Ухвала
від 10.12.2014 по справі 334/11694/14-к
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 10.12.2014

Справа № 334/11694/14-к

Провадження № 1-кс/334/2150/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.12.2014 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі: слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі Ленінського районного суду м. Запоріжжя клопотання слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_4 , узгоджене із процесуальним прокурором прокурором прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_3 клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42014080010000022 від 17.11.2014 року та додані до нього матеріали, -

ВСТАНОВИВ:

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснено не сплату загальнодержавного податку, який справляється у формі орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.

Кримінальне правопорушення кваліфікується за ознаками ч.1 ст.367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 10.10.2003 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » передано в оренду земельну ділянку загальною площею 0,4873 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 для розташування автоцентру. Зазначений договір укладено строком до 29.05.2013 року, однак фактично зазначена земельна ділянка використовувалась до листопада 2013 року. Згідно з п.1.6 договору нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає 2517343 грн. Відповідно до п. 3.1 договору, орендна плата вноситься у розмірі 5034 грн. протягом строку будівництва об`єкта та 25173 грн. З дня введення об`єкта в експлуатацію, що складає 1% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки в цінах 2003 року.

Так, протягом 2003-2010 років ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » сплачувало орендну плату у розмірі 5034 грн. + коефіцієнт індексації, що станом на 2010 рік склало 6535 грн.

З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.14.1 ст.147 якого, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з п.3 ст.7 Податкового кодексу, будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу.

Також, Податковим кодексом України установлено наступне: п.5 ст.2, у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.

п.3 підрозділу 10 (інші перехідні положення) розділу 10 (Перехідні положення), в разі якщо законодавчими актами передбачені інші правила справляння податків, зборів, що регулюються цим Кодексом, застосовуються правила цього Кодексу.

п. 1 ст. 36, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом.

Відповідно до п. 288.5.1 Податкового кодексу України, орендна плата не може бути меншою ніж 3 кратний розмір земельного податку, який становить 1% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.

ст.271.1.1, базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

ст.289.1, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно із вимогами ст.6, п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п. 36.3 ст. 36 ПК України під податком розуміється обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Перевіркою розрахунків за оренду земельної ділянки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що у 2011-2013 роках зазначеним підприємством декларувалось та сплачувалось 19605 грн. на рік, що становить 3 кратний розмір орендної плати станом на 2010 рік (6535 грн.).

Таким чином протягом 2011-2012 років та 9 місяців 2013 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » задекларовано та сплачено орендної плати у розмірі 53907 грн.

Однак відповідно до зазначених вимог Податкового кодексу орендна плата за земельну ділянку не може бути меншою ніж 3% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.

Отже, з 01.01.2011 року орендна плата за вказану земельну ділянку становить 75512 грн. у рік.

Крім того, відповідно до ст.287.1, у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Згідно із ст.286.2. при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Встановлено, що 10.07.2013 ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " в ІНФОРМАЦІЯ_2 отримано витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідно до якого оцінка зазначеної ділянки становить 5794484 грн. Отже, відповідно до ст. ст. 289.1, 286.2 з 10.07.2013 платник мав сплачувати орендну плату у розмірі 3 % від указаної нормативної оцінки, що становить 173834 грн. на рік та 14486 грн. у місяць. Однак у порушення зазначених вимог податкового кодексу платником не подано до органів Міндоходів вказаний витяг та не збільшено розмір податкових зобовязань.

Таким чином, розмір орендної плати, яку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » мало сплатити протягом 2011-2012 років та 9 місяців 2013 року становить 232237 грн. З огляду на викладене зазначеним підприємство протягом указаного періоду не сплачено загальнодержавного податку, який справляється у формі орендної плати за земельні ділянки комунальної власності у розмірі 178330 грн.

З огляду на викладене, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в наслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків завдано охоронюваним законом інтересам держави збитків у розмірі 178330 грн..

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ № НОМЕР_1 ) у період з 01.01.2006 року по 01.11.2014 року згідно укладених договорів щомісячно повинно було сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної (комунальної) власності за отриману в оренду земельну ділянку кадастровий № 2310100000:03:021:0045 площею 0,4873 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , підтвердженням чого повинні були бути відповідні податкові декларації, надані до

ІНФОРМАЦІЯ_3 знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , де зберігаються податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ № НОМЕР_1 ) у період з 01.01.2006 року по 01.11.2014 року.

Забезпечення тимчасового доступу та вилучення зазначених податкових декларацій необхідне для проведення судової експертизи та використання у подальшому в якості доказів відомостей, що містяться в них.

Крім того, розгляд клопотання, щодо тимчасового доступу до вищезазначених документів, має першочергове значення і зволікання у його розгляді, пов`язане із викликом представників ІНФОРМАЦІЯ_4 може створити реальну загрозу зміни або знищенню слідів кримінального правопорушення, а також унеможливлює добування інших доказів.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ № НОМЕР_1 ) у період з 01.01.2006 року по 01.11.2014 року, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин на стадії досудового розслідування, виникла необхідність у наданні тимчасового доступу до вказаних документів, та вилучення їх в ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Розгляд клопотання, щодо тимчасового доступу до вищезазначених документів, має першочергове значення і зволікання у його розгляді, пов`язане із викликом представників ІНФОРМАЦІЯ_4 може створити реальну загрозу зміни або знищенню слідів кримінального правопорушення, а також унеможливлює добування інших доказів.

Клопотання слідчого, узгоджене із процесуальним прокурором прокурором прокуратури м. Запоріжжя ОСОБА_3 , оформлене відповідно до вимог ст. 160 Кримінального процесуального кодексу України.

Слідчий у судовому засіданні підтримав вимоги свого клопотання, зазначивши, що маються усі підстави вважати, що у разі, якщо вищезазначені документи залишиться в ІНФОРМАЦІЯ_4 , їх може бути пошкоджено чи знищено. Також, слідчий зазначив, що зволікання у розгляді зазначеного клопотання, а саме, призначення судового засідання з викликом власника може призвести до знищення слідів кримінального правопорушення.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання слідчого щодо підстав задоволення клопотання та проведення його без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи.

Враховуючи доведеність слідчим наявності достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза знищення слідів кримінального правопорушення, дане клопотання розглядається у порядку ч. 2 ст. 163 КПК України, згідно якого, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.

Вислухавши доводи та пояснення слідчого, думку прокурора, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити клопотання слідчого та надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів ІНФОРМАЦІЯ_4 :

- податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ № НОМЕР_1 ) у період з 01.01.2006 року по 01.11.2014 року.,

з можливістю їх вилучення в ІНФОРМАЦІЯ_4 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно ч.1 ст. 163 КПК України після отримання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя здійснює судовий виклик особи, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, за винятком випадку, встановленого частиною другою цієї статті.

Частина 5 статті 163 КПК України передбачає, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч.7 ст. 159 КПК України слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Згідно ст. 165 КПК України особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду. Зазначена в ухвалі слідчого судді, суду особа зобов`язана пред`явити особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, оригінал ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів та вручити її копію. Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду. На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.

Враховуючи, що маються достатні підстави вважати, що без вилучення вказаних документів існує реальна загроза знищення слідів кримінального правопорушення, керуючись ст. 159-166 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ :

Клопотання слідчого СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42014080010000022 задовольнити.

Надати слідчому СВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_4 або за його дорученням оперативним працівникам дозвіл на тимчасовий доступ і вилучення в ІНФОРМАЦІЯ_4 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 копій документів:

- податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ № НОМЕР_1 ) у період з 01.01.2006 року по 01.11.2014 року..

Зобов`язати працівників ІНФОРМАЦІЯ_4 надати тимчасовий доступ до вищезазначених документів слідчому ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_4 або за його дорученням оперативним працівникам.

Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала діє один місяць з дня її постановлення до 10.01.2015 року.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`яти днів з дня її винесення до апеляційного суду Запорізької області.

Суддя: ОСОБА_1

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення10.12.2014
Оприлюднено13.01.2023
Номер документу52283214
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —334/11694/14-к

Ухвала від 10.12.2014

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Лисенко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні