Герб України

Рішення від 15.10.2015 по справі 905/2109/15

Господарський суд донецької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Леніна, 5

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

15.10.2015 Справа № 905/2109/15

Позивач: Публічне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», м. Кривий Ріг Дніпропетровська область

до відповідача: Державного підприємства «Донецька залізниця», м. Донецьк

про стягнення 18 191.42грн .

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: не з'явився (не викл.)

відповідача: не з'явився (не викл.)

Публічним акціонерним товариством «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» до Державного підприємства «Донецька залізниця» пред'явлено позов про стягнення збитків, які виникли у зв'язку з несхоронним перевезенням вантажу (брухт чорних металів), відправленого 21.02.2015р . у напіввагоні № 65349748 за залізничною накладною на групу вагонів № 46459335 (вантажовідправник - Публічне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат»), у сумі 18 191.42грн .

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що вагон з вантажем на станцію Волноваха (попутна стація) прибув з недостачею, яка підтверджена складеним цією ж станцією комерційним актом AQ654433/6 від 03.03.2015р . На думку позивача нестача виникла під час перевезення і відповідальність за понесені комбінатом збитки має нести перевізник.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, не заперечив проти позовних вимог, не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні, відзив на позов і докази сплати суми позову господарському суду не надав.

У зв'язку з тим, що явка представників сторін у судове засідання судом не визнавалась обов'язковою і в матеріалах справи є всі необхідні документи для розгляду спору по суті, господарським судом справа на підставі ст.75 Господарського процесуального кодексу України розглянута за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив :

21.02.2015р . у напіввагоні № 65349748 за залізничною накладною на групу вагонів № 46459335 Публічне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» (вантажовідправник) на адресу ПАТ «МК «Азовсталь» (вантажоодержувач) зі станції Інгулець Придніпровської залізниці на станцію Сартана Донецької залізниці відвантажило брухт чорних металів.

За накладною вага нетто у вагоні - 24 680 кг (брутто - не зазначено, тара - 22 560 кг ).

В накладній зазначено, що вантаж маркований білим розчином вапна по всій площині напіввагону.

Позивач є постачальником брухту і відходів чорних металів за договором постачання № 687/14-Ф, укладеним 19.12.2014р. з Товариством з обмеженою відповідальністю «Метінвест-Ресурс».

У свою чергу Товариство з обмеженою відповідальністю «Метінвест-Ресурс» є постачальником металів чорних вторинних за договором постачання № 337/14, укладеним 02.12.2014р. з Публічним акціонерним товариством «Металургійний комбінат «Азовсталь».

Згідно рахунку-фактури № 90128897 від 21.02.2015р . вантажовідправника Публічного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», виставленого ТОВ «Метінвест-Ресурс» (накладна № 46459335 ), ціна 1т брухту сталевого легковагового - 3 700,00грн. без ПДВ (ПДВ - 0,00грн.) .

На станцію Волноваха (попутна станція) вагон прибув 03.03.15р., де був складений акт загальної форми № 30229 від 03.03.2015р.

На цій же станції було здійснене зважування вагону з завантаженим у нього вантажем за спірним перевезенням, за результатами якого був складений комерційний акт AQ654433/6 від 03.03.2015р ., згідно з яким:

- вагон прибув в технічному відношенні справний ;

- навантаження вантажу хаотичне, нижче рівня бортів на 80-100см, вантаж дрібної фракції, не вкритий, маркування вапном відсутнє ;

- по ходу потягу над 1-м люком є заглиблення довжиною 1,2м на всю ширину вагону, вглибину 150см;

- над 4-5-ми люками є заглиблення довжиною 3,0м, шириною 100см, вглибину - до підлоги;

- вагон бездвірний, люка зачинені на запірний механізм, укручений дротом;

- зважування вагону проводилося на справних 150 тонних вагонних вагах станції Волноваха;

- вага нетто зважування вантажу 19 640 кг (брутто 42 200 кг , тари 22 560 кг ), нестача вантажу складає 5 040кг проти даних залізничної накладної.

Комерційний акт підписано належними особами, саме: заступником начальника станції, комерційним агентом, приймальником потягів.

Після переважування вагон був надісланий на станцію призначення за основною накладною.

Вантажоодержувач (ПАТ «МК «Азовсталь») зробив переуступний напис на пред'явлення претензії та позову на залізничній накладній відправнику вантажу - ПАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат». Переуступний напис засвідчений підписами комерційного директора і головного бухгалтера та печаткою вантажоодержувача - ПАТ «МК «Азовсталь».

Відправник вантажу - ПАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» уповноважив Товариство з обмеженою відповідальністю «Метінвест-Ресурс» у особі ОСОБА_1 подати позов від імені вантажовідправника.

За таких обставин і зважаючи на те, що:

· Відповідно до ст.909 Цивільного Кодексу України (ЦК ) за договором перевезення перевізник зобов'язаний доставити довірений йому відправником вантаж в пункт призначення і видати його уповноваженій на отримання вантажу особі.

· Згідно п.2 ст.924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини .

· Статтею 920 ЦК обумовлено: у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність ,встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами ).

· Відповідно до ст. 12 Закону України "Про залізничний транспорт" залізниці повинні забезпечувати збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях.

· Ст.23 Закону "Про залізничний транспорт" передбачено, що перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, нестачу, псування, пошкодження) прийнятого до перевезень вантажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин.

· Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу з часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу.

· Згідно з ст.113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не залежних від перевізника причин.

· Згідно ст. 26 Закону України "Про залізничний транспорт" обставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізників вантажу засвідчуються актами; порядок і терміни складення актів визначаються Статутом залізниць України.

· Статтею129 Статуту залізниць України передбачено, що обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць; для засвідчення маси і кількості вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах, складається комерційний акт.

· Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред'явлення до залізниці претензій та позовів у разі недостачі, псування або пошкодження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накладної, комерційного акта і документа, що засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу.

· Ст.133 Статуту залізниць України передбачено, що передача іншим організаціям або громадянам права на пред'явлення претензій та позовів не допускається, за винятком випадків передачі такого права вантажовідправником вантажоодержувачу або вантажоодержувачем вантажовідправнику , а також вантажовідправником або вантажоодержувачем вищій організації або уповноваженій особі, яка виступає від їх імені.

· Відповідно до ч.2 п.2 Правил заявлення та розгляду претензій «переуступний напис засвідчується підписами керівника і головного (старшого) бухгалтера та печаткою підприємства».

· Факт нестачі за спірним перевезенням матеріалами справи підтверджений, зокрема комерційним актом.

· Залізниця не довела, що нестача виникла з незалежних від перевізника причин.

· Відповідно до ч.2 ст.114 Статуту залізниць України недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

· Згідно ст.115 Статуту залізниць України вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

Сума недостачі з урахуванням норми недостачі (сума норми природної втрати маси вантажу i граничного розходження визначення маси нетто) складає 18 191.42грн . із розрахунку: 4 916,6кг (нестача вантажу, з урахуванням норми недостачі для брухту 0,5% ( 5 040кг - 123,4кг ) х 3 700,00грн . (вартість 1т брухту, зданого до перевезення з ПДВ ).

Позивачем заявлена така ж сума.

Господарський суд вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, ст.ст. 909 , 920 , 924 п.2 Цивільного Кодексу України , ст.ст. 307 , 314 Господарського кодексу України , ст.ст. 23 , 26 Закону України "Про залізничний транспорт" , ст.113, ч.2 ст.114, ст.ст.115, 129 Статуту залізниць України, п.27 Правил видачі вантажів і керуючись ст.ст. 49 , 82-85 Господарського процесуального Кодексу України , господарський суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «Донецька залізниця» (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, код ЄДРПОУ 01074957, п/р 260360300019 у ДФАБ «Експрес-Банк», МФО 335838, п/р 2600101511508, 2600901517249, 2600901517249 в Укрексімбанку м. Донецька, МФО 334817) на користь Публічного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» (50064, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Рудна, 47, код ЄДРПОУ 00190905, п/р 26009962484942 в ПАТ «ПУМБ», МФО 334851) 18 191.42грн . збитків (вартість нестачі) , 1 218грн . - відшкодування витрат по оплаті судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.

Суддя В.І. Матюхін

Повний текст рішення складено 15.10.2015р.

Надруковано примірників:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

Вик

Тел.

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52457632
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2109/15

Ухвала від 28.09.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Ухвала від 18.09.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Судовий наказ від 13.11.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Рішення від 15.10.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.В. Макарова

Ухвала від 10.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Ю.В. Макарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні