УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2015 р.м.ОдесаСправа № 2-а-9207/08/1570
Категорія: 8.2.3 Головуючий в 1 інстанції: Хлюстін Ю. М.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого: судді Домусчі С.Д.
суддів: Кравця О.О., Яковлева Ю.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства Чорноморський регіональний центр туризму на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2009 року по справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до відкритого акціонерного товариства Чорноморський регіональний центр туризму про стягнення боргу, -
ВСТАНОВИВ:
ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму , подало апеляційну скаргу на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2009 року, в якій просить скасувати оскаржену постанову та ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Постановою від 10 грудня 2009 року, ухваленою у відкритому судовому засіданні, Одеський окружний адміністративний суд в повному обсязі задовольнив адміністративний позов Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до відкритого акціонерного товариства Чорноморський регіональний центр туризму про стягнення боргу у загальному розмірі 92 134,41 грн. (по орендній платі з юридичних осіб - 79 538,88 грн.; з податку на додану вартість - 8 032,99 грн.; з податку на прибуток - 4 473,13 грн.; з комунального податку - 89,41 грн.).
Вимоги апеляційної скарги апелянт обґрунтовує тим, що суд першої інстанції допустив неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи, що призвело до порушення норм матеріального права, оскільки ухвалою господарського суду Одеської області від 14 липня 2009 року порушено провадження у справі № 2/78-09-3455 про банкрутство ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму , якою також введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, що у свою чергу унеможливлює задоволення адміністративного позову, відповідно до приписів ст. 12 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкротом .
Також апелянт посилається на обізнаність податкового органу про порушення провадження у справі про банкрутство та застосування мораторію.
Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси письмових заперечень на апеляційну скаргу не надала.
Ухвалюючи постанову про задоволення позовних вимог суд першої інстанції встановив, що ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму зареєстроване Жовтневою районною адміністрацією м. Одеси 02.12.1999 року за № 04056836Ю00І0502 (а.с. 12, 13), перебуває на податковому обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси.
Також суд першої інстанції встановив, що ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму , як платник орендної плати за землю, подало податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності від 13.02.2007 р. № 4214 з додатком (а.с. 44-45,) відповідно до якої самостійно обчислило суму орендної плати за 2007 рік в розмірі 87 292 грн., яке є сумою узгодженого податкового зобов'язання, відповідно до положень п. 5.1 ст. 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами . Проте узгоджене податкове зобов'язання самостійно сплачене відповідачем у розмірі 7 884,66 грн., борг станом на 02.04.2008 р. року становить 79 518,20 грн. та пеня 20,68 грн., що підтверджено обліковою карткою платника податків (а.с. 15-19).
Враховуючи викладене суд першої інстанції дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення з відповідача податкового боргу по сплаті орендної плати за землю за 2007 рік у загальному розмірі 79 538,99 грн.
Також суд першої інстанції встановив, що ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму є платником податку на додану вартість, у якого відповідно до податкового повідомленні-рішення від 19.01.2007 р. № 0037541502/0, прийнятого на підставі акту документальної невиїзної (камеральної) перевірки від 10.10.2007 р. № 1372/15-02, виникло податкове зобов'язання, в розмірі 8 401 грн. (за основним платежем - 8 001 грн., за штрафними санкціями - 400 грн.) (а.с. 43), яке є узгодженим але не сплаченим відповідачем. Також суд першої інстанції встановив, що за відповідачем, станом на 17.12.2007 р. обліковується переплата з ПДВ в розмірі 368,01 грн.
Встановив суд першої інстанції, що ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму є також платником комунального податку, який самостійно обчислив цей податок за лютий 2007 року в розмірі 93,50 грн. проте не сплатив його (а.с. 46), але станом на 20.08.2007 року має переплату в розмірі 4,09 грн., тому стягненню підлягає сума цього податку в розмірі 89,41 грн. (а.с. 22-25).
11.05.2007 року ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму подана податкова декларація з податку на прибуток № 70016 за 1 квартал 2007 року (а.с. 47), при перевірці якої податковим органом встановлене заниження податку на прибуток за 1 квартал 2007 року, що зафіксовано в акті камеральної перевірки від 11.06.2007 р. № 5006/15-01/02574165, на підставі якого податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0019161501/0 від 16.06.2007 р. яким відповідачу збільшено податкове зобов'язання з податку на прибуток всього в розмірі 4 358 грн. (за основним платежем - 4 150 грн., за штрафними санкціями - 208 грн.) (а.с. 34).
Також за порушення строків подання податкової звітності з податку на прибуток за 1 квартал 2007 року, податковим органом прийнято податкове повідомленні-рішення 0019221501/ від 16.06.2007 р., на підставі акту перевірки № 5007/15-01/02574165, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 170 грн. (а.с. 36).
Так само порушення строків подання податкової звітності з податку на прибуток за 1 півріччя 2007 року, до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 170 грн., відповідно до податкового повідомленні-рішення № 0026941501/0 від 10.09.2007 р., на підставі акту камеральної перевірки № 7513/15-01/02574165 від 07.09.2007 р. (а.с. 38, 39).
Враховуючи встановлені обставини, та те, що сума податкового зобов'язання визначена податковим органом ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржена, суд першої інстанції встановив, що сума податкового боргу з податку на прибуток підприємств підлягає стягненню в розмірі 4 473,13 грн., з урахуванням переплати в розмірі 224,87 грн., яка утворилась станом на 30.07.2007 р.
Також суд першої інстанції встановив, що податковий орган у встановленому законом порядку направив відповідачу, а відповідач отримав податкові вимоги № 1/755 від 05.03.2007 р., № 2/1319 від 16.04.2007 р. (а.с. 48, 49).
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість вимог податкового органу та наявність правових підстав для їх задоволення в повному обсязі.
Сторони, належним чином повідомлені про час та місце апеляційного розгляду справи, у судове засідання не з'явились, у зв'язку з чим, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України справа розглянута апеляційним судом в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю доповідача, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга може бути задоволена частково.
Апеляційний суд встановив що переметом спору є стягнення боргу у загальному розмірі 92 134,41 грн., а саме по орендній платі з юридичних осіб - 79 538,88 грн., який виник станом на 02 квітня 2008 року; з податку на додану вартість - 8 032,99 грн. за червень 2007 року; з податку на прибуток - 4 473,13 грн. за І квартал 2007 року; з комунального податку - 89,41 грн. за лютий 2007 року.
До адміністративного суду податковий орган звернувся у серпні 2008 року, оскаржена постанова ухвалена 10 грудня 2009 року, в той час як ухвалою господарського суду Одеської області від 14 липня 2009 року порушено провадження у справі № 2/78-09-3455 про банкрутство ВАТ Чорноморський регіональний центр туризму , та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до ст.ст. 1, 12 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкротом - мораторій на задоволення вимог кредиторів це зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, а також припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до прийняття рішення та введення мораторію. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Апеляційний суд встановив, що на час ухвалення оскарженого рішення 10 грудня 2009 року, та стягнення з відповідача боргу, який виник до 14 липня 2009 року до дати порушення справи у банкрутстві, діяв мораторій на задоволення вимог кредиторів це зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, а також припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), що унеможливлює задоволення адміністративного позову податкового боргу.
Таким чином, апеляційний суд дійшов висновку про неповне з'ясування судом першої інстанції всіх обставин, які мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи.
Також, відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відкрите акціонерне товариство Чорноморський регіональний центр туризму (індетифікаційний код юридичної особи: 02574165) припинено, про що 02.09.2014 р. внесений відповідний запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи на підставі судового рішення, а саме ухвали господарського суду Одеської області від 07 серпня 2014 року по справі № 2/78-09-3455 (ЄДРСР № 40239816).
Таким чином, враховуючи приписи до п. 5 ч. 1 ст. 157, ч. 1 ст. 203 КАС України КАС України, та те, що оскаржена постанова ухвала з неповним з'ясуванням обставин, які мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи, а на час апеляційного розгляду справи відповідач, апелянт по справі ліквідований, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга має бути задоволена частково, оскаржена постанова скасована, а провадження у справі закрито.
Керуючись ст. ст. 2, 11, п. 5 ч. 1 ст. 157, 195, 196, п. 4 ч. 1 ст. 198, ч. 1 ст. 203, ст. ст. 206, 211, 211, ч. 5 ст. 254 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Чорноморський регіональний центр туризму задовольнити частково.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2009 року скасувати.
Закрити провадження по справі за позовом Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до відкритого акціонерного товариства Чорноморський регіональний центр туризму про стягнення боргу.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: суддя С.Д.Домусчі
суддя О.О.Кравець
суддя Ю.В.Яковлев
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2015 |
Оприлюднено | 19.10.2015 |
Номер документу | 52256229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Домусчі С.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні