Постанова
від 24.09.2015 по справі 810/4355/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2015 року (м. Київ)                              810/4355/15

          Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Білоцерківської міської організації Всеукраїнської партії «Нова Сила» про припинення юридичної особи.                                                  

          Суть спору: Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Білоцерківської міської організації Всеукраїнської партії «Нова Сила» про припинення юридичної особи – Білоцерківської міської організації Всеукраїнської партії «Нова Сила».

          Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає про те, що відповідач, Білоцерківська міська організація Всеукраїнської партії «Нова Сила», в порушення вимог Податкового кодексу України, не подає до контролюючого органу податкову звітність з моменту взяття відповідача на податковий облік, що є підставою для припинення юридичної особи в розумінні Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

           21.09.2015 на адресу суду від позивача надійшло клопотання № 111782/10/10-02-10 від 17.09.2015 (вх. № 14989/15 від 21.09.2015), у якому позивач просив долучити документи до матеріалів справи та здійснити розгляд справи за відсутності представника позивача у порядку письмового провадження.

Відповідач про дату, час і місце судового засідання був проінформований належним чином, однак рекомендована кореспонденція, яка була направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернута до суду з відміткою «за зазначеною адресою не проживає».

          Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

          Враховуючи обмежені строки розгляду справи, недопущення їх порушення та безпідставного затягування вирішення спору, приймаючи до уваги, що наявні в матеріалах справи докази в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, а сторони є належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.

          Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

          Враховуючи, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

          Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

          Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 р. N 1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.

          На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.

          Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

          Білоцерківська міська організація Всеукраїнської партії «Нова сила» (код ЄДРПОУ 37236225) зареєстрована виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради Київської області як юридична особа.

          Матеріалами справи встановлено, що відповідач з 06.10.2010 перебуває на обліку в Білоцерківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області як платник податків та зборів, що підтверджується довідкою № 32 від 19.08.2015.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, у тому числі, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

          Згідно з п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податків господарську діяльність у звітному періоді.

Проте, як вбачається з довідки Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Державної фіскальної служби у Київській області № 13980/10-02-1502 від 14.08.2015, відповідач з 06.10.2010, тобто з моменту взяття на облік в Білоцерківській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, не подає податкову звітність з податку на прибуток.

Відповідно до довідки Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області № 14127/10/10-02-23-0 від 19.08.2015 заборгованість Білоцерківської міської організації Всеукраїнської партії «Нова сила» перед бюджетом відсутня.

Частинами 1-3 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (надалі-Закон України № 755) встановлено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 №2365-ІІІ (надалі - Закон України № 2365) встановлено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Згідно з положеннями ст. 23 Закону України № 2365 політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

          Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

          Статтею 24 Закону України № 2365-ІІІ передбачено, що у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускається.

          Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.                                                            Аналізуючи вищевказані положення,суд дійшов висновку про те, що норми Закону України № 755 є загальними відносно спеціальних норм Закону України № 2365, які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.                                                                                                                                  Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України № 755, є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково ст.ст. 23-24 Закону України № 2365 для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.                                                                                                               Окрім того, суд звертає увагу, що вказані норми встановлюють випадки заборони діяльності політичної партії у судовому порядку.

           В той же час, податковий орган, в силу реалізації своїх повноважень, які встановлені приписами Податкового кодексу України, також має право на звернення до суду з позовом щодо припинення політичної партії як юридичної особи з підстав неподання відповідною політичною партіє протягом року податкової звітності.

Так, зокрема, відповідно до п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (надалі-Закон України № 755) однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Вирішуючи спір по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, оскільки відповідачем порушені вимоги Податкового кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» , у зв'язку з неподанням податкової звітності більше одного календарного року.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України № 755 юридична особа припиняється за судовим рішенням. Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України № 755 юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частиною 3 ст. 38 Закону України № 755 передбачено, що державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, органи ліцензування видів господарської діяльності, на провадження яких відповідна юридична особа має чинні ліцензії, та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Відповідно до 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

          

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2.Припинити юридичну особу – Білоцерківську міську організацію Всеукраїнської партії «Нова сила», ідентифікаційний код 37236225, яка зареєстрована виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради Київської області, місцезнаходження: 09100, Київська область, місто Біла Церква, вулиця Олеся Гончара, будинок 12, офіс 19.

3. Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення про припинення юридичної особи.

4. Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 Дудін С.О.

Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52311484
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4355/15

Постанова від 24.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні