ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/2348/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР про стягнення заборгованості у сумі 11 212,76грн.
ВСТАНОВИВ:
14.02.2012р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області, в якому позивач просить з урахуванням клопотання про зменшення позовних вимог від 12.03.2012р., стягнути з комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР заборгованість по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 у сумі 6 292,27грн.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним. В порушення вимог п.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , п.1 р.6 Інструкції обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відповідач - комунальний заклад Нікопольська центральна районна лікарня ДОР не здійснило відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій УПФУ в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області за період грудень 2011р. - січень 2012 р .
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.02.2012р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду.
Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Заперечень проти адміністративного позову відповідач до суду не надав. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення осіб, які беруть участь у справі, належним чином про розгляд даної адміністративної справи за їх участі та реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін відповідно до положень ст.128 КАС України.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи.
Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.
Судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія поштового відправлення; копія виписки з ЄДР; копія листа від 12.01.2012р.; копія звірки щодо нарахування та сплати відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2; копії розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за 2012 рік із зазначенням наступних прізвищ: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12
Дослідивши в судовому засіданні зазначені розрахунки, суд встановив, що вони містять повну інформацію щодо осіб, яким призначена пенсія на пільгових умовах та щодо місячного розміру фактичних витрат на виплату та доставку пенсій зазначеними особами.
Комунальний заклад Нікопольська центральна районна лікарня ДОР зареєстровано як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду України в управлінні Пенсійного фонду України в м.Нікополі.
Комунальний заклад Нікопольська центральна районна лікарня ДОР зобов`язано вносити з коштів, призначених на оплату праці, плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років.
Так, згідно розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" відповідачу необхідно було покрити витрати Кредитора на виплату та доставку пільгових пенсій за період грудень 2011р. - січень 2012. р в розмірі 6 292,27грн.
Відповідно до зазначених вище розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за 2011 рік та розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України «В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення » за період червень - грудень 2011р. сума, що підлягає сплаті за період грудень 2011р. - січень 2012р. складає 6 292,27грн.
Але, комунальний заклад Нікопольська центральна районна лікарня ДОР згідно з ч.1 п.6.8 р. 6 Інструкції підприємства до 25 числа не внесло до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленнях місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах, внаслідок чого у відповідача виник борг у сумі 6 292,27грн. за період грудень 2011р. - січень 2012р., що підтверджується розрахунками фактичних витрат, які містяться в матеріалах справи.
Зазначені вище розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 ст. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону Украни «Про пенсійне забеспечення» на 2011 рік відповідачем оскаржені не були, тому вони вважаються дійсними та такими, що підлягають виконанню з боку комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР.
Правовідносини сторін щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п. В«бВ» -В«зВ» ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»регулюються нормами Закону України В«По загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 від 09.07.2003р., Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788 від 05.11.1991р. та положеннями Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.2003р. №21-1.
Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058 В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день па підземних роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1, №2 виробництві, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочих день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 % з наступним збільшенням її щороку на 10% до 100% розміру відшкодування фактичних витрат і на виплату і доставку цих пенсій до набуття прав на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Стаття 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»№1788-XII від 05.11.1991р. зазначає, що Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах:
а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством;
б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
Відповідно до п.8 Порядку застосування списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005р. №383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 100 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»застосовуються В«Список №1 производств, цехов, профессий и должностей на подземных работах, на работах с вредными условиями труда и в горячих цехах, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ»і В«Список №2 производств, цехов, профессий и должностей, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерахВ» , затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956р. №1173.
У відповідності до ч.1 п.п.6.1 п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»№21-1 від 31.12.2003р., відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» .
З огляду на всі вищенаведені норми, відшкодуванню підлягають фактичні витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначені на пільгових умовах особам, які працювали або працюють на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці.
Крім того, відповідно до вимог Інструкції В«Про порядок організації оформлення, фінансування та виплати пенсій, грошової допомоги підприємствами поштового зв'язку УкраїниВ» , Управлінням Пенсійного фонду України компенсуються витрати за доставку пенсій згідно тарифів встановлених Укрпоштою. Відповідно до Інструкції зазначена компенсація підлягає відшкодуванню на рахунки Пенсійного фонду.
Згідно з пп.6.4. п.6 Інструкції В«Про порядок обчислення та сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду УкраїниВ»розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 В«Прикінцевих положеньВ»Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене вище, позивачем -суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 в розмірі 6 292,27грн., натомість відповідачем не було надано жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові.
Таким чином, суд доходить висновку, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР про стягнення заборгованості за період грудень 2011р. - січень 2012р. в розмірі 6 292,27грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний суд України щодо розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. В«бВ» - В«зВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» у справі за позовом ВП В«РембудмонтажВ»до УПФУ в м.Рубіжному, Львівської області про скасування розрахунку та зобов'язання вчинити певні дії, в якій зазначив наступне.
Підприємство зобов'язано відшкодовувати управлінню Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058. Цей висновок є правильним, оскільки порядок компенсації зазначених витрат управлінню Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»№1058 чинності з 1 січня 2004 року.
За змістом п.2 прикінцевих положень Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію па пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» . У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» . При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
На момент набрання чинності Законом України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«бВ»ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року №400/97 В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , відповідно до пунктів 1 та 2 статті 1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.
Згідно ж з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів В«бВ» - В«зВ»статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ»до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» .
Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ»встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єктів оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР з урахуванням клопотання про зменшення позовних вимог, про стягнення заборгованості у сумі 6 292,27 грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області до комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР з урахуванням клопотання про зменшення позовних вимог, про стягнення заборгованості у сумі 6 292,27 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з комунального закладу Нікопольська центральна районна лікарня ДОР (код ЄДРПОУ 05494716) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Нікополі та Нікопольському районі Дніпропетровської області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 за період грудень 2011р. - січень 2012р. суму в розмірі 6 292(шість тисяч двісті дев`яносто дві)27коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 23 березня 2012 року
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2012 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52441807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні