Ухвала
від 07.10.2015 по справі 810/1373/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 810/1373/15 Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г. Суддя-доповідач: Петрик І.Й.

У Х В А Л А

Іменем України

07 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого суддіПетрика І.Й. СуддівБорисюк Л.П., Собківа Я.М., При секретаріВаляєвій Х.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Продиджі» до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Продиджі» пред'явило позов до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.01.2015 року №0000032201.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року позовні вимоги задоволено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення яким у задоволені позовних вимог позивачу відмовити. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказує, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, у період з 04.12.2014 року по 10.12.2014 року, на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75. п. п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України посадовими особами ДПІ у Києво-Святошинському районі Головного управління Міндоходів у Київській області проведено документальну виїзну позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Продиджі» (код за ЄДРПОУ 36001061) з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з ТОВ «Креативкомпані» за період з 01.08.2014 року по31.08.2014 року.

За результатом перевірки податковим органом було складено Акт від 17.12.2014 року №3/10-13-22-05/36001061 «Про результати документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Продиджі» (код за ЄДРПОУ 36001061) з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з ТОВ «Креативкомпані» за період з 01.08.2014 року по 31.08.2014 року».

Згідно висновків Акту перевірки, позивачем було встановлено: 1 відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст. 135, 138, 187, 198, 201 ПК України. Дані відображені в деклараціях з ПДВ внаслідок операцій з придбання та продажу ТМЦ (робіт, послуг) ТОВ «Продиджі» при придбанні послуг у серпні, вересні 2014 р. у ТОВ «Креативкомпані» на загальну суму - 785 651, 76 грн., в т.ч. ПДВ - 130 941, 96 грн., та подальшої реалізації товарів (послуг) в адресу контрагентів покупців у вересні 2014 р. ТОВ «Юнілівер Україна» на загальну суму - 508 891, 86 грн., в т.ч. ПДВ - 84 815, 31 грн., та ПП «ЛГ Електроніко Україна» на загальну суму - 407 009, 16 грн., в т.ч. ПДВ - 67 834, 86 грн. 2.Неможливість реального здійснення фінансово-господарських операцій та ведення господарської діяльності ТОВ «Продиджі» у порядку, передбаченому діючим законодавством України по зазначеним операціям по взаємовідносинам при придбанні послуг у серпні, вересні 2014 р. у ТОВ «Креативкомпані» на загальну суму - 785 651, 76 грн., в т.ч. ПДВ - 130 941, 96 грн., та подальшої реалізації товарів (послуг) в адресу контрагентів покупців у вересні 2014 р. ТОВ «Юнілівер Україна» на загальну суму - 508 591, 86 грн., в т.ч. ПДВ - 84 815, 31 грн., та ПП «ЛГ Електроніко Україна» на загальну суму - 407 009, 16 грн., в т.ч. ПДВ - 67 834, 86 грн.

Такий висновок податкового органу ґрунтується на підставі аналізу інформації , яка надійшла від Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області від 26.09.2014 року №150/22-00/39174878 про результати зустрічної звірки ТОВ «Креативкомпані» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за серпень 2014р., зі змісту якої вбачається, що зустрічну звірку не було проведено у зв'язку з присвоєнням ТОВ «Креативкомпані» стану « 9» - «направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням».

На підставі Акту перевірки відповідачем було прийнято податкове-повідомлення рішення від 12.01.2015 року №000032201, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) на суму 132921грн. (з яких донараховано 106337 грн. - за основним платежем та 26584 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд першої інстанції дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Із такою правовою позицією суду першої інстанції колегія суддів погоджується із огляду на наступне.

Згідно з п. 138.2 ст. 138 ПК витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Водночас витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку, не можуть підлягати включенню до складу витрат платника податків (пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК).

Згідно з пп. «а» п. 198.1 ст. 198 ПК право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає зокрема у разі здійснення операцій з придбання товарів та послуг.

При цьому згідно з п. 198.6 ст. 198 ПК не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу).

Пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. Податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу (пункти 14.1.156, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України )

Пунктом 201.1 ст. 201 ПК визначено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, яка, як встановлено п. 201.10 цієї ж статті є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно із частини другої ст. 3 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством та на даних якого ґрунтується, зокрема, податкова звітність.

Частиною першою ст. 9 цього Закону встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення. Частиною 2 визначено перелік обов'язкових реквізитів первинних документів: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, формування валових витрат та податкового кредиту з ПДВ обумовлено придбанням товарів, робіт (послуг) з метою їх використання в межах господарської діяльності та реалізується за наявності в платника належно оформлених підтверджуючих проведення господарських операцій первинних документів і податкових накладних.

Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 30 травня 2014 року між ТОВ «Продиджі» (за договором - «замовник») та ТОВ «Креативкомпані» (за договором - «виконавець») укладений Договір про надання послуг № 30/05-14П, за яким виконавець зобов'язується виконати Роботи/надати Послуги замовнику в порядку, строки і відповідно до умов, визначених у договорі, а замовник зобов'язується прийняти і сплатити надані Роботи/Послуги.

Так, у відповідності та на виконання умов Договору 30.05.14 р. сторонами укладений Додаток №1 до Договору про надання послуг № 30/05-14П, згідно якого виконавець приймає на себе зобов'язання надати послуги з доопрацювання наданих Замовником прес-релізів, статей, оголошень, коментарів, заміток та інших текстів шляхом літературного, стилістичного та граматичного редагування за запитом замовника загальною кількістю, що не перевищує 2 (два) мільйона знаків.

П.2 Додатку до договору встановлює строк надання визначених послуг - з 1.06.14 по 31.08.14р.

Вартість наданих послуг складає 6 555,00 грн., у т.ч. з ПДВ - 1 092,00 грн.

Послуги були надані виконавцем у строк, визначений Додатком до Договору, на підтвердження чого позивачем отримана податкова накладна від 31.08.14р. №200 на суму 6 555,00 грн., у т.ч. з ПДВ - 1 092,00 грн. та сторонами підписаний Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.14 р. №3108/126.

Сторонами підписаний Звіт №1 від 31.08.14р. про надані послуги з доопрацювання наданих Замовником прес-релізів, статей, оголошень, коментарів, заміток та інших текстів шляхом літературного, стилістичного та граматичного редагування, в рамках яких було здійснено: вичитку рукописів і читання коректурних відбитків; забезпечення комплектності, правильності написання та уніфікації елементів тексту; усунення неясності щодо елементів тексту, погодження стилістичних похибок, перевірка правильності оформлення додаткових матеріалів, перевірка на відповідність оригіналам, виправлення помилок, допущених при наборі або передрукуванні рукописів.

Послуги згідно п. 4.1. Додатку №1 від 30 травня 2014р. надавались в електронному вигляді за допомогою електронної пошти в т.ч. прес-релізи. статі, оголошення, коментарі, замітки, ін.. тексти

В рамках надання ТОВ «Продиджі» послуг з організації проведення контекстної рекламної компанії «Амур» (Приложение №2 к Договору №1244/10/14 о 29.04.14 с ЧАО «Производственное обїединение «Конти») позивач готував текстово-графічні блоки про Торгову марку «Амур». З метою вивірення підготовленого рекламного матеріалу на відповідність мовним правилам, граматичним та стилістичним вимогам, змісту сторінки, на якій підлягає демонстрації дана реклама, вказана контекстна реклама (тексти, прес-релізи, статті, оголошення, повідомлення тощо) засобами електронної пошти направлялись субвиконавцю - ТОВ «Креативкомпані» для доопрацювання. По суті субвиконавець не створював сам контент, а лише у разі виявлення необхідності редагував його. Відредаговані тексти субвиконавцем засобами електронної пошти направлялись ТОВ «Продиджі» у відповідності до п. 3.3 Додатку.

На підтвердження зазначеного позивачем надано відкорреговані тексти та скріншоти з текстами на веб-сторінках.

Необхідність отримання вказаних послуг обґрунтовується наявністю зобов'язань ТОВ «Продиджі» перед своїми контрагентами по укладеними з ними Договорах про надання послуг, зокрема з ТОВ «Алтин Алма» за Договором від 14.05.2014р. №35/РБ/14, в рамках якого позивач надавав у тому числі послуги з підготовки оголошень; ТОВ «Ред Булл Україна» за Договором від 31.12.13р., за яким позивач надавав у тому числі послуги з підготовки рекламних оголошень, новин; ПАТ «ВО «Конті» за Договором від 30.04.14 №1244/10/14, за яким позивач серед іншого надавав послуги з організації проведення контекстної реклами компанії «AMOUR»; ТОВ «Сігма Медіа Комюнікейшнз» за Договором від 31.03.14 №3103, за яким позивач серед іншого надавав послуги з підготовки публікацій новин, щоденної підтримки акантів у робочі дні, що включає надання відповідей на запитання користувачів, модерацію користувальницьких постів та коментарів, підтримку дискусій; ПАТ «Монделіс Україна» за Договором від 14.03.14 №МС 1400-5989.

Так, зокрема, в рамках договору №3103 від 31.03.14р. укладеного між ТОВ «Продиджі» та ТОВ «Сігма Медіа Комюнікейшенз», позивач надавав зокрема послуги з просування продукції на сторінках клієнта Замовника: https://www.facebook.com/HuaweiUA, http://vk.com/huawei ua, https://twitter.com/huawei ua - у соціальних мережах (пп.2.1.1 Договору), послуги зі щоденної підтримки даних акаунтів, надання відповідей на запитання користувачів, федерацію користувальницьких постів і коментарів, підтримку дискусій, послуги з щомісячного надання статистичних та аналітичних даних щодо Акаунтів (відвідуваності, цільової аудиторії, динаміки зростання). Для можливості здійснення цих послуг ТОВ «Продиджі» надавались зокрема доступ та програмні коди до Сайту та Акаунтів (пп. 2.7.1 Договору). пп. 2.1.4 Договору передбачає, що дані послуги можуть надаватися Позивачем також із залученням третіх осіб.

У зв'язку з широким комплексом виконуваних послуг ТОВ «Продиджі» залучило субпідрядника ТОВ «Креативкомпані», якому для забезпечення можливості виконання у відповідності до Доповнення №1 від 01 липня 2014р. надало відповідний доступ та програмні коди (логіни, паролі) до наступних веб-сайтів та акаунтів в соціальних мережах компаній - замовників.

Усі умови, макети, вимоги до публікацій, контенту, контекстной реклами, банерної реклами узгоджувались між безпосереднім Замовником (Клієнтом) та ТОВ «Продіджи» та у разі залучення ТОВ «Креативкомпані» засобами електронного зв'язку передавалось останньому. При цьому повну відповідальність з приводу додержання авторських і інших прав інтелектуальної власності третіх осіб несе ТОВ «Продиджі». Авторські та суміжні права, а також право власності на інформацію та матеріали, надані ТОВ «Продиджі» для виконання цих послуг, належить Позивачу або третім особам, дозвіл на використання яких він заздалегідь отримав (п.4.2 Додатку).

У відповідності та на виконання умов договору 26.06.14 р. сторонами укладений Додаток №2 до Договору про надання послуг № 30/05-14П, згідно якого виконавець приймає зобов'язання надати послуги з технічної адаптації наданих Замовником рекламних матеріалів та контенту.

Загальний строк виконання зобов'язань - з 1.07.14 по 30.08.14р.

Вартість наданих послуг складає 195 060,00 грн., у т.ч. ПДВ - 32 510,00 грн.

Послуги були надані виконавцем у строк, визначений Додатком до Договору, на підтвердження чого позивачем отримана податкова накладна від 30.08.14р. №197 на суму 195 060,00 гри., у т.ч. ПДВ - 32 510,00 грн. та сторонами підписаний Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 30.08.14 р. №3008/014.

Сторонами підписаний Звіт №1 від 30.08.14 про надані послуги з технічної адаптації наданих Замовником рекламних матеріалів та контенту, в рамках яких здійснено: верстка банерів, анімування банерів, ресайз банерів, верстка макету поштової розсилки, технічний переклад веб-сторінок шляхом зміни їх мови та зміна погоджених графічних елементів, зміна формату, ретушування дрібних графічних елементів, доопрацювання наданої Замовником готової верстки, веб-сторінок і програмних скриптів, тощо.

Отримання таких послуг зумовлено необхідністю виконання зобов'язань за договорами, укладеними з ПАТ «Монделіс Україна»-за Договором від 14.03.14 №МС 1400-5989; ТОВ «Діскавері комюнікейшинз Україна» за Договором від 20.02.12 №200212; ТОВ «Груп Себ Україна» за Договором від 26.09.13 №2409, ТОВ «Юнілівер Україна» за Договором від 21.09.11 №1.

У відповідності та на виконання умов договору 24.07.14 р. сторонами укладений Додаток №3 до Договору про надання послуг № 30/05-14П, згідно якого виконавець приймає зобов'язання надати послуги он-лайн супровіду акцій та рекламних кампаній, що проводяться Замовником на веб-сторінках соціальних мереж та на веб-сайтах в мережі Інтернет.

Загальний строк виконання зобов'язань - з 1.07.14 по 20.08.14р.

Вартість наданих послуг складає 58 990,80 грн., у т.ч. ПДВ - 9 831,80 грн.

Послуги були надані виконавцем у строк, визначений Додатком до Договору, на підтвердження чого Позивачем отримана податкова накладна від 20.08.14р. №196 на суму 58 990,80 грн., у т.ч. ПДВ - 9 831,80 грн. та сторонами підписаний Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 20.08.14 р. №2008/076.

Сторонами підписаний Звіт №1 від 20.08.14р. про надання послуг он-лайн супровіду акцій та рекламних кампаній, що проводяться Замовником на веб-сторінках соціальних мереж та на веб-сайтах в мережі Інтернет, які включають: розробку способів та механік інтерактивного залучення в контент соціальних мереж та на веб-сайти, підготовку правил, технічну підтримку створених веб-сторінок, надання статистичної та аналітичної інформації, менеджмент баз даних, складання контентного плану, наповнення контентом та просування заходів згідно з погодженим сторонами контент ним планом, адміністрування та просування заходів, модерація веб-сторінок.

Отримання вказаних послуг було необхідним в рамках укладеного Договору від 21.09.11 №1 з ТОВ «Юнілівер Україна», Договору № 01092013 від 01.09.13 з ДП з 100% іноземною інвестицією «Селдіко».

30.07.14р. сторонами укладений Додаток №4 до Договору про надання послуг № 30/05-14П, згідно якого виконавець приймає зобов'язання надати послуги з адаптації наданого Замовником аудіовізуального твору у кількості 1 (одна) штука.

Загальний строк виконання зобов'язань - з 1.08.14 по 15.08.14р.

Вартість наданих послуг складає 16 070,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 678,33 грн.

Послуги були надані виконавцем у строк, визначений Додатком до Договору, на підтвердження чого Позивачем отримана податкова накладна від 15.08.14р. №195 на суму 16 070,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2 678,33 грн. та сторонами підписаний Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 15.08.14 р. №1508/074.

Окрім того, сторонами підписаний Звіт №1 від 15.08.14, зі змісту якого вбачається, що ТОВ «Креативкомпані» надало послуги з адаптації аудіовізуального твору, що полягали у ресайзі та зміні формату, технічної адаптації для розміщення в мережі Інтернет, корекції аудіовізуального твору. До звіту, зокрема, додається дисковий носій з аудіовізуальним твором.

Надані ТОВ «Креативкомпані» послуги були необхідні в рамках Договору про надання послуг від 21.09.11р. №1 та додаткової угоди №12 від 21.09.14р. , укладених між ТОВ «Продиджі» та ТОВ «Юнілівер Україна», за яким Позивач серед інших надавав лослуги з організації виробництва аудіовізуального твору - рекламного відеоролику з умовною назвою «Твій чайний драйв». Даний ролик був розміщений в мережі Інтернет на різноманітних веб-сайтах, офіційному сайті компанії «Ліптон».

Колегією суддів встановлено, що послуги за цим Додатком не потребують наявність власної відео студії, зміна відео формату, корекція аудіовізуального твору, як вбачається, досягається за допомогою простих програм, що знаходяться у вільному доступі для виконання такого виду послуг достатньо наявності робочого комп'ютеру та доступу в інтернетмережу, їх здатна виконувати одна людина як за допомогою платних програм, так й безкоштовних ресурсів, що є доступними широкому колу користувачів.

30.07.14р. сторонами укладений Додаток №5 до Договору про надання послуг № 30/05-14П, згідно якого виконавець приймає зобов'язання надати послуги з підготовки тендерної пропозиції для участі у тендері, що проводиться ПРАТ «МТС Україна».

У липні 2014 року позивачу стало відомо про заплановане ПрАТ «МТС Україна» проведення тендерної процедури «Відкритого запиту пропозицій з вибору підрядника для надання послуг з креативної розробки комунікаційних компаній в Інтернеті». Згідно умов, передбачених в закупівельній документації результатом перемоги у даній тендерній процедурі буде укладення з ПрАТ «МТС Україна» відповідного Договору поставки протягом року на умовах поданої учасником комерційної пропозиції. ТОВ «Продиджі» прийняло рішення про участь у тендерній процедурі, у зв'язку з чим виникла необхідність підготовки тендерної пропозиції. Здійснивши пошук партнерів у цьому напрямку та оцінивши строки та вартість послуг з підготовки тендерної пропозиції, запропонованих контрагентами, позивач зупинив свій вибір на ТОВ «Креативкомпані», яке надало найвигіднішу пропозицію.

Тендерна пропозиція, що підготовлена ТОВ «Креативкомпані» та передана позивачу Актом здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.14 р. №3108/127, увійшла до пакету документів, який наданий на адресу ПрАТ «МТС Україна», для участі у тендерній процедурі «Відкритого запиту пропозицій з вибору підрядника для надання послуг з креативної розробки комунікаційних компаній в Інтернеті».

Сума запропонованої ТОВ «Продиджі» комунікаційної кампанії (комерційної пропозиції) в рамках тендеру, що проводився, складала 3 000 000, 00 грн.

Так, ТОВ «Продиджі» на підтвердження зазначеного надало суду: Копії заявки на участь в Закупівельній процедурі, листів щодо тендеру на адресу ПрАТ «МТС Україна» ; Копію закупівельної документації тендерної Процедури «Відкритого запиту пропозицій з вибору підрядника для надання1 послуг з креативної розробки комунікаційних компанії в Інтернеті»; Копії електронних повідомлень ПрАТ «МТС Україна» на адресу ТОВ «Продиджі» щодо тендеру; Копії корінців з вхідними номерами ПрАТ «МТС Україна» про отримання пакету документів для участі в тендері; Копії листа на адресу контрагентів та відповідей на нього; Копії скріншотів з офіційного сайту ПрАТ «МТС Україна» щодо хронології тендеру .

Строк надання послуг за даним Додатком - з 1.08.14 по 31.08.14р.

Вартість наданих послуг складає 361 344,00 грн., у т.ч. ПДВ - 60 224,00 грн.

Послуги були надані виконавцем у строк, визначений Додатком до Договору, на підтвердження чого позивачем отримана податкова накладна від 31.08.14р. №198 на суму 361 344,00 грн., у т.ч. ПДВ - 60 224,00 грн. та сторонами підписаний Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.14 р. №3108/127.

Сторонами підписаний Звіт №1 від 31.08.14 про надання послуг з підготовки тендерної пропозиції для участі у тендері, що проводиться ПРАТ «МТС Україна», що включали: аналіз dijital-активностей МТС, аналіз закордонного досвіду в телекомі, підготовку креативних dijital-кейсів, аналіз цільової аудиторії, розробку стратегічного, комунікаційного підходу та креативної платформи, підготовку креативних матеріалів.

На підставі рахунків-фактур від 31.08.14р. №3108/126, від 30.08.14 р. №3008/014, від 31.08.14 р. №3108/127, від 20.08.14 №2008/076, від 15.08.14 р. №1508/074 позивачем здійснена повна оплата наданих послуг у розмірі 690 878, 80 грн. (різниця у сумі 52 859,00 грн. складає оплата послуг, операції за якими не включались до складу податкового кредиту у спірний період), що підтверджується платіжними дорученнями від 23.09.14р. №10079, від 25.09.14 №10080, від 10.12.14 №10312.

Отже, в межах договірних відносин між позивачем та ТОВ Креативкомпані», контрагент надавав позивачу наступні види послуг: Послуги з доопрацювання прес-релізів, статей, оголошень, заміток та інших текстів шляхом літературного, стилістичного та граматичного редактування; Послуги з технічної адаптації рекламних матеріалів та контенту; Послуги он-лайн супроводу акцій рекламних компаній; Послуги з адаптації аудіовізуального твору у кількості; Послуги з підготовки тендерної пропозиції для участі у тендері.

Вказані послуги були оплачені в повному обсязі.

З наявної первинної документації вбачається, що усі отримані послуги використані у власній господарській діяльності позивача або призначені саме з метою їх подальшого використання у господарській діяльності, вчинені виключно в рамках господарської діяльності ТОВ «Продіджи». Окрім того, всі вчинені господарські операції мають спрямованість на отримання доходу в грошовій, матеріальній чи нематеріальних формах, містять ділову мету та призвели до позитивних змін та результатів економічної діяльності позивача.

Як пояснив представник позивача, обґрунтованість залучення ТОВ «Креативкомпані» полягає, перш за все у виробничій необхідності, раціональному розподілі навантаження між співробітниками; зосередженні штатного персоналу на виконанні ключових та істотних умов існуючих договірних зобов'язань, на організації, проведенні та контролю за самими заходами, передбаченими проектами; зняття певного обсягу «технічних» питань; своєчасність виконання замовлень; економія часу та власного трудового потенціалу; формуванні позитивного іміджу та репутації позивача в якості добросовісного контрагента.

Отже, позивачем доведено суду, що залучення ТОВ «Креативкомпані» мало для позивача як позитивний економічний ефект, так і вигоду у нематеріальній формі.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено позивачем до податкового кредиту за вересень 2014 року у сумі 106337грн.

Як вбачається зі змісту Акта перевірки, жодних податкових правопорушень в діях позивача податковим органом не виявлено. Надані позивачем до перевірки документи податковим органом не проаналізовано.

Отже, на підтвердження виконання вказаних правочинів (договорів) надавались первинні бухгалтерські документи: договори, додатки до них, звіти, оборотно-сальдаві відомості, платіжні доручення, рахунки-фактури, акти здачі-прийняття послуг, скріншоти сайтів, веб-сторінок, банерів, податкові накладні, реєстри виданих та отриманий податкових накладних, які повністю відповідають вимогам, встановлених до первинних документів, які пред'являються п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п. 2 Положення про документальне - забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88. Вимоги правочинів (договорів) виконані в повному обсязі, сторони претензій не мають, що відповідачем в судовому засіданні не заперечувалось.

Виконання сторонами договірних зобов'язань та наявність документів первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують здійснення господарських операцій за Договорами, у тому числі, податкових накладних є підставою для включення до податкового кредиту позивача сум ПДВ задекларованого в декларації з податку па додану за вересень 2014 року в сумі 106337 грн.

Щодо посилання податкового органу на відсутність реального характеру зазначеного правочину через неспроможність контрагенту його виконання у зв'язку з відсутністю належних ресурсів, колегія суддів зазначає, що відповідачем не доведено кількість працівників контрагентів та конкретно визначених ресурсів в тому числі і складських приміщень, які повинні були бути у контрагента для виконання передбачених вказаними договорами операцій, а тому такі посилання податкового органу є необґрунтованими.

Крім того, колегія суддів зазначає, що надання таких послуг не потребує залучення великої кількості трудового потенціалу (такі послуги здатна виконувати і одна особа), не вимагає наявності виробничих та трудових потужностей, складських та торгівельних приміщень, транспорту тощо.

Також, колегія суддів зазначає, що відповідачем не надано судового рішення, яке б набрало законної сили, прийнятого в порядку ст. 551 Господарського кодексу України щодо встановлення підробної реєстрації контрагентів, втрачених документів або реєстрацію на осіб, які не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження, а також не наданого судового рішення в порядку ст. 234 Цивільного кодексу України щодо фіктивності правочинів між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не спростовано доводів позивача та доказів, наявних у матеріалах справи, які доводять товарність та реальність господарських операцій між позивачем та контрагентом.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що такі операції здійснені в межах господарської діяльності, є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджуються необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій.

Що стосується посилань податкового органу на акт про неможливість проведення зустрічної звірки, колегія суддів зазначає, що акти про неможливість проведення зустрічних звірок не є тим самим, що і результати проведених зустрічних звірок, які є джерелом отримання податкової інформації, що положеннями ст. 83 Податкового кодексу України визначена в якості підстави для висновків під час проведення перевірок. Сама по собі неможливість реалізації органами державної податкової служби визначеної законодавством компетенції щодо проведення зустрічних звірок вказаного контрагенту не може вважатись доказом вчинення порушень податкового законодавства Позивача.

Аналогічна позиція викладена в Постанові Вищого адміністративного суду України від 27 лютого 2014 року у справі № К/800/41631/13.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: Петрик І.Й.

Судді: Борисюк Л.П.

Собків Я.М.

.

Головуючий суддя Петрик І.Й.

Судді: Борисюк Л.П.

Собків Я.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52255487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1373/15

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 30.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні