Ухвала
від 13.10.2015 по справі 152/1139/15-к
ШАРГОРОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 152/1139/15-к

Провадження1-кс/152/156/15

У Х В А Л А

13 жовтня 2015 року Шаргородський районний суд Вінницької області

Слідчий суддя ОСОБА_1 ,

при секретарі судового

засідання ОСОБА_2

з участю:

прокурора ОСОБА_3

заступника начальника

СВ Шаргородського РВ УМВС

України у Вінницькій області ОСОБА_4

розглянувши клопотання заступника начальника СВ Шаргородського РВ УМВС України у Вінницькій області ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної документальної ревізії,

В С Т А Н О В И В:

12.10.2015 року заступник начальника СВ Шаргородського РВ УМВС України у Вінницькій області ОСОБА_4 за погодженням з прокурором Шаргородського району ОСОБА_5 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності відділу освіти Шаргородської районної державної адміністрації, на вирішення якої поставити наступні питання: 1) цільове використання службовими особами відділу освіти Шаргородської РДА в період з 01.01.2015 року по 01.07.2015 року бюджетних коштів, виділених установі на оплату праці і нарахувань на заробітну плату?; 2) Законність використання службовими особами відділу освіти Шаргородської РДА в період з 01.01.2015 року по 01.07.2015 року бюджетних коштів на харчування дітей, в тому числі на закупівлю продуктів харчування?

Ініціатор клопотання також просить надати можливість співробітникам Державної фінансової інспекції у Вінницькій області в ході проведення позапланової виїзної документальної ревізії ознайомитись з оригіналами нормативних фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів, що стосуються діяльності відділу освіти Шаргородської РДА, необхідність в яких виникне, та встановити строк проведення позапланової виїзної ревізії протягом 15 робочих днів, починаючи з 16 листопада 2015 року до 04 грудня 2015 року включно.

Клопотання мотивує тим, що ним розглядаються матеріали кримінального провадження № 12015020360000256 від 03.07.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 210 КК України. В ході досудового розслідування зазначеного кримінального провадження встановлено, що службові особи відділу освіти Шаргородської РДА протягом 1 2 кварталів 2015 року без відповідного рішення районної ради, при наявності заборгованості з оплати праці, за рахунок коштів фонду оплати праці освітньої субвенції,

здійснили фінансування харчування учнів навчальних закладів району на суму близько 975 000 гривень, тобто допустили нецільове використання бюджетних коштів на вказану суму. Означені факти вказують на необхідність проведення позапланової виїзної ревізії з метою повного, всебічного та неупередженого розслідування кримінального провадження. У зв`язку з наведеним та з метою розслідування кримінального правопорушення, для документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності, виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні службових і матеріально відповідальних осіб, розміру заподіяних Державному бюджету матеріальних збитків, слідчим у даному кримінальному провадженні винесена постанова про призначення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності відділу освіти Шаргородської РДА Вінницької області.

У судовому засіданні заступник начальника СВ Шаргородського РВ УМВС ОСОБА_4 підтримав клопотання.

Заступник прокурора Шаргородського району Вінницької області ОСОБА_3 клопотання підтримав, просив задовольнити.

Слідчий суддя, вислухавши пояснення заступника начальника СВ Шаргородського РВ УМВС ОСОБА_4 , висновок заступника прокурора Шаргородського району ОСОБА_3 , дослідивши матеріали кримінального провадження за клопотанням прийшов до наступного висновку.

Згідно із ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Зі змісту статті 2 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" вбачається, що підконтрольними установами є міністерства та інші органи виконавчої влади, державні фонди, фонди загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетні установи і суб`єкти господарювання державного сектору економіки, а також підприємства, установи та організації, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно.

Законодавством України встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування, оскільки ч. 6 ст. 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за

наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду інші відомості (ч. 8 ст. 11 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»).

Рішення про вилучення оригіналів фінансово-господарських та бухгалтерських документів, арешт коштів на рахунках в установах банків, інших фінансово-кредитних установах можуть прийматися лише судом (ч. 9 ст. 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні").

Відповідно до ч. 11-12 ст. 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів. Подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії.

Посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для її проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку, в тому числі, копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення. Ненадання цих документів посадовим особам підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною чотирнадцятою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державного фінансового контролю до проведення ревізії. Проведення ревізій органами державного фінансового контролю не повинно порушувати нормального режиму роботи підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності, що передбачено ч.ч. 13-17 статті 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що 03.07.2015 року на ім`я начальника Шаргородського РВ УМВС України у Вінницькій області надійшов рапорт старшого оперативного уповноваженого УПЗСЕ УМВС України у Вінницькій області ОСОБА_6 про те, що службові особи відділу освіти Шаргородської РДА протягом 1 2 кварталів 2015 року допустили нецільове використання коштів на загальну суму близько 975 000 гривень.

Відділ освіти Шаргородської РДА є підконтрольною установою у розумінні ст.2 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", оскільки фінансується з Державного бюджету Шаргородського району.

На виконання вимог ч.8 ст.11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" ініціатором клопотання додано письмові докази на обґрунтування підстав такої ревізії, зокрема, копію витягу з ЄРДР, копію рапорта про виявлення кримінального правопорушення, кошторис відділу освіти Шаргородської РДА на 2015 рік та тимчасовий кошторис на перший квартал 2015 року; реєстр використання коштів на харчування учнів 1 4 класів шкіл району у січні березні; копії договорів на закупівлю продуктів харчування; протокол допиту свідка ОСОБА_7 , постанову про призначення позапланової виїзної документальної ревізії від 20 липня 2015 року, із яких вбачається наявність обґрунтованих підстав для проведення такої ревізії (а.с.5-15).

З огляду на вище проаналізовані обставини слідчий суддя вважає, що клопотання заступника начальника СВ Шаргородського РВ УМВС ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної документальної ревізії підлягає задоволенню.

Керуючись п. 4 ч. 2 ст.40, ч. 2 ст. 93, ст.ст.110, 309, 370, 372, 395 КПК України, ст.ст.2, 5, 11 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", слідчий суддя,

У Х В А Л И В :

Клопотання заступника начальника СВ Шаргородського РВ УМВС України у Вінницькій області ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної документальної ревізії задовольнити.

Надати Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності відділу освіти Шаргородської РДА Вінницької області, 23500, м. Шаргород Вінницької області, вул. Героїв Майдану,224 (ЄДРПОУ 02141515) з можливістю ознайомлюватись в ході проведення позапланової виїзної документальної ревізії з оригіналами нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських, інших документів, що стосуються діяльності відділу освіти Шаргородської РДА, на вирішення якої поставити наступні питання:

1) цільове використання службовими особами відділу освіти Шаргородської РДА Вінницької області в період з 01.01.2015 року по 01.07.2015 року бюджетних коштів, виділених на оплату праці і нарахувань на заробітну плату?;

2) законність використання службовими особами відділу освіти Шаргородської РДА Вінницької області в період з 01.01.2015 року по 01.07.2015 року бюджетних коштів на харчування дітей, в тому числі на закупівлю продуктів харчування?

Тривалість проведення позапланової виїзної ревізії визначити протягом 15 (п`ятнадцяти) робочих днів, у строк з 16 листопада 2015 року до 04 грудня 2015 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя Шаргородського

районного суду Вінницької області: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено17.03.2023
Номер документу52279307
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення позапланової виїзної документальної ревізії

Судовий реєстр по справі —152/1139/15-к

Ухвала від 13.10.2015

Кримінальне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Соколовська Т. О.

Ухвала від 21.07.2015

Кримінальне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Соколовська Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні