Постанова
від 05.10.2015 по справі 822/5767/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5767/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Лабань Г.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" до Реєстраційної служби ОСОБА_1 районного управління юстиції , третя особа на стороні відповідача ОСОБА_2 підприємство "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля" про скасування рішень та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернуся в суд з позовом, в якому просить скасувати рішення державного реєстратора ОСОБА_1 районного управління юстиції ОСОБА_3:

- індексний номер 6658105 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою з реєстраційним номером 176318868227, що розташована за адресою - Хмельницька область, Красилівський район, с. рада Кульчинівська, кадастровий номер земельної ділянки 6822785800:01:003:0002;

- індексний номер 6658631 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою з реєстраційним номером 176267168227, що розташована за адресою - Хмельницька область, Красилівський район, с. рада Кульчинівська, кадастровий номер земельної ділянки 6822787100:01:005:0001;

- та зобов'язати реєстраційну службу ОСОБА_1 районного управління юстиції внести запис до державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування державної реєстрації прав на зазначені земельні ділянки.

В обґрунтування позовних вимог вказує про те, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень було розпорядження ОСОБА_1 ОДА, яке було в подальшому скасоване розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації. Про дані рішення позивачу стало відомо з листа в.о директора ДП"СГЦР "Поділля" ОСОБА_4 30.07.2015 року вих.№63/1.

Також зазначає про прийняття Красилвіською РДА розпоряджень про надання дозволу для позивача технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право оренди земельних ділянок водного фонду для рибогосподарських потреб та відпочинку, загальною площею 1361,92 га, що розташовані за межами населених пунктів с.Гриценки, с.Кульчик ( Кульчинівська с/р), с.Тріски, с.Малі Пузирки, с.Великі Зозулинці, с.Малі Зозулинці і перебувають в державній власності.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак подав до суду заяву, відповідно до якої позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить слухати справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, до суду надіслав письмові заперечення, згідно яких в задоволенні позову просить відмовити. Відмічає, що при поданні заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень були відсутні підстави для відмови у державній реєстрації, а тому державним реєстратором були прийняті рішення з дотриманням вимог законодавства.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, до суду подав пояснення, згідно яких просить розглянути справу без його участі та вирішити спір на розсуд суду. Зазначив, що після скасування розпоряджень ОСОБА_1 РДА підприємство припинило користуватись земельними ділянками в зв'язку з важким фінансовим становищем та неможливістю здійснення господарської діяльності на даних земельних ділянках.

Відповідно до ч.1 ст. 41, ч.6 ст. 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, а розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.

Суд дослідивши докази по справі, прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Згідно Рішення №6658105 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_3, керуючись ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п.16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, вирішено провести державну реєстрацію іншого речового права - права постійного користування земельною ділянкою на земельну ділянку, що розташована в Хмельницькій області, ОСОБА_1 районі, на території Кульчинівської сільської ради, кадастровий номер земельної ділянки 6822785800:01:003:0003, для рибогосподарських потреб за суб'єктом: ОСОБА_2 підприємство "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля", податковий номер 36819644.

Відповідно до Рішення №6658631 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_3, керуючись ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п.16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, вирішено провести державну реєстрацію іншого речового права - права постійного користування земельною ділянкою на земельну ділянку, що розташована в Хмельницькій області, ОСОБА_1 районі, на території Кульчинівської сільської ради, кадастровий номер земельної ділянки 6822785800:01:003:0003, для рибогосподарських за суб'єктом: ОСОБА_2 підприємство "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля", податковий номер 36819644.

Витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права №10667390 від 10.10.2013 року і №10746216 від 11.10.2013 року стверджено, що правокористувачем земельних ділянок площею 0,3353 га і 5,5607 га є ОСОБА_2 підприємство "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля", а правоволодільцем (власник) - ОСОБА_2 в особі ОСОБА_1 райдержадміністрації (стор. 36 - 37 справи).

Відповідно до Розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №293/2006-р від 21.06.2006 року надано дозвіл ВАТ "Хмельницькрибгосп" на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право оренди земельних ділянок водного фонду для рибогосподарських потреб та відпочинку загальною площею1361,92 га, що розташовані за межами населених пунктів с.Грицеки, с.Кульчини, с.Росолівці, с.Манівці, с. Кузьмин, с. Ключівака , смт. Антоніни, с.Тріски, с. Малі Пузирки, с.Великі Зозулинці, с. Малі Зозулинці і перебувають в державній власності.

Згідно Розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації №360/2013-р від 03.09.2013 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок водного фонду в натурі (на місцевості) та передачу їх в постійне користування Державному підприємству "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля", відповідно до статей 6, 13, 21 ,41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та статей 17, 59, 92, 122, 134, 186 Земельного кодексу України затверджено Державному підприємству "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля" технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок водного фонду в натурі (на місцевості), загальною площею 1185,8590 га, для рибогосподарських потреб, що розташовані за межами населених пунктів на території Красилівського району згідно з додатком. Передано Державному підприємству "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля" в постійне користування земельні ділянки водного фонду, загальною площею 1185,8590 га, для рибогосподарських потреб, що розташовані за межами населених пунктів на території Красилівського району згідно з додатком (стор. 8 справи).

Відповідно до Розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №451/2014-р від 26.11.2014 року про скасування розпоряджень голів районних державних адміністрацій, на підставі статей 6, 33, 39, 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", листа-клопотання Державної інспекції сільського господарства України від 03.07.2014 року №4500/6-3/2-14, із врахуванням запиту депутата Хмельницької обласної ради ОСОБА_5 від 16.10.2014 року №75/54/ВМ та інших поданих документів, скасовано розпорядження, зокрема від 03 вересня 2013 року №360/2013-р "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок водного фонду в натурі (на місцевості) та передачу їх в постійне користування Державному підприємству "Селекційно-генетичний центр по рибництву "Поділля" (стор. 9 справи).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №1952-IV (далі - Закон №1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_2 реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

ОСОБА_2 гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до ст. 26 Закону №1952-IV у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Відповідно до п.41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141, державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Згідно наведених норм внесення запису про скасування державної реєстрації в реєстрі без наявності судового рішення про скасування рішення про державну реєстрацію прав неможливе.

У позивача відсутні передбачені законодавством можливості звернення до реєстраційної служби з заявою про внесення запису до Державного реєстру про скасування державної реєстрації права постійного користування земельними ділянками без скасування у судовому порядку таких рішень про державну реєстрацію.

Таким чином, враховуючи, що розпорядження ОСОБА_1 районної державної адміністрації від 03 вересня 2013 року №360/2013-р скасоване, суд приходить до висновку, що державна реєстрація права постійного користування земельними ділянками за третьою особою, яка була проведена на підставі такого розпорядження, також підлягає скасуванню.

Однак, щодо позовних вимог про зобов'язання реєстраційної служби внести запис до державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування державної реєстрації прав на зазначені земельні ділянки, суд вважає, що такі не підлягають задоволенню.

Так, порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно затверджено Наказом Міністерства юстиції від 12 грудня 2011 року №3502/5.

Згідно із п. 2.6 зазначеного порядку, для внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили, та копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу.

Таким чином, державний реєстратор вносить запис про скасування державної реєстрації прав на підставі рішення суду з дотриманням зацікавленою особою заявочного принципу проведення державної реєстрації прав.

Суд вважає, що зобов'язання внесення такого запису поза визначеною законодавством процедурою вважатиметься перебиранням з боку суду повноважень державного реєстратора та втручанням в його дискреційні повноваження, що є неправомірним та не може виправдовуватись з підстав доцільності та необхідності врегулювання спірних правовідносин.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.ст.11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Положення ч.2 ст.71 КАС України передбачають, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Таким чином з врахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити частково, скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Корнія ОСОБА_1 районного управління юстиції індексний номер 6658105 від 10.10.2013 року, індексний номер 6658631 від 10.10.2013 року, а в задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 158-163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби ОСОБА_1 районного управління юстиції ОСОБА_3 :

- індексний номер 6658105 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою з реєстраційним номером 176318868227, що розташована за адресою - Хмельницька область, Красилівський район, с.рада Кульчинівська, кадастровий номер земельної ділянки 6822785800:01:003:0002;

- індексний номер 6658631 від 10.10.2013 року про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою з реєстраційним номером 176267168227, що розташована за адресою - Хмельницька область, Красилівський район, с.рада Кульчинівська, кадастровий номер земельної ділянки 6822785800:01:003:0003.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/ОСОБА_6 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_6

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52454273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5767/15

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні