Постанова
від 12.04.2010 по справі 1966/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

12.04.2010 р. № 2а- 1966/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючий суддя: П'янова Я.В.

При секретарі: Нікітіної О.В.

За участю представників сторін:

Позивача: ОСОБА_1

Відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду позовну заяву Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова до Харківського міського товариства "Спадщина" про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі міста Харкова (далі - ДПІ у Київському районі), звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Харківського міського товариства «Спадщина» (далі - ХМТ «Спадщина»), в якому просить суд стягнути з відповідача до державного бюджету штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 680 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ХМТ «Спадщина» не вчасно була подана податкова звітність за періоди від 14.08.07р. за № 92838; 18.02.2008р. № 185914; 19.11.2008р. № 177515; 18.05.2009р. № 64495. У зв'язку з чим ХМТ «Спадщина» була нарахована штрафна (фінансова) санкція у розмірі 680,00 грн. У встановлені чинним законодавством строки відповідач вказану суму штрафу з узгодженими податковими зобов'язаннями не сплатив. У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи і вимоги поданого позову, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Представник відповідача, ХМТ «Спадщина», проти позову заперечував, вимоги ДПІ викладені у позовній заяві вважав не законними та такими, що не підлягають задоволенню, на його думку, позов ДПІ у Київському районі незаконно було прийнято до провадження Харківським окружним адміністративним судом, посилаючись на ст.157 КАС України про закриття провадження у справі та обґрунтовуючи свою позицію тим, що ХМТ «Спадщина» є громадською організацією, як об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних та інших спільних інтересів. Відповідач визнав, що податкові звітності, на які посилається позивач і нарахував на них штрафну фінансову санкцію, дійсно були подані несвоєчасно, але вважає їх незаконними, оскільки посилається на зайнятістю людей, які працюють в товаристві. Факт винесення податкових повідомлень-рішень розцінює як особисту неприязнь податкової інспекції до ХМД «Спадщина», а також вважає їх неправомірними, оскільки на його думку замість податкових повідомлень-рішень ДПІ повинна була винести «рішення про застосування штрафних санкцій». Акт невиїзної документальної перевірки вважає незаконним, у зв'язку з тим, що керівник ХМТ «Спадщина» у складені акту участі не приймав, акт не підписував. Представник відповідача просив суд відмовити позивачу в заявленому позові повністю, залишити позовну заяву без розгляду з дотриманням вимог ст.155 ч.1п.7 КАС України, закрити провадження у справі з дотриманням вимог ст. 157, ч.1 п.1 КАС України, так як справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення учасників адміністративного процесу, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з такого.

Харківське міське товариство «Спадщина», код 21258895 зареєстровано Виконкомом Харківської міської ради м. Харкова, про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації справ № 6889 від 30.12.1993 року. Як платник податків, зборів та обов'язкових платежів перебуває на податковому обліку у ДПІ з 10.01.1994 року, довідка про взяття на облік платника податків № 282.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.

Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечує правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків.

Відповідно до Закону України «Про систему оподаткування» від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.

Згідно з п.п.1, 2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року за №509-ХІІ зі змінами та доповненнями, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділення, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ, а також мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензування відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлення порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

ХМТ «Спадщина», код 21258895 було направлено запрошення ДПІ у Київському районі м. Харкова для надання пояснень з приводу неподання або несвоєчасного подання податкової декларації у строки, визначені законодавством. Керівник ХМТ «Спадщина» ОСОБА_3 у встановлений термін до ДПІ не з'явився, про що було складено акт неявки посадових осіб для проведення невиїзної документальної перевірки.

13.03.2009р. за № 1739 було складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності ХМТ «Спадщина» за 1 півріччя 2007 року, 2007 рік, 9 місяців 2008 року.

Перевіркою було встановлено порушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями, п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями, платником податку на прибуток не подано (несвоєчасно подано):

- податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями від 14.08.2007р. № 92838;

- податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями від 18.02.2008р. № 185914;

- податкової звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями від 19.11.2008р. № 177515.

За неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством, або її затримку відповідальність платника податку передбачена п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями.

Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Отже, 170 грн. за 3 податкових періодів, загальна сума фінансової санкції склала 510 грн. Акт перевірки ХМТ «Спадщина» було направлено поштою.

23.03.2009 р. за № 000256 1501/0 працівниками ДПІ було направлено запрошення до ХМТ «Спадщина», код 21258895 у зв'язку з неподанням або несвоєчасним поданням податкової декларації у строки, визначені законодавством.

04.06.2009р. за № 1122/15-1/21258895 було складено акт неявки посадових осіб для проведення невиїзної документальної перевірки.

05.06.2009р. за № 3886/15-1/21258895 було складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності ХМТ «Спадщина». Перевіркою було встановлено порушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями, п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями - платником податку на прибуток не подано (несвоєчасно подано), а саме було несвоєчасно подано податкову звітність про використання коштів неприбутковими установами й організаціями від 18.05.2009р. № 64495. За неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством, або її затримку відповідальність платника податку передбачена п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями. Акт ХМТ «Спадщина» надсилався поштою.

Отже, судовим розглядом встановлено, що наявність заборгованості відповідача по оплаті податкових повідомлень-рішень № 0005091501/0 від 23.06.09р., № 0002561501/0 від 23.03.09р.та заборгованість по оплаті узгодженого податкового зобов'язання по штрафним (фінансовим) санкціям на загальну суму 680,00 грн., підтверджена матеріалами справи.

При зазначених обставинах, вимоги позивача правомірні, обґрунтовані і підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова до Харківського міського товариства "Спадщина" про стягнення заборгованості -задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Харківського міського товариства "Спадщина" (код за ЄДРПОУ 21258895, вул. Сумська, буд. 44/2, м. Харків, 61002) заборгованість в розмірі 680,00 грн. (шістсот вісімдесят гривень).

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

У повному обсязі постанова виготовлена 19.04.2010р.

Суддя П'янова Я.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2010
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52454076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1966/10/2070

Постанова від 12.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

П'янова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні