Справа № 815/4539/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2015 року
09год.40хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Приоритет" про стягнення суми штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області, в якій позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Приоритет" (65012, м. Одеса, вул.. Пантелеймонівська, 25, код ЄДРПОУ 33017409) до Державного бюджету України: код платежу 21081100, р/р 31111106700008, МФО 828011 в ГУДКСУ в Приморському районі, одержувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідачем самовільно розміщено зовнішню рекламу без дозволу органу місцевого самоврядування та в порушення вимог п.6 ст.27 Закону України «Про рекламу» не подано інформації щодо вартості розповсюдженої реклами, у зв'язку з чим позивачем винесено рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу. В свою чергу, рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу було оскаржено відповідачем до Одеського окружного адміністративного суду та постановою, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду, в задоволенні позову відмовлено. Станом на дату подання адміністративного позову сума штрафу відповідачем не сплачена, тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином та завчасно. Заперечень проти адміністративного позову податковим органом до суду також надано не було.
12.10.2015 року судом ухвалено призначити розгляд справи в порядку письмового провадження, про що постановлено ухвалу, занесену до журналу судового засідання.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.
Положеннями ч. 1 ст. 26 Закону України «Про рекламу» встановлено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.
Відповідно до п. 3 Положення про інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 09.11.2011 року № 206 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2011 року за № 1337/20075 (далі - Положення № 206), завданням інспекції є реалізація повноважень Держспоживінспекції України на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області підпорядкована Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів (спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів) та забезпечує контроль за додержанням законодавства про рекламу шляхом проведення моніторингу (послідовністю спостережень з метою отримання загального уявлення про стан справ щодо дотримання законодавства про рекламу).
Статтею 1 Закону України «Про рекламу» визначено, що реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг. Споживачами реклами є невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама.
Як вбачається з матеріалів справи, що при виконанні повноважень з контролю за дотриманням законодавства про рекламу, фахівцями Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області здійснювався огляд рекламних носіїв в м.Одеса, під час проведення якого встановлено розміщення зовнішнього рекламного носія типу "світлодіодний екран" ТОВ РА "Приоритет", розташованого за адресою: м.Одеса, вул.Водопровідна/ вул.Новощіпний ряд.
Як встановлено Одеським окружним адміністративним судом при розгляді справи №815/4898/14 (постанова від 09.10.2014р., що набрала законної сили 03.02.2015р.), 03.02.2014року листом за вих. 503/3 Держспоживінспекція в Одеській області звернулась до в.о. Одеського міського голови, секретаря Одеської міської ради ОСОБА_1 із запитом про наявність дозволів на розміщення рекламних носіїв за вказаними листами з зазначенням суб'єктів господарювання.
Листом від 27.03.2014р. №1114 в.о. Одеського міського голови, секретар Одеської міської ради ОСОБА_1 повідомив про те, що за результатами виходу на місце за адресою: м. Одеса, вул.. Водопровідна ріг вул.. Новощепний ряд, фахівцями управління реклами ОМР КП «Одесреклама» було встановлено розміщення ТОВ РА «Приоритет» стаціонарного рекламного засобу без дозвільних документів, у зв'язку з чим, ТОВ РА «Приоритет» було винесено припис про усунення порушень.
02.04.2014р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області на адресу ТОВ Рекламне агентство "Приоритет" в порядку ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу" надіслано Вимогу, якою адресата зобов'язано надати свідоцтво про державну реєстрацію, свідоцтво платника податку, макет замовлення, письмові пояснення, договори на проведення рекламних кампаній з грудня 2013р. по березень 2014р. (акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи).
Означену Вимогу Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області від 02.04.2014р. №1320/8 було отримано ТОВ РА "Приоритет" 05.05.2014р.
04.07.2014р. головним спеціалістом відділу контролю за рекламною діяльністю та торгівлею на відстані Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області відносно ТОВ Рекламне агентство "Приоритет" складено Протокол №50 про порушення законодавства про рекламу, в якому встановлено недотримання Товариством вимог законодавства України про рекламу щодо ненадання необхідних для розгляду справи документів, визначених ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу".
На підставі протоколу та доданих до нього матеріалів про порушення законодавства про рекламу №50 від 04.07.2014р. щодо наявних ознак порушень, а саме недотримання вимог законодавства України про рекламу щодо ненадання необхідних для розгляду справи документів, визначених ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу", Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області 07.07.2014р. винесено Рішення №50 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, яким відповідно до вимог п.11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004р. №693, вирішено розпочати розгляд справи про порушення вимог ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу" відносно розповсюджувача реклами - ТОВ Рекламне агентство "Приоритет".
07.07.2014р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області на адресу ТОВ РА "Приоритет" надіслано Повідомлення №2670/8 "Щодо розгляду питання про порушення ЗУ "Про рекламу", яким адресата повідомлено, що засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу відбудеться 30.07.2014р. о 10:00 годині за адресою: м.Одеса, вул.Канатна,83, каб.1110.
Повідомлення Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області від 07.07.2014р. №2670/8 "Щодо розгляду питання про порушення ЗУ "Про рекламу" було отримано ТОВ РА "Приоритет" 17.07.2014р.
За результатами розгляду Повідомлення від 07.07.2014р. №2670/8 "Щодо розгляду питання про порушення ЗУ "Про рекламу" ТОВ РА "Приоритет" на адресу Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області був надісланий лист від 18.07.2014р. з проханням щодо письмового інформування про зміст порушення законодавства про рекламу.
30.07.2014р. начальником відділу контролю у сфері внутрішньої торгівлі Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області, головним спеціалістом відділу контролю за рекламною діяльністю та торгівлею на відстані Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області, за участю представника ТОВ Рекламне агентство "Приоритет", складено Протокол №50/1 засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу, в якому встановлено факт недотримання ТОВ Рекламне агентство "Приоритет" вимог законодавства про рекламу щодо ненадання необхідних для розгляду справи документів, визначених ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу".
05.08.2014р. на підставі матеріалів справи та протоколу засідання №50/1 від 30.07.2014р., Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області винесено Рішення №52 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, в якому встановлено недотримання ТОВ Рекламне агентство "Приоритет" вимог законодавства про рекламу щодо ненадання необхідних для розгляду справи документів, визначених ч.2 ст.26 Закону України "Про рекламу", у зв'язку з чим на ТОВ Рекламне агентство "Приоритет" накладено штраф у сумі 1700грн. на підставі ст.27 ЗУ «Про рекламу».
Не погоджуючись з рішенням №52 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, відповідач оскаржив його до суду. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2014 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2015 року, в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Відповідно до ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративні, цивільній чи господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до п. 18 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Згідно ч. 4. ст. 27 Закону України «Про рекламу» спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за поданням органів державної влади, зазначених у статті 26 цього Закону , або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується у судовому порядку відповідно до законодавства.
В матеріалах справи відсутні докази щодо сплати відповідачем штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у сумі 1700 грн. 00 коп. Рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів у Одеській області №52 від 05.08.2014р. є чинним та підлягає виконанню.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідач не оспорив наявність заборгованості із сплати штрафу у сумі 1700грн. за рішенням №52, відтак, цей штраф підлягає стягненню за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ч.6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Приоритет" про стягнення суми штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Приоритет" (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 25, офіс 47, код ЄДРПОУ 33017409) до Державного бюджету України: код платежу 21081100, р/р 31111106700008, МФО 828011 в ГУДКСУ в Приморському районі, одержувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, суму штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700(одна тисяча сімсот)грн. 00коп.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2015 |
Оприлюднено | 21.10.2015 |
Номер документу | 52394839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні