Рішення
від 12.10.2015 по справі 914/3061/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.10.2015р. Справа№ 914/3061/15

За позовом: Приватного підприємства «Західний Буг», с. Павлів,

до відповідача 1: Приватного підприємства «Фірма «Сомгіз», м. Львів,

до відповідача 2: Головного управління Держземагенства у Львівській області, м. Львів,

про: визнання недійсним результатів торгів та визнання недійсним договір оренди землі.

Суддя М. Синчук

при секретарі О. Гринчишин

За участю представників:

позивача: ОСОБА_1 - довіреність б/н від 13.07.15 р.;

відповідача 1: ОСОБА_2 - довіреність №19 від 15.09.2015 р.,

відповідача 2: ОСОБА_3 - довіреність №01/07-11 від 06.01.2015 р.

В судовому засіданні здійснювалась фіксація судового процессу за допомогою технічних засобів.

Представникам сторін роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось.

На розгляд господарського суду Львівської області подано позов Приватного підприємства «Західний Буг» до відповідача 1 - Приватного підприємства «Фірма «Сомгіз» та до відповідача 2 - Головного управління Держземагенства у Львівській області про визнання недійсними результатів торгів та визнання недійсним договір оренди землі.

Позивач звернувся до суду з вимогою визнати недійсними результати торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р., оформленого протоколом №158 від 19.06.2015 року, відповідно до якого переможцем торгів визнано Приватне підприємство «Фірма «Сомгіз», а також визнати недійсним Договір оренди землі від 19.06.2015 року, що укладений між Головним управлінням Держземагенства у Львівській області та Приватним підприємством «Західний Буг» на підставі Протоколу земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р. №158.

Ухвалою суду від 03.09.2015 р. провадження у справі порушено, позовну заяву прийнято до розгляду, розгляд справи призначено на 14.09.2015 р.

В судових засіданнях 14.09.2015 р., 21.09.2015 р., 28.09.2015 р., 12.10.2015 р. оголошувались перерви для надання можливості ознайомитись із поданими в судових засіданнях клопотаннями.

В судове засідання 12.10.2015 р. представник позивача з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві. Подав додаткові письмові пояснення по справі та клопотання про доручення до матеріалів справи наступних документів: копію Договору про участь у земельних торгах у формі аукціону та надання консультаційно-роз'яснювальних послуг №080615/03-У від 08.06.2015 р., копію листа №ЗБ-639-06-15 від 26.05.2015 р., копію листа ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 27.07.2015 р.

В судове засідання 12.10.2015 р. представник відповідача 1 з'явився, щодо позовних вимог заперечив з підстав наведених у відзиві на позовну заяву від 11.09.2015 р.

В судове засідання 12.10.2015 р. представник відповідача 2 з'явився, щодо позовних вимог заперечив з підстав наведених у відзиві на позовну заяву від 21.09.2015 р.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Вислухавши представників сторін, проаналізувавши матеріали справи, суд встановив наступне.

19 червня 2015 року, відповідач 1 провів земельні торги у формі аукціону по лоту №03, з продажу права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності, що розташована за адресою: Львівська область, Золочівський район, за межами населених пунктів на території Глинянської міської ради, кадастровий номер земельної ділянки: 4621810200:05:000:0177, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 47,3000 гектарів.

За наслідками проведення земельних торгів був складений Протокол №158 земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р., згідно якого, номер лоту 03, назва лоту - право оренди строком 14 років земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності, що розташована за адресою: Львівська область, Золочівський район, за межами населених пунктів на території Глинянської міської ради, кадастровий номер земельної ділянки: 4621810200:05:000:0177, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 47,3000 гектарів. Стартовий розмір річної орендної плати - 66 104,08 грн. Ціна продажу лота (плата за користування земельною ділянкою, право користування якою набуте на торгах) - 400 920,84 грн. Переможець земельних торгів - Приватне підприємство «Фірма «Сомгіз». Розмір коштів, які має внести переможець земельних торгів - 400 920,84 грн. без ПДВ. До суми купівельної ціни зараховується сплачений гарантійний внесок в розмірі 3 305,20 грн. Переможець земельних торгів доплачує кошти за придбання на земельних торгах лот наступним чином: кошти в сумі 397 615,64 грн. без ПДВ переможець доплачує в терміни та на рахунки, вказані організатором в Договорі оренди земельної ділянки.

Згідно ст. 135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього кодексу.

Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає:

а) виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі (на місцевості);

б) державну реєстрацію земельної ділянки;

в) державну реєстрацію речового права на земельну ділянку;

г) отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель" у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї;

ґ) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель", крім випадків продажу на земельних торгах права оренди на неї;

д) встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки;

є) встановлення стартового розміру річної орендної плати, який щодо земель державної та комунальної власності не може бути меншим розміру орендної плати, визначеного Податковим кодексом України;

є) встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок;

ж) визначення виконавця земельних торгів, дати та місця проведення земельних торгів.

Отже, стартовий розмір річної орендної плати встановлюється організатором торгів (пп.є) п.4 ст.136 Земельного кодексу України), а розмір орендної плати при укладені договору оренди на конкурсних засадах не встановлюється та не регулюється органами державної влади, а визначається за результатами аукціону та становить найвищу плату за користування земельною ділянкою, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Слід зазначити, що приписами статтей 135, 136, 137 Земельного кодексу України визначений порядок проведення торгів (аукціону), зокрема врегульовані питання щодо форми проведення торгів, підготовки лотів для продажу на земельних торгах, оголошення про проведення земельних торгів.

Земельний аукціон - це організація конкурентного продажу права оренди земельних ділянок, відповідно до якого право на укладення договору із власником земельної ділянки набуває той учасник (переможець земельних торгів), який запропонував найвищу ціну.

У разі якщо протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни не запропонована вища ціна, ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та проголошенням слова "Продано", називає ціну продажу лота за останньою найбільшою ціною, за якою виявлено намір придбати лот, номер переможця і викликає його для підписання протоколу, який ведеться під час торгів . Такі положення містяться в статті 650 Цивільного кодексу України, яка передбачає, що моментом укладення угод на відкритих торгах вважається удар молотка ліцитатора.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, та іншими законами України і договорами оренди землі.

У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону (удар молотка ліцитатора ст. 650 Цивільного кодексу України, протокол земельних торгів).

19 червня 2015 року між Головним управлінням Держземагенства у Львівській області (відповідач 2 у справі) та Приватним підприємством «Західний Буг» (позивач у справі), на підставі Протоколу земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р. №158, укладено Договір оренди землі (надалі - Договір).

Відповідно до п.п. 2.1., 2.2. Договору оренди землі, в оренду передається земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної форми власності, що розташована за адресою: Львівська область, Золочівський район, за межами населених пунктів на території Глинянської міської ради, кадастровий номер земельної ділянки: 4621810200:05:000:0177, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 47,3000 гектарів.

Згідно п. 4.1. Договору плата за користування земельною ділянкою, право оренди якої набуто на земельних торгах згідно з протоколом земельних торгів від 19.06.2015 р. №158 у розмірі річної орендної плати, що становить 400 920,84 грн., підлягає сплаті переможцем торгів не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди на р/р 33214812700193 в ГУ ДКСУ у Львівській області.

Договір оренди землі від 19.06.2015 р. зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень 25.06.2015 р. за номером запису: 10238554, про що Реєстраційною службою Золочівського РУЮ Л/о було видано Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень за №39923246 від 01.07.015 р.

АТ «ОСОБА_4 Аваль»у м. Києві було надано платіжне доручення №3958 від 23.06.2015 року, в якому зазначається, що ПП «Західний Буг» сплатило річну орендну плату за землю згідно договору оренди землі в сумі 397 615,64 грн. без ПДВ, що надійшло в бюджет району.

Таким чином, плата за користуванням земельною ділянкою, право оренди якої набуто на земельних торгах, згідно з протоколом земельних торгів від 19 червня 2015 року № 158 у розмірі річної орендної плати є погодженням Позивача з умовами земельних торгів (аукціону) та умовами договору.

При винесенні рішення суд виходив з наступного.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», іншими законами України та нормативно - правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди.

Статтею 638 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних звалах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою статті 134 Земельного кодексу.

Згідно ст. 135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього кодексу.

Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає:

а) виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі (на місцевості);

б) державну реєстрацію земельної ділянки;

в) державну реєстрацію речового права на земельну ділянку;

г) отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель" у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї;

ґ) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до Закону України "Про оцінку земель", крім випадків продажу на земельних торгах права оренди на неї;

д) встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки;

є) встановлення стартового розміру річної орендної плати, який щодо земель державної та комунальної власності не може бути меншим розміру орендної плати, визначеного Податковим кодексом України;

є) встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок;

ж) визначення виконавця земельних торгів, дати та місця проведення земельних торгів.

Отже, стартовий розмір річної орендної плати встановлюється організатором торгів (пп.є) п.4 ст.136 Земельного кодексу України), а розмір орендної плати при укладені договору оренди на конкурсних засадах не встановлюється та не регулюється органами державної влади, а визначається за результатами аукціону та становить найвищу плату за користування земельною ділянкою, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Слід зазначити, що приписами статтей 135, 136, 137 Земельного кодексу України визначений порядок проведення торгів (аукціону), зокрема врегульовані питання щодо форми проведення торгів, підготовки лотів для продажу на земельних торгах, оголошення про проведення земельних торгів.

Земельний аукціон - це організація конкурентного продажу права оренди земельних ділянок, відповідно до якого право на укладення договору із власником земельної ділянки набуває той учасник (переможець земельних торгів), який запропонував найвищу ціну.

У разі якщо протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни не запропонована вища ціна, ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та проголошенням слова "Продано", називає ціну продажу лота за останньою найбільшою ціною, за якою виявлено намір придбати лот, номер переможця і викликає його для підписання протоколу, який ведеться під час торгів . Такі положення містяться в статті 650 Цивільного кодексу України, яка передбачає, що моментом укладення угод на відкритих торгах вважається удар молотка ліцитатора.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 19 червня 2015 року були проведені земельні торги у формі аукціону по лоту № 03 з продажу права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності, що розташована за адресою: Львівська область, Золочівський район, м/рада Глинянська (за межами населеного пункту); кадастровий номер: 4621810200:05:000:0177; площа 47,3000 га.

Позивач, в судових засіданнях, не заперечив того факту, що земельні торги проведені у відповідності з вимогами чинного цивільного та земельного законодавства.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства ( стаття 13 Закону України «Про оренду землі».

Згідно із статтею 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін. У договорі оренди (крім встановлення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Отже, відповідно до чинного земельного законодавства розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, а Податковим кодексом регулюються лише строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно з п.п. 14.1.147 ст. 14 Податкового кодексу України плата на землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати на земельні ділянки державної та комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов'язкові платіж, який вноситься орендодавцеві за користування земельною ділянкою, (п.п. 14.1.136 Податкового кодексу України).

Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Частиною 1 статті 93 Земельного кодексу України визначено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для продовження підприємницької та іншої діяльності.

Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи (частина 7 статті 93 Земельного кодексу України).

Відповідно до статті 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, та іншими законами України і договорами оренди землі.

У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону (удар молотка ліцитатора ст. 650 Цивільного кодексу України, протокол земельних торгів).

У пункті 4.1.договору оренди від 19 червня 2015 року зазначена плата за користування земельною ділянкою, право оренди якої набуто на земельних торгах згідно з протоколом земельних торгів від 19 червня 2015 року № 158 у розмірі річної орендної плати, що становить 400920,84 грн., підлягає сплаті переможцем не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди.

Разом з тим, 01.07.2015 року за № 39923246 Реєстраційною службою Золочівського районного управління юстиції Львівської області зареєстровано Договір оренди землі від 19.06.2015 року та видано Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень за №39923246 від 01.07.015 р.

АТ «ОСОБА_4 Аваль»у м. Києві було надано платіжне доручення №3958 від 23.06.2015 року, в якому зазначається, що ПП «Західний Буг» сплатило річну орендну плату за землю згідно договору оренди землі в сумі 397 615,64 грн. без ПДВ, що надійшло в бюджет району.

Таким чином, плата за користуванням земельною ділянкою, право оренди якої набуто на земельних торгах, згідно з протоколом земельних торгів від 19 червня 2015 року № 158 у розмірі річної орендної плати є погодженням Позивача з умовами земельних торгів (аукціону) та умовами договору.

З огляду на приписи ст. 202 ЦК України торги (аукціон) за своєю правовою природою є багатостороннім правочином, оскільки в них мають місце всі елементи притаманні правочину. Під час проведення земельних торгів виконавець торгів в особі ліцитатора та учасники торгів у встановленому законом порядку певними діями визначають переможця торгів та ставку річної суми орендної плати на земельну ділянку за визначеним лотом, в результаті чого переможець торгів набуває право на оренду земельної ділянки. Результатом проведення земельних торгів є визначення переможця, який набуває право на оренду земельної ділянки та завершення процедури торгів шляхом підписання протоколу ліцитатором, організатором, переможцем, який одержує право на отримання земельної ділянки в оренду. Факт затвердження протоколу торгів має юридичне значення в аспекті виникнення підстав для подальшої сплати коштів за придбаний лот та оформлення на цій підставі відповідних договірних відносин з власником земельної ділянки або органом розпоряджатися такою земельною ділянкою.

Відповідно до ч.і статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3,5 та 6 статті 203 цього кодексу.

Правочин може бути визнаний недійсним з підстав, передбачених законом.

Загальні підстави і наслідки недійсності правочинів (господарських договорів встановлені статтями 215,216 ЦК України, статтями 207, 208 ГК України. Правила, встановлені цими нормами, повинні застосовуватися господарськими судами в усіх випадках коли правочин вчинений з порушенням загальних вимог частини першої -третьої, п'ятої статті 203 ЦК України і не підпадає під дію інших норм, які встановлюють підстави та наслідки недійсності правочині, зокрема статтей 228, 229, 230, 232, 234, 235, 1057 1 ЦК України, абзацу другого частини шостої статті 29 Закону України « Про приватизацію державного майна», частини другої статті 20 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств ( малу приватизацію), частини другої статті 15 Закону України « Про оренду землі», стаття 12 Закону України «Про іпотеку», частини другої статті 29 Закону України «Про страхування», статті 78 Закону України «Про банки і банківську діяльність», статті 71 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності».

Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його діяльність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Згідно з абз. 4 п.2. Постанова Пленуму Вищого господарського суду України « Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними від 29 травня 2013 року №11 (далі - Постанова №11) вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин справи, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків,та в разі задоволення позовних вимог зазначити в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та якими нормами законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Слід зазначити, що посилання позивача на порушення вимог ч.1 статті 203 Цивільного кодексу України є помилковим, не відповідає фактичним обставинам справи та нормам чинного законодавства України.

Частинами 1-3,5 та 6 статті 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому кодексі, іншими актами цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчинила правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання наслідків, що обумовлені ним.

Як встановлено судом, спірний договір оренди укладено за результатами аукціону, який був проведений у повній відповідності з вимогами чинного цивільного та земельного законодавства. Даний факт не заперечується позивачем.

Щодо посилання позивача на порушення вимог Податкового кодексу України, слід зазначити наступне.

Відповідно до п. 5.1. ст 5 Податкового кодексу України «поняття, правила та положення, установлені цим Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 цього Кодексу» .

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. (ст. 1 Податкового кодексу України).

Податковий кодекс України не регулює підготовки та порядок проведення земельних торгів, порядок укладення договорів оренди.

В порядку ст. 43 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

В порядку ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до абзацу 2 ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Таким чином, позивачем не наведено жодної норми цивільного законодавства України, що була порушена під час підготовки та проведення земельних торгів у формі аукціону, під час оголошення результатів торгів або підписання договору оренди земельної ділянки.

Виходячи з наведено, вимоги позивача про визнання недійсними результатів торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р., оформленого протоколом №158 від 19.06.2015 року, відповідно до якого переможцем торгів визнано Приватне підприємство «Фірма «Сомгіз», та про визнання недійсним Договору оренди землі від 19.06.2015 року, що укладений між Головним управлінням Держземагенства у Львівській області та Приватним підприємством «Західний Буг» на підставі Протоколу земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди земельної ділянки від 19.06.2015 р. №158, є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір залишається за позивачем.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 22, 33, 34, 44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

2. Судові витрати залишити за позивачем.

Повний текст рішення виготовлено 15.10.2015 р.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Синчук М.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52303581
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/3061/15

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Рішення від 12.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні