальним підтвердженням з питань взаємовідносин з ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" за липень 2014 року
З матеріалів справи вбачається, що 16.02.2015 року фахівцями Західною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області складено довідку № 4357/20-33-22-03-07/36222352 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Аірпрофінжинірінг" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" (код ЄДРПОУ 39180457) за липень 2014 року.
Відповідно до висновків довідки № 4357/20-33-22-03-07/36222352 від 16.02.2015 року зазначено, що у зв'язку з не підтвердженням операцій з реалізацією та придбанням ТМЦ у ТОВ "Аірпрофінжинірінг", відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів, робіт підприємцям-покупцям та операцій з придбання з контрагентів-постачальників. Оскільки реальність вчинення господарських операцій ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" не встановлено, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, який відповідно до висновків акту був відсутній, та задекларований лише на папері, у ТОВ "Аірпрофінжінірінг" не було підстав для податкового обліку вказаних операцій. Крім того, ТОВ "Аірпрофінжінірінг" при взаємовідносинах з ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" проводило діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
Суд, оцінюючи дії податкового органу на відповідність ч. 3 ст. 2 КАС України, не погоджується з зазначеними висновками податкового органу виходячи з наступного.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок).
Згідно пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Відповідно до пункту 3 порядку, з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Відповідно до пункту 4 Порядку, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 5 Порядку встановлено, що облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
Вимоги до оформлення запиту визначені п.73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Однак, представник Західної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області посилається, як на підставу проведення зустрічної звірки, на акт від 28.08.2014 року № 2596/26-55-22-09/39180457 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Буд-Ін-Сервіс" щодо підтвердження господарських відносин із суб'єктами господарювання за липень 2014 року", складений ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Суд звертає увагу, що відповідачем, який в даних правовідносинах є виконавцем проведення зустрічної звірки, не надано до суду відповідного запиту ДПІ-ініціатора звірки про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних, отримання якого передує проведенню зустрічної звірки, відповідно п.3 Порядку №1232 від 27.12.2010 року, тобто відповідачем на надано до суду доказів наявності підстави для проведення зустрічної звірки, оскільки оглянуті вище запити не мали відношення до спірних правовідносин.
Як вбачається зі змісту запитів про надання інформації, направлених на адресу позивача, податковим органом не зазначено жодної з підстав, передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України для направлення такого запиту, що є обов'язковою складовою письмового запиту про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податковою служби функцій, завдань.
З огляду на викладене, суд зазначає, що у спірних правовідносинах відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та Порядком №1232 від 27.12.2010 року, а отже дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ "Аірпрофінжінірінг", за результатами якої складено довідку від 16.02.2015 № 4357/20-33-22-03-07/3622352, вчинені за відсутності правових підстав для проведення такої зустрічної звірки та є протиправними.
Що стосується вимог позивача про визнання протиправними дії Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з викладення у довідці зустрічної звірки від 16.02.2015 № 4357/20-33-22-03-07/3622352 висновків про порушення ТОВ "Аірпрофінжінірінг" податкового законодавства, суд зазначає наступне.
Вказана довідка не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є актом застосування норм права та не встановлює конкретні приписи, звернені до окремої особи. Висновки довідки зустрічної звірки є лише фіксує обставини, встановлені під час проведення зустрічної звірки та не встановлює, припиняє або змінює правовідносини, права та обов'язки осіб, не породжує правових наслідків. Права та обов'язки для суб'єкта господарювання породжує саме рішення, прийняте на підставі складеного за результатами перевірки акта. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог в цій частині.
Згідно ч.1 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог позивача в частині визнання протиправними дії Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжиніринг", оформленої довідкою від 16.02.2015 № 4357/20-33-22-03-07/3622352.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжиніринг" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Аірпрофінжиніринг", оформленої довідкою від 16.02.2015 № 4357/20-33-22-03-07/3622352.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 05 жовтня 2015 року.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2015 |
Оприлюднено | 19.10.2015 |
Номер документу | 52251251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні