ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/1264/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: представника позивача ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до дочірнього підприємства Павлоградське спеціалізоване управління "Сантехмонтаж" № 575 колективного підприємства "Дніпросантехмонтаж" про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 у сумі 52 766,09грн.
ВСТАНОВИВ:
16 січня 2012р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до дочірнього підприємства Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» (код ЄДРПОУ 01415424) про стягнення заборгованості по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 на суму 52 766,09грн.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним. В порушення вимог п.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , п.1 р.6 Інструкції обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відповідач - дочірнє підприємство Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» не здійснило відшкодування фактичних витрат на виплату тв. доставку пенсій УПФУ в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області за період жовтень - грудень 2011 року, призначених на пільгових умовах за списком №2 в розмірі 52 766,09грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.01.2012р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.02.2012 року було повторно визнано обов'язкову особисту участь у судовому засіданні позивача - управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області, участь відповідача - дочірнє підприємство Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж».
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити позов за викладених в ньому підстав.
Представник відповідача не з`явився у судове засідання, однак на адресу суду повернувся конверт з поштовою відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується матеріалами справи.
Частиною 1 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що якщо відомості, які внесені до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою.
Всупереч вимогам ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив, тому відповідних змін до Єдиного державного реєстру внесено не було.
Відповідно до ст.35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення позивача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі позивача відповідно до положень ст.128 КАС України.
Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи та даної явки сторін.
Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.
Судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: розрахунок суми позову до ПСУ «Сантехмонтаж» №575 ДП КП «Дніпросантехмонтаж» з 01.10.2011р. по 26.12.2011р.; копія свідоцтва про державну реєстрацію ПСУ «Сантехмонтаж» №575 ДП КП «Дніпросантехмонтаж»; копія довідки з ЄДР №8493; копія виписки з державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; копія розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період грудень 2011 року; копія розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період жовтень 2011 року; копія листа про направлення розрахунків від 08.12.2011 року; копія листа про направлення розрахунків від 06.10.2011 року; копії пенсійних справ ОСОБА_4 та ОСОБА_5
Дослідивши в судовому засіданні зазначені розрахунки суд встановив, що вони містять повну інформацію щодо переліку осіб, яким призначена пенсія на пільгових умовах та щодо місячного розміру фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.
Дочірнє підприємство Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» (код ЄДРПОУ 01415424) зобов`язано вносити з коштів, призначених на оплату праці, плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років.
Відповідно до зазначених вище розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за 2011 рік та розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за жовтень - грудень 2011 року сума, що підлягає сплаті, складає 52 766,09грн.
Але ПСУ «Сантехмонтаж» №575 ДП КП «Дніпросантехмонтаж» згідно з ч.1 п.6.8 р. 6 Інструкції підприємства до 25 числа не внесло до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленнях місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах, внаслідок чого у відповідача виник борг у сумі 52 766,09грн. за грудень 2011р., що підтверджується розрахунками фактичних витрат, які містяться в матеріалах справи.
Зазначені вище розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 ст. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону Украни «Про пенсійне забеспечення» на 2011 рік відповідачем оскаржені не були, тому вони вважаються дійсними та такими, що підлягають виконанню з боку ПСУ «Сантехмонтаж» №575 ДП КП «Дніпросантехмонтаж».
Правовідносини сторін щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п. В«бВ» -В«зВ» ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»регулюються нормами Закону України В«По загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 від 09.07.2003р., Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788 від 05.11.1991р. та положеннями Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.2003р. №21-1.
Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058 В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день па підземних роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1, №2 виробництві, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочих день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 % з наступним збільшенням її щороку на 10% до 100% розміру відшкодування фактичних витри і на виплату і доставку цих пенсій до набуття прав на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Стаття 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788-XII від 05.11.1991р. зазначає, що Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах:
а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством;
б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
Відповідно до п.8 Порядку застосування списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005р. №383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»застосовуються В«Список №1 производств, цехов, профессий и должностей на подземных работах, на работах с вредными условиями труда и в горячих цехах, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ»і В«Список №2 производств, цехов, профессий и должностей, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ» , затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.19956р. №1173.
У відповідності до ч.1 п.п.6.1 п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»№21-1 від 31.12.2003р., відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» .
З огляду на всі вищенаведені норми, відшкодуванню підлягають фактичні витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначені на пільгових умовах особам, які працювали або працюють на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці.
Крім того, відповідно до вимог Інструкції В«Про порядок організації оформлення, фінансування та виплати пенсій, грошової допомоги підприємствами поштового зв'язку УкраїниВ» , Управлінням Пенсійного фонду України компенсуються витрати за доставку пенсій згідно тарифів встановлених Укрпоштою. Відповідно до Інструкції зазначена компенсація підлягає відшкодуванню на рахунки Пенсійного фонду.
Згідно з пп.6.4. п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене вище, позивачем -суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з ПСУ «Сантехмонтаж» №575 ДП КП «Дніпросантехмонтаж» заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 в розмірі 52 766,09грн., натомість відповідачем не було наведено жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові.
Таким чином, суд доходить висновку, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до дочірнього підприємства Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 у сумі 52 766,09 грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний суд України щодо розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. В«бВ» - В«зВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» у справі за позовом ВП В«РембудмонтажВ»до УПФУ в м.Рубіжному, Львівської області про скасування розрахунку та зобов'язання вчинити певні дії, в якій зазначив наступне.
Підприємство зобов'язано відшкодовувати управлінню Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058. Цей висновок є правильним, оскільки порядок компенсації зазначених витрат управлінню Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 чинності з 1 січня 2004 року.
За змістом п.2 прикінцевих положень Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію па пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» . При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
На момент набрання чинності Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року №400/97 В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , відповідно до пунктів 1 та 2 статті 1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.
Згідно ж з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів В«бВ» - В«зВ»статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» .
Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єктів оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області до дочірнього підприємства Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 у сумі 52 766,09грн - задовольнити повністю.
Стягнути з дочірнього підприємства Павлоградське спеціалізоване управління «Сантехмонтаж» №575 колективного підприємства «Дніпросантехмонтаж» (код ЄДРПОУ 01415424) на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Павлограді та Павлоградському районі Дніпропетровської області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 за жовтень - грудень 2011 року суму в розмірі 52(п`ятдесят дві тисячі) 766(сімсот шістдесят шість )грн. 09коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено до 24 березня 2012 року
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52390386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні