12/15ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
П О С Т А Н О В А
Іменем України
12.03.07 Справа № 12/15ад.
Суддя Палей О.С., розглянувши матеріали справи за позовом
Державної податкової інспекції у м.Свердловську
до Колективного сільськогосподарського підприємства "Маяк", м.Свердловськ
третя особа –Головне управління Державного казначейства України в Луганській області
про стягнення 26332 грн. 40 коп.
в присутності представників сторін:
від позивача - Домніна М.В., держ.подат.інсп., довіреність № 3 від 09.01.07.;
від відповідача - не прибув;
від 3-ї особи - Тимохіна О.М., заст.нач.упр. ДК у м.Свердловську, довіреність №
09-22/1- 94 від 12.01.07, представник Головного управління ДКУ
в Луганській області.
Суть спору: заявлено вимогу про стягнення з відповідача заборгованості по бюджетним позичкам в сумі 6038 грн. та 20294 грн. 40 коп. пені.
Розглянувши матеріали справи, суд
встановив:
Згідно Постанови Верховної ради України від 11.02.1998 р. № 108/98-ВР "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році", Постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.1998 р. № 220 "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році", Постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 р. № 1003 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо - зимовий період 1997/98 року", Постанови Верховної Ради України від 15.08.1997р. № 505/97- ВР "Про інформацію Кабінету Міністрів України про ситуацію в сільському господарстві та невідкладні заходи щодо державної підтримки агропромислового комплексу", Постанови Кабінету Міністрів від10.12.1998 р. № 1953 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами у 1999 році" встановлено надання фінансової допомоги для підготовки сільськогосподарської техніки до проведення польових робіт 1997-1999 роках цільовим призначенням безпосередньо сільськогосподарським товаровиробникам та агротехсервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств на умовах повернення отриманих коштів.
Відповідно до приписів вищезазначених постанов, КСП "Маяк" –відповідач у справі – отримав фінансову допомогу для: проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року на умовах повернення до 01.10.1998р.; на придбання запчастин та оплату послуг ремонтних підприємств на умовах повернення коштами до 01.10.98; на забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт у 1999 році на умовах повернення до 01.10.1999р.
Станом на 01.12.2006р. відповідач зобов"язання по поверненню бюджетної позички виконав не в повному обсязі; залишок неповернутої суми фінансової допомоги складає 6038 грн., у зв"язку з чим позивач звернувся до суду з цим позовом та просить стягнути її примусово.
Позивачем також, на підставі Наказу ДПА України від 01.03.2001р. № 77/337 та від 11.06.2006р. № 522/7843, нараховано відповідачеві пеню за несвоєчасне повернення бюджетної позички загалом в сумі 20294 грн. 40 коп., в т.ч.:
- за бюджетними позичками згідно Постанови КМУ від 11.09.1997 № 1003-12633,60 грн.;
- за бюджетними позичками, наданими згідно Постанови КМУ від 26.02.1998р. № 220 –4032 грн.;
- за бюджетними позичками, наданими згідно Постанови КМУ від 10.12.1999р. № 1953 –3628 грн. 80 коп.
Відповідач жодного разу явку в судове засідання свого представника не забезпечив,
повідомлений про час та місце судового розгляду у передбачений КАС України спосіб.
У зв"язку з викладеним, суд розглядає справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності доводи позивача та третьої особи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне.
Дослідженими судом доказами: договорами № 25 від 10.10.1997р., № 11 від 01.10.1997р., № 65 від 14.11.1997р., № 21 від 06.10.1997р., № 8 від 07.03.1998р. та № 10 від 12.02.1999р. про надання фінансової допомоги відповідно на суми 2000 грн., 1000 грн., 560 грн., 200 грн., 4900 грн. та 1078 грн., - підтверджується надання відповідачеві бюджетних позичок, за повернення яких він є зобов"язаною особою.
Відповідач вимоги позивача не заперечив та не спростував, доказів погашення заборгованості не надав.
За таких обставин, з відповідача підлягає до стягнення в Держбюджет України сума фінансової допомоги в розмірі 6038 грн.
Позовні вимоги в частині стягнення пені суд відхиляє з наступних підстав.
Суд вважає необгрунтованим нарахування пені на підставі Інструкції "Про порядок нарахування та погашення пені", затвердженої Наказом ДПА України № 77/337 від 01.03.2001р., яка розроблена відповідно із Законом України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Інструкцією встановлюється порядок ведення органами державної податкової службі обліку нарахування та погашення пені, що справляється з платника податків у зв"язку із несвоєчасним погашенням узгодженого податкового зобов"язання.
Преамбулою Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ встановлено, що цей Закон не регулює питання погашення та обслуговування кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов"язань, що випливають з угод, укладених державними органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування. Таким чином, безпідставне нарахування пені до Інструкції № 77/337.
Підстави для нарахування пені на підставі Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби" затвердженої Наказом ДПА України від 11.06.2003р. № 290, зареєстрованої в Мінюсті України 27.06.2003р. за № 522/7843, також відсутні, оскільки цей документ розроблений відповідно із Законом України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Інструкцією встановлюється порядок ведення органами державної податкової служби обліку нарахування та погашення пені, що справляється з платника податків у зв"язку із несвоєчасним погашенням узгодженого податкового зобов"язання.
Суд не може прийняти до уваги посилання позивача на п.4 ст.17 Бюджетного кодексу України, оскільки у цій статті йдеться лише про застосування до стягненню бюджетних позичок аналогічного стягнення податкового боргу механізму. Втім закон № 2181 як спеціальний закон з питань оподаткування та його положення щодо нарахування пені не може застосовуватися до спірних правовідносин, оскільки в ньому є пряме застереження щодо цього.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну постанови.
Керуючись ст.ст. 160,163,167,186,254 КАС України, суд
постановив:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Колективного сільськогосподарського підприємства "Маяк", 94800
Луганська область, м. Свердловськ, пос. Ленінський, код 00846978 в доход Державного бюджету України заборгованість по бюджетним позичкам в сумі 6038 грн.
3. У задоволенні решти вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо такої заяви не буде подано.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови підписано 16.03.07.
Суддя О.С.Палей
Помічник судді Є.С. Бубен
Надр. 3 прим.
1- до справи
2- позивачу
3- відповідачу
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 523946 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Палєй О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні