Постанова
від 16.10.2015 по справі 808/5684/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2015 року 09 год. 25 хв. Справа № 808/5684/15 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Каракуша С.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ»

про: стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або НКЦПФР) звернулась із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» (далі - відповідач або ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ») про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн.

28.08.2015 року Запорізьким окружним адміністративним судом винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження.

Зазначена ухвала направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте повернута на адресу суду з відміткою поштового відділення зв'язку від 05.10.2015: «не розшукано».

Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Місцезнаходження відповідача підтверджується наданими представником позивача документами.

За приписами частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З аналізу наведених норм Кодексу адміністративного судочинства України, суддя вважає, що ухвала про відкриття скороченого провадження від 28.08.2015 вручена відповідачу належним чином.

Станом на 16.10.2015 до канцелярії суду не були подані заперечення на адміністративний позов.

За правилами частин 1, 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно статті 6 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до статті 9 Закону України № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Склад, строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністративних даних (далі - Дані) торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку визначено Положенням про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженим Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1283 від 25.09.2012 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 2 Розділу І Положення, дія цього Положення поширюється на юридичних осіб, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, а саме: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, діяльності з управління цінними паперами, у тому числі які мали право на провадження цієї професійної діяльності протягом періоду, за який подаються Дані.

Як вбачається з пункту 1 Розділу ІІ зазначеного Положення, до Комісії складаються та подаються Дані: квартальні; місячні (крім банків); нерегулярні.

Торговець цінними паперами подає Дані до центрального апарату Комісії у строки:

квартальні - не пізніше 25-го числа місяця, наступного за звітним кварталом;

місячні - не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем;

нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних (пункт 1 Розділу ІІІ Положення).

Дані торговця цінними паперами подаються до центрального апарату Комісії відповідно до нормативно-правових актів Комісії, що регулюють подання Даних та інформацій професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до Комісії, за винятком випадку, передбаченого пунктом 8 цього розділу (пункт 4 Розділу І Положення).

За приписами пунктів 6-7 Розділу І Положення, дані торговця цінними паперами складаються відповідно до опису розділів та схем XML файлів, визначених окремим документом нормативно-технічного характеру. Дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього Положення.

Дані повинні містити всі визначені Положенням довідки, які мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до цього Положення.

Судом встановлено, що 27.02.2015 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 на підставі Рішення Комісії від 11.09.2012 № 1239, у відношенні торговця цінними паперами ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Керівнику або повноважному представнику пропонувалось з'явитись на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 12.03.2015 о 16 год. 20 хв. за місцезнаходженням НКЦПФР.

Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 02.03.2015, вказана постанова надсилалась на адресу відповідача.

За приписами пункту 2 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 (далі - Правила), уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Як вбачається з матеріалів справи, 12.03.2015 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3, у відношенні торговця цінним паперами ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» складено Акт № 95-ЦА-УП-ЮО про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено, що ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» порушено вимоги пункту 1 Розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до НКЦПФР, в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за І квартал 2014 року.

Керуючись пунктом 9 Розділу ІV, пунктом 4 розділу V, пунктом 1 розділу VI Правил, уповноваженою особою позивача - членом комісії ОСОБА_4 винесено постанову від 03.04.2015 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» призначено на 15.04.2015 об 11 год. 00 хв.

Судом встановлено, що Акт від 12.03.2015 № 95-ЦА-УП-ЮО та постанова від 03.04.2015 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що свідчить надана позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 06.04.2015.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України № 448/96-ВР НКЦПФР має право, серед іншого, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з пунктом 1 Розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Так, пунктом 7 статті 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» не усунуло виявлені порушення.

Відтак, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_4, 15.04.2015 винесено постанову № 105-ЦА-УП-ЮО про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої, за неподання інформації до Комісії у відношенні ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн., який необхідно було перерахувати протягом 15 робочих днів з моменту отримання цієї постанови.

Постанова від 15.04.2015 № 105-ЦА-УП-ЮО направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 21.04.2015 та копією фіскального чеку.

Відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.

За приписами статті 11 Закону України № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Під час розгляду справи відповідач не надав суду будь-яких нормативно та документально обґрунтованих заперечень або пояснень по суті заявлених позовних вимог, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові. Також відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про повну або часткову сплату суми штрафу.

Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 17000 грн. ТОВ «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.

На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів пункту 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 36648781) штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн., який перерахувати до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Запорізький окружний адміністративний суд апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52390551
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5684/15

Постанова від 16.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні