Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-7052/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 червня 2011 року 09:13 № 2а-7052/11/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:

Судді Добрянської Я.І.

Секретаря судового засідання Пономарьова Д.Г.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом ОСОБА_1 прокурора Голосіївського району м. Києва в інтересах держави в особі ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва

до Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»

про стягнення заборгованості в сумі 35 396, 92 грн.

представники сторін

позивача: не прибув (ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва)

прокуратура Голосіївського району м. Києва: ОСОБА_3 (довіреність № 564 від 03.02.2011 р.)

відповідача: ОСОБА_4 (довіреність № 05-01/43 від 15.06.2011 р.)

Відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України 20.06.2011р. у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся позивач ОСОБА_1 прокурора Голосіївського району м. Києва в інтересах держави в особі ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва з позовом до відповідача Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»про стягнення заборгованості в сумі 35 396, 92 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач має заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 35 396, 92 грн., що підтверджується рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 26.11.2010 р. № 1766, у зв'язку із чим відповідачем порушено вимоги Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва в судове засідання не прибуло та не скерувало свого представника, хоча належним чином було повідомлено про дату, час та місце судового засідання, про що представник особисто розписався в розписці про отримання повістки про відкладення розгляду справи від 16.06.2011 р., що наявна в матеріалах справи.

В судовому засіданні представник прокуратури позов підтримав та просив суд стягнути з Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»заборгованість в сумі 35 396, 92 грн.

В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив, проте обґрунтувань та допустимих доказів щодо такого заперечення суду не надав.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва було досліджено порядок нарахування та сплати ОСОБА_5 науково-виробничим центром аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»зобов'язань на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів.

Встановлено, що підприємство має перед ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва заборгованість зі сплати страхових внесків (зборів) на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 35 396, 92 грн., що підтверджується рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 26.11.2010 р. № 1766.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до рішення про застосування фінансових санкцій від 26.11.2010 р. № 1766 встановлено, що за період з 21.04.2009 р. до 23.11.2010 р. ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до відповідача застосовано штраф у розмірі 19 301, 73 грн. та пеня у розмірі 17 613, 19 грн. (загальна сума - 36 914, 92 грн.)

Другу копію примірнику рішення від 26.11.2010 р. № 1766 було належним чином отримано відповідачем 26.11.2010 р., що підтверджується особистим підписом директора Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа».

Також, як видно з матеріалів справи, у зв'язку із частковою сплатою штрафної санкції та пені, станом на 29.04.2011 р. заборгованість відповідача перед УПФУ в Голосіївському районі м. Києва згідно даних позивача становить 35 396, 92 грн., що підтверджується картками особового рахунку страхувальника юридичної особи та повідомленням від 29.04.2011 р. № 4665/07 ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Абзацом 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058- IV) встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних га фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1,10,15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону № 1058- IV передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної статті страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону № 1058- IV, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи. «значені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частинами 3 та 5 цієї статті встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь; повідомлення про взяття на облік страхувальника як платника страхових внесків надсилається страхувальнику наступного робочого дня з дня взяття на облік.

Враховуючи викладене, відповідач ОСОБА_5 науково-виробничий центр аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»є платником страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України.

Та згідно картки особового рахунку страхувальника юридичної особи, за відповідачем обліковується заборгованість по страхових внесках до Пенсійного фонду України у розмірі 35 396, 92 грн.

У відповідності до ч. 1 статті 19 Закону № 1058- IV, для роботодавця страхові внески до солідарної системи нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Згідно зі ст. 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р., розробленої відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»та Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»(далі - Інструкція), обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1,4.2 цієї Інструкції.

Частиною 6 статті 19 Закону № 1058- IV передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону № 1058- IV, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Відповідно до пп. 5.1.4 Інструкції, нараховані за відповідний базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Згідно з пп. 5.1.5 та 5.1.6 Інструкції, у разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід) у розмірах, установлених для страхувальників (31,8 відсотки).

Перерахування страхових внесків здійснюється платниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг).

Остаточний розрахунок за базовий звітний період здійснюється платний»страхових внесків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.

Відповідно до ч. 9 ст. 20 Закону № 1058- IV, днем сплати страхових внесків вважається:

- у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду або у випадках, передбачених цим Законом, на рахунок Накопичувального фонду - день списання установою банку, установою Державного казначейства України суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;

- у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв'язку для перерахування на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/або Накопичувального фонду.

У відповідності до вищенаведених норм, розрахована спірна сума страхових внесків, що підлягає сплаті, складає 35 396, 92 грн.

Таким чином, відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суми страхових внесків до Пенсійного фонду України у розмірі 35 396, 92грн., в тому чисті нараховану позивачем суму пені та штрафних санкцій.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058- IV встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, що як видно з матеріалів справи відповідачем зроблено не було.

Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 1058- IV, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції , передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Також, як вбачається з матеріалів справи, позивачем ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва до справи було надано розрахунок фінансових санкцій та пені по особовому рахунку Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа».

Згідно зазначеного розрахунку фінансових санкцій та пені, період розрахунку становить з 31.03.2009 року по 23.11.2010 р.

Відповідно до ст.238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Згідно вимог ст.250 Господарського кодексу України, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Однак, як вбачається з розрахунку фінансових санкцій та пені, що наявний в матеріалах справи, ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва до Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»були застосовані суми штрафних санкцій та пеня на суми боргу, що виникли 21.04.2009 р., 20.05.2009 р., 20.01.2010 р., 22.02.2010 р., 22.03.2010 р., 20.04.2010 р., а отже в даній позовній заяві позивач просить суд стягнути також суми штрафних санкцій та пені, що були застосовані до суб'єкта господарювання пізніш, як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.

Відповідно до зазначених норм законодавства, суд не має правових підстав для задоволення позовних вимог в частині стягнення з Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»суми штрафних санкцій та пені, нарахованої на суми боргу, що виникли 21.04.2009 р., 20.05.2009 р., 20.01.2010 р., 22.02.2010 р., 22.03.2010 р., 20.04.2010 р., а отже були застосовані до суб'єкта господарювання пізніш, як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.

Зважаючи на викладене, сума заборгованості відповідача по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з урахуванням застосованих фінансових санкцій та нарахованої пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, що підлягає стягненню становить:

35 396, 92 грн. - 34, 66 грн. - 4, 92 грн. - 0, 14 грн. - 240, 95 грн. - 191, 35 грн. - 0, 12 грн. - 176, 44 грн. - 101, 94 грн. - 98, 42 грн. - 0, 10 грн. - 134, 61 грн. - 126, 72 грн. - 0, 10 грн. - 126, 03 грн. - 233, 68 грн. - 66, 20 грн. - 0, 47 грн. - 1 576, 35 грн. - 236, 63 грн. - 3 431, 10 грн. - 2 586, 37 грн. - 188, 63 грн. - 2 405, 93 грн. - 687, 28 грн. - 1 323, 94 грн. - 46, 94 грн. - 911, 18 грн. - 111, 62 грн. - 1 916, 82 грн. - 1 712, 83 грн. - 111, 62 грн. - 1 718, 52 грн. = 14 894, 31 грн.

Згідно зі статтею 23 Закону № 1058- IV, спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, у зв'язку з чим законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Таким чином, несплата відповідачем вказаної суми заборгованості зі страхових внесків до ОСОБА_2 пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб пенсіонерів, чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав пенсіонерів.

Необхідність захисту інтересів держави, в тому числі шляхом представництва її інтересів у суді, покладено на органи прокуратури України ст. 121 Конституції України.

Відповідно до роз'яснення Вищого господарського суду України від 07.02.06 № 01-8/301 та п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків. ОСОБА_2 Пенсійного фонду України у прийнятті рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків діють як органи державної влади у здійсненні ними владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкти владних повноважень.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до п. 4 мотивувальної частини рішення Конституційного суду від 08.04.1999 р. № 3-рп/99, прокурор або його заступник в кожному конкретному випадку самостійно визначає, в чому є порушення інтересів держави, обґрунтовуючи в позовній заяві необхідність захисту, та визначає орган, який уповноважений державою виконувати відповідні функції в спірних правовідносинах.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог в частині наявності заборгованості в сумі 14 894, 31 грн. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що з урахуванням положень зазначеної статті позов слід задовольнити частково, оскільки у позивача наявні всі необхідні докази існування заборгованості у відповідача в сумі 14 894, 31 грн., а відповідач заперечень щодо існування такої заборгованості суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Державного науково-виробничого центру аерокосмічної інформації, дистанційного зондування землі та моніторингу навколишнього середовища «Природа»(код ЄДРПОУ 20588231, адреса: 03680, м. Київ, пр-т Академіка Глушкова, 40, корп.4/1) на користь ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (р/р № 256093122601 у ГУ Ощадбанку по м. Києву МФО 322669) заборгованість зі сплати страхових внесків (зборів) та фінансових санкцій в розмірі 14 894, 31 грн.

3. В іншій частині позову відмовити.

Стягувач - ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Голосіївському районі міста Києва (03150, м. Київ, вул. Горького, 39).

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І.Добрянська

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі 23.06.2011 р.

Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52251972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7052/11/2670

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні