Копія
Справа № 822/4092/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Петричковича А.І. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області до Комунального лісогосподарського підприємства "Комунгосп", про зобов'язання виконати Вимогу, -
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою від 31.08.2015 року суд відкрив провадження в адміністративній справі за позовом Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області №22-12-03-14/5200 від 25.08.2015 року в якому з урахуванням клопотання про зменшення позовних вимог від 30.09.2015 року, позивач просить зобов'язати відповідача виконати Вимоги "Про усунення порушень, виявлених ревізією" від 19.05.2015 року № 4-33/753, а саме відновити бухгалтерський облік Комунального лісогосподарського підприємства "Комунгосп" за період квітень-жовтень 2014 року.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак подав до суду клопотання від 09.10.2015 року про розгляд справи за його відсутності і вказав, що уточнені позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився і про причини неявки не повідомив, хоч про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.1 ст. 41, ч.6 ст. 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, а розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.
Дослідивши докази по справі, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.
Деражнянською міжрайонною державною фінансовою інспекцією на виконання ухвали Деражнянського районного суду Хмельницької області від 25.03.2015 року № 673/414/15-к та звернення Деражнянського РВ УМВС України в Хмельницькій області від 27.03.2015 року, проведено позапланову документальну ревізію окремих питань господарської діяльності Комунального лісогосподарського підприємства "Комунгосп" за період з 13.06.2013 по 10.10.2014, якою встановлено порушення, що відображені в акті ревізії № 4-35/2 від 06.05.2015 року ( стор. 9 - 16 справи).
Листом №4-33/753 від 19.05.2015 року "Про усунення порушень законодавства", встановлено порушення п.1 ст.8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", так як на Комунальному лісогосподарському підприємстві "Комунгосп" відсутні бухгалтерські документи за період квітень - жовтень 2014 року, що запропоновано підприємству відновити, повідомивши результат до 18.06.2015 року ( стор. 7 - 8 справи).
Відповідно до п.16 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006 року (далі - Порядок), ревізія проводиться шляхом документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною та фінансовою звітністю, договорами, розпорядчими та іншими документами об'єкта контролю, пов'язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової звітності, та фактичної перевірки, що передбачає контроль за наявністю грошових сум, цінних паперів, бланків суворої звітності, оборотних і необоротних активів, інших матеріальних і нематеріальних цінностей.
Згідно п. 35 Порядку результати ревізії оформляються актом.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, визначає Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-XIV (далі - Закон №996-XIV).
Відповідно до ч.1, 2 ст.3 Закону №996-XIV, метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Частинами 2, 3, 6 статті 8 Закону №996-XIV встановлено, що питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.
Згідно ст. 15 Закону №996-XIV, контроль за додержанням законодавства про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні здійснюється відповідними органами в межах їх повноважень, передбачених законами.
Пунктом 44.1 ст.44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п.44.5 ст.44 ПК України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Реалізація напрямів контролю за дотриманням законодавства здійснюється органами Державної фінансової інспекції під час проведення державного фінансового контролю в порядку та на підставах визначених у Законі України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон).
Відповідно до ст.2 Закону, головним завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Статтею 8 Закону визначені основні функції органу державного фінансового контролю, зокрема останній здійснює державний фінансовий контроль за веденням бухгалтерського обліку, а також складанням фінансової і бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету.
Пунктом 7 ч.1 ст.10 Закону, органам державної фінансової інспекції, серед іншого, надано право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Відповідно до п.5 ч.5 ст.11 Закону, позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Згідно ч.2 ст.15 Закону, законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах від 28 жовтня та 25 листопада 2014 року (справи NN 21-462а14, N 21-442а14 відповідно), дійшла висновку про наявність в органу державного фінансового контролю права заявляти вимогу про усунення порушень, виявлених у ході перевірки підконтрольних установ, яка обов'язкова до виконання лише в частині усунення допущених порушень законодавства і за допомогою якої неможливо примусово стягнути виявлені в ході перевірки збитки, що суд враховує у цій справі, відповідно до вимог ст.244-2 КАС України.
Частиною 1 ст.71 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що суб"єкт владних повноважень довів позовні вимоги, що підтверджено доказами, які перевірено судом, адже встановив порушення ведення бухгалтерського обліку відповідачем, а саме відсутність його за квітень - жовтень 2014 року, що повинно бути усунуте, а тому відповідно є законною вимога ДФІ № 4-33/753 від 19.05.2015 року щодо цього.
На підставі викладеного, керуючись Законами України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ПК України і ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 122, 158-163, 167, КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов №22-12-03-14/5200 від 25.08.2015 року задовольнити.
Зобов'язати Комунальне лісогосподарське підприємство "Комунгосп" (код ЄДРПОУ 32086602) виконати Вимогу від 19.05.2015 року за № 4-33/753 "Про усунення порушень законодавства", а саме відновити бухгалтерський облік Комунального лісогосподарського підприємства "Комунгосп" за період квітень-жовтень 2014 року.
Копії постанови надати сторонам.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2015 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52454323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні