ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2015 року справа № 823/2776/15
10 год. 25 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Коваленка В.І.,
за участю секретаря - Савости С.В.,
за участю:
представника позивача - не з'явився,
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Уманського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення 2 124 грн. 48 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Уманський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення 2 124 грн. 48 коп.
Позивач зазначає, що відповідачу виплачено допомогу по безробіттю за період з 18.09.2008р. по 16.03.2009р. у сумі 2124 грн. 48 коп., на отримання якої він не мав права, оскільки за вказаний період перебував у трудових відносинах із ТОВ «Фірма «Темп ЛТД». Зважаючи, що відповідач не повернув у добровільному порядку зазначену суму допомоги, позивач просить стягнути її в судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте подав до суду клопотання про розгляд справи без участі позивача.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Розглянувши подані документи і матеріали, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, судом встановлено, що 18.09.2008р. відповідач подав до Уманського районного центру зайнятості заяву про надання статусу безробітного. Відповідачу в цей же день надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю як застрахованій особі.
Згідно відомостей, які містяться в матеріалах справи, в ході здійсненої позивачем перевірки достовірності даних безробітних встановлено, що відповідач під час перебування на обліку в центрі зайнятості приховав факт працевлаштування до ТОВ «Фірма «Темп ЛТД» з 18.09.2008р. по 16.03.2009р.
За наслідками проведеної перевірки позивачем складено акт від 04.08.2015р. та прийнято наказ № 129 від 04.08.2015р. про повернення відповідачем виплачених йому коштів в сумі 2124 грн. 48 коп. Наведений наказ відповідач отримав 04.08.2015р., однак кошти в сумі 2124 грн. 48 коп. не повернув.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає, що відповідно до положень частини 1 статті 4 Закону України «Про зайнятість населення» №5067-VI від 5 липня 2012 року, який набрав чинності 01.01.2013р. (далі - Закон №5067-VI) до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
В розумінні положень пункту 2 частини 1 статті 1 Закону №5067-VI безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Отже, в контексті наведених положень законів, відповідач не може визнаватись безробітною особою у період з 18.09.2008р. по 16.03.2009р.
Таким чином, судом встановлено, що в період перебування на обліку в центрі зайнятості та отримавши допомогу по безробіттю за період 18.09.2008р. по 16.03.2009р. у сумі 2124 грн. 48 коп., відповідач не повідомив центр зайнятості про обставини, які впливають на умови виплати йому допомоги по безробіттю, а отже незаконно отримав зазначену допомогу.
В силу положень частини 2 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року № 1533-III встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, а відповідно до пункту 3 цієї статті сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Крім того, згідно пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000р. № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Згідно статті 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
У відповідності до положень пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, які здійснювалися органами державної служби зайнятості відповідно до цього Закону, починаючи з 2013 року покладаються на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, враховуючи право позивача на стягнення в судовому порядку суми виплаченої допомоги по безробіттю, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1, яка проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, на користь Уманського районного центру зайнятості, що знаходиться за адресою: вул. Воїнів Інтернаціоналістів, 1, м. Умань, Черкаська обл., 20300, ідентифікаційний код 21368537, кошти в сумі 2124 (дві тисячі сто двадцять чотири) грн. 48 коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Коваленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2015 |
Оприлюднено | 20.10.2015 |
Номер документу | 52313779 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Коваленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні