Постанова
від 05.10.2015 по справі 808/7333/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2015 року (об 11 год. 21 хв.) Справа № 808/7333/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суду складі:

головуючого судді Батрак І.В.,

за участю секретаря судового засідання Лялько Ю.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мілклайн»

про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2015 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мілклайн» (далі - ТОВ «Мілклайн», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 186 749,68 грн., у т.ч. з податку на додану вартість у розмірі 120 454,91 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 66 294,77 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України) та зазначає, що ТОВ «Мілклайн» за даними карток особових рахунків має податковий борг 186 749,68 грн., який виник у результаті несплати відповідачем узгоджених податкових зобов'язань, донорахованих контролюючим органом за результатами перевірок. Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 560,13 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено. На час розгляду справи у суді заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача вищевказану суму заборгованості.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 05.10.2015 надав до суду клопотання (вх. № 44492) про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином. Заперечення проти позову на адресу суду не надходили.

Рекомендоване поштове відправлення, яке містило ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі та надсилалось відповідачу за його місцезнаходженням, внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, було повернуто до суду з відповідною відміткою відділення поштового зв'язку, а відтак на підставі ст.ст. 33, 167 КАС України вважається таким, що було вручено відповідачу.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ «Мілклайн» (ідентифікаційний код 37917168) є юридичною особою, яка зареєстрована 14.11.2011, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Посадовими особами ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області проведено документальну позапланову перевірку ТОВ «Мілклайн» з питань дотримання вимог законодавства за період з 14.11.2011 по 08.05.2013, валютного та іншого законодавства за період з 14.11.2011 по 08.05.2013, за результатами якої складено ОСОБА_1 від 28.05.2013 №68/2211/37917168.

Документальною перевіркою встановлено порушення, зокрема:

1). пп.14.1.56, пп. 14.1.27 п.14.1 ст.14, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135, п.137.4, п. 137.1 ст.137, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139, п.149.1 ст.149 та п.152.1 ст.152 ПК України, що призвело до заниження податку на прибуток всього у сумі 50 655,00 грн., у тому числі за 1 квартал 2012 року в сумі 858 грн., за ІІ квартал 2012 року у сумі 15 156,00 грн., за ІІІ квартал у сумі 34 641,00 грн.;

2). пп.14.1.181, пп.14.1.179 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.192.1 ст.192, п.194.1 ст.194, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2 ст.200 ПК України, що призвело до заниження суми ПДВ, яка підлягає сплаті всього на суму 95 732,00 грн., в т.ч. за квітень 2012 року - в сумі 1 626,00 грн., за травень 2012 року - в сумі 6 079,00 грн., за червень 2012 року - в сумі 4 768,00 грн., за липень 2012 року - в сумі 47 036,00 грн., за серпень 2012 року - в сумі 36 223,00 грн.;

3).пп.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.120.1 ст.120 ПК України в частині: до податкового орану не надано податкові декларації з податку на додану вартість за грудень 2012 року, січень, лютий, березень 2013 року.

ОСОБА_1 направлений відповідачу поштою та отримано уповноваженим представником відповідача за довіреністю 03.06.2013, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявлених порушень позивачем 17.06.2013 були прийняті податкові повідомлення-рішення форми «Р»:

- №0000252311, за яким відповідачу збільшене грошове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 63 318,75 грн., з яких за основним платежем 50 655,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 12 663,75 грн.;

- №0000242311, за яким позивачу збільшене грошове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 120 345,00 грн., з яких за основним платежем - 95 732,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 24 613,00 грн.

Указані податкові повідомлення-рішення направлялись відповідачу поштою та отримані уповноваженим представником ТОВ «Мілклайн» 21.06.2013, про що свідчить його підпис у відповідній графі рекомендованого поштового повідомлення.

Посадовими особами ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 27.05.2014 №191/08-08-15-10/37917168 (далі - ОСОБА_1 №191/08-08-15-10/37917168). Під час перевірки встановлено порушення відповідачем п.57.1 ст.57 ПК України, а саме: платник порушив терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток.

На підставі акту перевірки та з урахуванням виявленого порушення позивачем винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 27.05.2014 №00121151, яким відповідачу нараховано штрафні санкції з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 525,80 грн. Указане рішення було направлено 28.05.2015 на адресу підприємства, але повернулось до контролюючого органу із відповідною відміткою поштового відділення.

Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 560,13 грн.

Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме 10.09.2012 на адресу підприємства поштою була направлена податкова вимога №49 від 20.08.2012 на суму 11 796,00 грн., яка отримана 13.09.2012 уповноваженим представником відповідача.

Згідно облікової картки платника податку ТОВ «Мілклайн» з податку на прибуток приватних підприємств у відповідача наявна заборгованість з вказаного податку у сумі 78 923,77 грн., з яких позивачем заявлено до стягнення 66 294,77 грн. Крім того, згідно облікової картки платника податку ТОВ «Мілклайн» з податку на додану вартість заборгованість відповідача з вказаного податку становить 123 822,91 грн., з яких позивачем заявлено до стягнення 120 454,91 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем вказаного податкового боргу у добровільному порядку ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області звернулась із даним позовом до суду до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема:

- подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Підпунктом 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (пп. 54.3.1, пп.54.3.2, пп.54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПК України).

У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (п. 57.3 ст. 57 ПК України).

Як свідчать матеріали справи, податкові повідомлення-рішення, винесені позивачем за результатом перевірок були направлені на адресу відповідача, ні у адміністративному, ні у судовому порядку не оскаржувались, а отже сума грошового зобов'язання, визначена у вказаних рішеннях, є узгодженою, доказів протилежного відповідачем суду не надано.

Відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу (пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України).

Так, за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 560,13 грн.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Із матеріалів справи вбачається, що 10.09.2012 на адресу підприємства поштою була направлена податкова вимога №49 від 20.08.2012 на суму 11 796,00 грн., яка отримана 13.09.2012 уповноваженим представником відповідача.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем повністю погашено не було, у зв'язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Тобто виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом установленого строку.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За змістом п. 95.1 - 95.4 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На момент розгляду справи в суді податковий борг у розмірі 186 749,68 грн., у т.ч. з податку на додану вартість у розмірі 120 454,91 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 66 294,77 грн., відповідачем не сплачений, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 КАС України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мілклайн» (ідентифікаційний код 37917168) податковий борг у розмірі 186 749,68 грн. (сто вісімдесят шість тисяч сімсот сорок дев'ять гривень 68 копійок), а саме:

- з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 66 294,77 грн. (шістдесят шість тисяч двісті дев'яносто чотири гривні 77 копійок) на р/р 31110009700122, код платежу 11021000, отримувач Державний бюджет Запорізького району, код отримувача 38025393, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015;

- з податку на додану вартість у розмірі 120 454,91 грн. сто двадцять тисяч чотириста п'ятдесят чотири гривні 91 копійка) на р/р 31112029700122, код платежу 14010100, отримувач Державний бюджет Запорізького району, код отримувача 38025393, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52311259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7333/15

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні