ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2015 р. Справа № 804/12879/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська до Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Жовтневий районний центр зайнятості м. Дніпропетровська звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради, в якому просить стягнути з Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради (код ЄДРПОУ 25536397) на користь Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська (код ЄДРПОУ 36841685) суму заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмку) в розмірі 152 грн. 21 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав обов'язок по сплаті страхових внесків, покладений на нього законодавством, внаслідок чого виникла заборгованість в загальній сумі 152,21 грн.
Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України позов прийнято до розгляду в скороченому провадженні та ухвалою суду відповідачу запропоновано у 10-денний строк з дня отримання ухвали про відкриття надати до суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.
Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, шляхом направлення судової кореспонденції на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та отримав вищезазначену ухвалу 24 вересня 2015 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
08 жовтня 2015 року Виконавчим комітетом Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради було подано до суду лист, в якому зазначалось, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №804/9646/15 припинено юридичну особу - Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради перебувало на обліку у Жовтневому районному центрі зайнятості м. Дніпропетровськ як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Як вбачається з матеріалів справи, Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради подало до Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровськ розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 9-ть місяців 2006 р., відповідно до якої підприємством самостійно визначено суму несплачених страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 152,21 грн.
Проте, станом на момент розгляду справи сума страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 152,21 грн. Управлінням економіки та соціального розвитку Жовтневої ради добровільно не сплачена, у зв'язку з чим в останнього виникла прострочена заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмка).
Згідно із ст. 19 Закону України від 01 березня 1991 року № 803-XII В«Про зайнятість населенняВ» (який був чинний на момент виникнення заборгованості) державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» (тут і надалі в редакції, яка була чинна на момент виникнення заборгованості) Жовтневий районний центр зайнятості м. Дніпропетровська є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та виконує покладені на нього функції, серед яких є здійснення обліку та ведення реєстру платників страхових внесків, збір страхових внесків, контроль за правильністю їх нарахування, своєчасністю сплати, представництво інтересів Фонду в судових органах та інших органах.
Згідно зі ст. 34 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» Фонд має право застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.
Відповідно до статті 35 Закону України від 02 березня 2000 року № 1533-ІІІ В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» та пунктів 5.1, 5.2, 5.6, 5.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/5221 (в редакції, яка була чинна на дату виникнення заборгованості), роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, що підлягають сплаті до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України, встановлений ч. 2 ст. 1 Закону України від 11 січня 2001 року № 2213-ІІІ В«Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхуванняВ» (який був чинний на момент виникнення заборгованості).
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 02 березня 2000 року №1533-ІІІ В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339 В«Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіттяВ» , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/5221 (в редакції, яка була чинна на дату виникнення заборгованості), затверджено порядок обліку платників страхових внесків, обчислення і сплати роботодавцями та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та контролю за сплатою страхових внесків. При цьому Розділом 9 продубльовано вказані положення Закону стосовно відповідальності платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» , яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до абзацу 5 пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування В» положень, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Абзацом 2 ч. 2 ст. 38 Закону України від 02 березня 2000 року №1533-ІІІ В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» передбачено, що строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Таким чином, сума недоїмки зі сплати страхових внесків, що заявлена до стягнення, обґрунтована та підтверджена матеріалами справи.
При цьому, судом зазначається, що перебування Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради у стані припинення не може бути підставою для відмови в позові, з огляду на наступне.
Пунктом 1 частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Відповідно до статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до пункту 5 статті 111 Цивільного кодексу України юридична особа є ліквідованою з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Судом встановлено, що відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні відомості щодо припинення Управління економіки та соціального розвиту Жовтневої ради (код ЄДРПОУ 255336397), а лише зазначено про її знаходження в стані припинення за судовим рішенням.
Враховуючи, що самостійно зазначена у розрахунковій відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 9-ть місяців 2006 року сума несплачених страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 152,21 грн. Управлінням економіки та соціального розвитку Жовтневої ради не сплачена, суд вважає за необхідне задовольнити адміністративний позов.
Керуючись ст.ст. 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська до Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради про стягнення заборгованості - задовольнити повністю .
Стягнути з Управління економіки та соціального розвитку Жовтневої ради (код ЄДРПОУ 25536397) на користь Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська (код ЄДРПОУ 36841685) суму заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмку) в розмірі 152 грн. 21 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2015 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52390317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні