ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
тел. /0552/ 49-31-78
Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2015 р. Справа № 923/1211/15
Господарський суд Херсонської області у складі судді Задорожної Н.О. при секретарі Марченко Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Голопристанської районної ради Херсонської області, м. Гола Пристань
до Голопристанської міської ради Херсонської області, м. Гола Пристань
про визнання незаконним та скасування рішення, скасування свідоцтв про права власності на нерухоме майно та визнання права власності на нерухоме майно.
за участю представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1, начальник юридичного відділу районної ради за довіреністю № 02-09/284 від 06.08.2015р., ОСОБА_2, заступник голови районної ради за довіреністю № 02-09/296 від 17.08.2015р.;
від відповідача - ОСОБА_3, уповноважений представник за дорученням від 14.07.2015р., ОСОБА_4, представник за довіреністю від 27.08.2015р., ОСОБА_5, представник за довіреністю від 05.05.2015р.
Сутність спору: Позивач (Голопристанська районна рада Херсонської області, м. Гола Пристань, код ЄДРПОУ 24755996) звернувся з позовом, в якому просить господарський суд визнати недійсним п. 5 рішення 45 сесії 6 скликання Голопристанської міської ради (відповідач) № 814 від 26.09.2013р. "Про вилучення з господарського відання КП "Гопри - Водоканал" будівель і споруд, що перебувають у власності територіальної громади м. Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради, та їх облік на баланс Голопристанської міської ради" щодо оформлення виконавчим комітетом міської ради відповідними документами права власності та об'єкти нерухомості (майна) та землю в частині об'єктів, розташованих в м. Гола Пристань по вул.. Карла Маркса, 14-б та по вул. Карла Маркса, 32.
Позивач також просить суд визнати недійсними свідоцтва про право власності на нерухоме майно:
- ОСОБА_1 САК № 32 3865 на будівлі та споруди по вул. Карла Маркса, 14-б в м. Гола Пристань, Херсонської області, індексний номер 24990931 від 31.07.214р., видане Голопристанській міській раді Херсонської області;
- ОСОБА_1 САК № 323529 на будівлі та споруди площею 130,2 кв. м. по вул. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань, Херсонської області, індексний номер 23579007 від 27.06.2014р., які були видані територіальній громаді м. Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради.
Позивачем також заявлено вимогу про визнання права спільної комунальної власності територіальній громади Голопристанського району в особі Голопристанської районної ради Херсонської області на об'єкти нерухомого майна:
- будівлі та споруди станції юних техніків по вул. Карла Маркса, 14-б в м. Гола Пристань, Херсонської області балансовою вартістю 21 499 грн.;
- будівлі та споруди відділу соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам (в подальшому управління соціального забезпечення - відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, відділ житлових субсидій, в подальшому управління праці та соціального захисту населення) по вул.. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань, Херсонської області, балансовою вартістю 52 367 грн.
Обґрунтовуючи позов позивач посилається на те, що підставою звернення до суду за захистом майнових прав в інтересах територіальних громад Голопристанського району в особі Голопристанської районної ради став факт незаконного оформлення Голопристанською міською радою Херсонської області права власності на нерухоме майно, яке належить до спільної власності територіальних громад району, що завдає матеріальної шкоди інтересам органів місцевого самоврядування.
Відповідач позов не визнає з підстав невідповідності висновків, викладених в позовній заяві законодавству України, існуючим нормативним документам та фактичним обставинам справи. Проти позову заперечує та вважає, що право власності на спірне майно ним набуте на підставі рішення Голопристанської районної ради від 29.02.2000 №143 «Про розмежування об'єктів комунального майна, переданого у власність району, між власністю районного підпорядкування та власністю Голопристанської міської ради», яким в додатку №1 до цього рішення значиться багатогалузевий комбінат комунальних підприємств на балансі якого, на думку відповідача перебувало спірне майно і яке, як вважає відповідач автоматично йому було передано.
Розгляд справи відбувався з перервами, які оголошувалися до 31.08.2015р., 11.09.2015р., 28.09.2015р.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Згідно ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
Статтею 142 Конституції України передбачено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Згідно ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою , іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Частиною 2 пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи . Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.
Так, судом встановлено, що пунктом 5 рішення 45 сесії 6 скликання Голопристанської міської ради № 814 від 26.09.2013 «Про вилучення з господарського відання КП «Гопри- Водоканал» будівель і споруд, що перебувають у власності територіальної громади міста Голої Пристані в особі Голопристанської міської ради та їх облік на баланс Голопристанської міської ради», міська рада доручила виконавчому комітету міської ради оформити відповідними документами право власності на майно та землю, у тому числі по вул. К. Маркса, 14-а в м. Голій Пристані та по вул. К. Маркса, 32-а в м. Голій Пристані, поштові адреси яких змінено пунктом 3 рішення з 14-а (14) на 14-б та з 32-а на 32.
Державним реєстратором реєстраційної служби Голопристанського районного управління юстиції Херсонської області за Голопристанською міською радою Херсонської області зареєстровано право власності на будівлі та споруди площею 144,8 кв. м. за адресою м. Гола Пристань, вул. К. Маркса, 14-б та видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 31.07.2014, індексний номер 24990931, ОСОБА_1 САК № 323865.
Також державним реєстратором реєстраційної служби Голопристанського районного управління юстиції Херсонської області за територіальною громадою м. Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради Херсонської області зареєстровано право власності на будівлі та споруди площею 130,2 кв. м. за адресою м. Гола Пристань, вул. К. Маркса, 32 та видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 27.06.2014, індексний номер 23579007, ОСОБА_1 САК № 323529.
Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін.
В процесі розгляду справи, з'ясування обставин, дослідження доказів і надання їм правової оцінки, суд приймає до уваги наступні встановлені факти.
Статтею 7 Закону Української РСР "Про місцеві ради народних депутатів та місцеве самоврядування" від 07.12.1990р. (втратив чинність у 1997 році) було визначено поняття комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та визначено підстави її набуття - до комунальної власності належить майно, яке передається безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, майно, яке створюється і купується органами місцевого самоврядування за рахунок належних їм коштів, а також майно, перелік якого встановлено Законом про власність.
Статтею 35 Закону України "Про власність" (втратив чинність у 2007 році у зв'язку із прийняттям Цивільного кодексу України ) визначено перелік об'єктів, які відносяться до об'єктів права комунальної власності, в тому числі об'єкти житлово-комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров'я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв'язку та інформації.
Статтею 32 вказаного Закону визначено, що суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.
За приписами статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом; право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
У відповідності до постанов Верховної Ради УРСР від 08.12.1990р. "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про місцеві ради народних депутатів та місцеве самоврядування", від 26.03.1991р., "Про введення в дію Закону Української РСР "Про власність" Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 05.11.1991р. № 311 "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю ).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991р. № 311 В«Про розмежування державного майна України між загальнодержавною власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)В» (надалі - Постанова №311) розмежування майна між власністю районів, міст обласного підпорядкування та власністю інших адміністративно-територіальних одиниць провадиться виконавчими комітетами районних і міських рад народних депутатів з участю виконавчих комітетів районних у містах, міських районного підпорядкування, селищних і сільських рад народних депутатів.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України № 311 рішенням виконавчого комітету Херсонської обласної ради народних депутатів від 20.03.1992р. №32 В«Про розмежування комунального майна, переданого у власність області, між обласною власністю і власністю міст обласного підпорядкування та районів областіВ» було здійснено розмежування комунального майна, що передавалось у власність області, між обласною власністю міст обласного підпорядкування та власністю районів області з урахуванням пропозицій міськрайвиконкомів та рекомендацій обласної узгоджувальної комісії про розмежування комунальної власності.
Затверджено перелік комунального майна області, що передається до власності міст обласного підпорядкування Херсона, Каховки, Нової Каховки та районів області, згідно з додатками № 2, 3.
Згідно з Додатком зазначеного рішення до переліку комунального майна області, яке передається до власності Голопристанської районної ради, належить в тому числі Станція юних техніків (п.34) і Відділ соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам (п.43).
Пунктом 3 рішення Херсонської обласної ради народних депутатів № 32 від 20.03.1992 доручено управлінням, відділам та комітетам облвиконкому, органам, уповноваженим управляти комунальним майном області, здійснити до 1 квітня 1992 р. безоплатну передачу комунального майна, яке перебуває у їх віданні, до комунальної власності відповідних адміністративно-територіальних одиниць, згідно із затвердженим цим рішенням переліком у відповідності з Порядком, встановленим постановою Ради Міністрів УРСР від 28.04.1980 № 285 «Про порядок передачі підприємств, об'єднань, організацій, установ, будинків і споруд».
В свою чергу, на виконання вказаного рішення Херсонської обласної ради, 03.07.1992 Голопристанська районна рада прийняла рішення № 125 «Про власність районної Ради народних депутатів», яким передано в управління державної адміністрації району комунальну власність районної Ради народних депутатів, серед яких у додатку № 1 у пунктах 34 та 45 значаться станція юних техніків і відділ соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам (в подальшому управління соціального забезпечення - відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, відділ житлових субсидій).
Законність прийняття рішень Херсонської обласної ради народних депутатів № 32 від 20.03.1992 «Про розмежування комунального майна, переданого у власність області, між обласною власністю і власністю міст обласного підпорядкування та районів області» та Голопристанської районної ради народних депутатів Херсонської області № 125 від 03.07.1992 «Про власність районної Ради народних депутатів» були предметом дослідження Запорізького апеляційного господарського суду.
Так, постановою Запорізького апеляційного господарського суду від 18.11.2004р. у справі № 15/265-0 встановлено, що вказані рішення прийняті в межах компетенції, відповідно до вимог діючого на той час законодавства, та підлягали обов'язковому виконанню всіма розташованими на території ради підприємствами, установами та організаціями, а також службовими особами та громадянами.
Рішенням Голопристанської районної ради народних депутатів № 143 від 29.02.2000 «Про розмежування об'єктів комунального майна, переданого у власність району, між власністю районного підпорядкування та власністю Голопристанської міської ради» затверджено перелік майна, яке передається до складу комунальної власності Голопристанської міської ради народних депутатів, де в додатку № 1 спірні об'єкти не значаться . Отже дані об'єкти нерухомого майна із спільної власності району не вибували та до власності міської та сільських рад не передавалися .
В ході розгляду справи судом встановлено, що в додатках до рішень виконавчого комітету Херсонської обласної ради народних депутатів №32 від 20.03.1992 та Голопристанської районної ради народних депутатів №125 від 03.07.1992 окремо від спірних об'єктів під п. 25 значиться об'єкт - багатогалузевий комбінат комунальних підприємств (далі БККП), який відокремлений від спірних об'єктів вказаними рішеннями і при передачі майна у власність територіальної громади Голопристанської міської ради за рішенням позивача №143 від 29.02.2000 був переданий лише об'єкт визначений п. 25, тобто БККП, а спірні об'єкти, які були визначені пунктами 34 та 45 у додатку №1 вказаних рішень як відокремлені від переданого об'єкту БККП не передавалися, а отже із власності району не вибували.
Вказане також підтверджується рішенням Голопристанської районної ради народних депутатів № 178 від 06.07.2000 «Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади району», яким після розмежування майна між власністю районного підпорядкування та власністю міської та сільських рад, затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади району згідно додатку № 1, де значаться у п. 3.6 станція юних техніків, у п. 8 (8.2 та 8.3) управління соціального забезпечення - відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, відділ житлових субсидій та відсутній об'єкт багатогалузевий комбінат комунальних підприємств. Вказане рішення є чинним і вході розгляду справи відповідач не надав доказів визнання його недійсним.
Відповідачем дане рішення не оспорюється.
Рішенням Голопристанської районної ради № 285 від 11.09.2008 «Про затвердження переліку об'єктів спільної власності територіальних громад району» майно комунальної власності територіальних громад району, а саме: станція юних техніків за адресою м. Гола Пристань, вул. К. Маркса, 14 закріплена на праві оперативного управління за відділом освіти районної державної адміністрації, будівлі управління праці та соціального захисту населення за адресою м. Гола Пристань, вул. К. Маркса, 32 закріплені на праві оперативного управління за управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
Рішенням Голопристанської районної ради № 430 від 26.12.2013 передано комунальній установі «Голопристанський районний методичний кабінет» Голопристанської районної ради Херсонської області в оперативне управління та на баланс майно комунальної власності району, а саме: будівлю розташовану за адресою - вул. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань.
Відповідно до довідки від 13.05.2015 вих. № 260, виданої КУ «Фінансово - господарська група по обслуговуванню закладів та установ освіти» Голопристанської районної ради Херсонської області, станція юних техніків, яка розташована за адресою м. Гола Пристань, вул. Карла Маркса, 14 має балансову вартість 21 499 грн., з 1981 року на підставі рішення виконкому Голопристанської міської ради від 11.11.1981 №12/14 передана повна будівля по вул. К.Маркса районній станції юних техніків, а після розмежування майна за рішенням виконкому Херсонської обласної ради народних депутатів від 20.03.1992р. №32 та за рішенням Голопристанської районної ради народних депутатів № 125 від 03.07.1992 р. передана на баланс відділу освіти, молоді та спорту Голопристанської районної державної адміністрації. Зазначена будівля і по теперішній час, як об'єкт комунальної власності району використовується за рішенням Голопристанської районної ради, районною комунальною установою станцією юних техніків, що підтверджується наявною в матеріалах справи інвентарною карткою основних засобів №2.
Будівля відділу соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, в подальшому управління соціального забезпечення - відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, відділ житлових субсидій, в подальшому управління праці та соціального захисту населення (на даний час змінено призначення даної будівлі на будівлю Голопристанського районного методичного кабінету), яка розташована за адресою м. Гола Пристань, вул. Карла Маркса, 32 має балансову вартість 52 367 грн., перебувала на балансі управління праці та соціального захисту населення Голопристанської райдержадміністрації з 1998 року відповідно до інвентарних карток основних засобів № 1, № 8. На даний час даний об'єкт нерухомості перебуває на балансі Комунальної установи «Голопристанський районний методичний кабінет» Голопристанської районної ради Херсонської області на підставі рішення Голопристанської районної ради від 26.12.2013 № 430.
Таким чином, з 1992 року і по теперішній час, за рішенням виконкому Херсонської обласної ради народних депутатів №32 від 20.03.1992 та рішенням Голопристанської районної ради народних депутатів №125 від 03.07.1992 спірне майно є власністю територіальних громад району та перебуває за рішенням Голопристанської районної ради, в користуванні закладів та установ району. Факт використання майна закладами та установами району на підставі рішень позивача відповідачем не оспорюється.
Враховуючи викладене, спірне майно з 1992 року і по теперішній час є комунальною спільною власністю територіальних громад Голопристанського району.
За приписами статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом; право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Відповідно до статті 318 Цивільного кодексу України суб'єктами права власності є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 вказаного Кодексу, у тому числі територіальні громади.
За приписом статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
У частині 2 статті 16 ЦК України вказані способи захисту цивільних прав та інтересів, а саме: визнання права; визнання правочинну недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Згідно частини 1 статті 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Статтею 392 ЦК України встановлено, що власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Із системного аналізу вказаних норм вбачається, що згідно приписів статті 392 ЦК України позов про визнання права власності подається у випадках, коли належне певній особі право не визнається, оспорюється іншою особою або у разі відсутності в неї документів, що засвідчують приналежність їй права. Тобто, метою подання такого позову є усунення невизначеності у суб'єктивному праві, належному особі, а також створення сприятливих умов для здійснення суб'єктивного права особою.
Частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що невідповідність актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування Конституції або законам України є підставою для визнання їх незаконними в судовому порядку.
За приписом частини 1 статті 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
З огляду на вказані норми законодавства та викладені обставини прийнятий Голопристанською міською радою пункту 5 рішення № 814 від 26.09.2013 року, яким доручено виконавчому комітету міської ради оформити відповідними документами право власності на майно та землю, щодо спірного майна, що йому не належало, суперечить вказаним приписам Цивільного кодексу України, тому суд визнає його недійсним (скасування актів не притаманне при вирішенні господарських справ).
Також є незаконними і визначаються недійсними: свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 31.07.2014 індексний номер 24990931, видане Голопристанській міській раді на будівлі та споруди по вул. К. Маркса, 14-б в м. Гола Пристань, свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 27.06.2014 індексний номер 23579007, видане територіальній громаді м. Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради на будівлі та споруди по вул. К. Маркса, 32 в м. Гола Пристань.
Визначаючи недійсними свідоцтва, суд виходив з того, що реєстрація права власності відповідача на спірні будівлі та споруди була здійсненна безпідставною, з порушенням чинного законодавства та прав позивача.
Оскільки відповідач не визнає право комунальної власності територіальних громад Голопристанського району на спірне нерухоме майно, з врахуванням вищевикладених обставин, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, є вимога щодо визначення права власності за нотаріальними громадами району в особі Голопристанської районної ради на спірні об'єкти нерухомості: будівлі та споруди станції юних техніків, загальною площею 144,8 кв.м., розташовані по вул. Карла Маркса, № 14-б у м. Гола Пристань, Херсонської області та будівлі та споруди відділу соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам (в подальшому управління соціальної допомоги одиноким, відділ житлових субсидій, управління праці та соціального захисту населення) загальною площею 130,2 кв. м., що знаходиться по вул. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань, Херсонської області.
Доводи відповідача щодо набуття права власності на спірне майно на підставі рішення Голопристанської районної ради №143 від 29.02.2000 суд не приймає та вважає їх безпідставними як такі, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства і спростовуються фактичними обставинами справи та наданими доказами.
Факт передачі спірного майна відповідачу рішенням Голопристанської районної ради №143 від 29.02.2000 не підтверджується належними та допустимими доказами.
Суд не погоджується з доводами відповідача, який посилається на те, що спірне майно перебувало на балансі БККП і автоматично перейшло у його власність та звертає увагу , що факт знаходження майна на балансі особи сам по собі не є доказом права власності чи законного володіння.
Окрім того, факт знаходження на балансі БККП спірного майна спростовується наявними в матеріалах справи доказами.
В судовому засіданні встановлено, що посилання відповідача в якості доказу на відомості в книзі обліку основних засобів починаючи з 1992 року на будівлі по вул. К.Маркса 32( а) та 14, які значаться в книзі обліку основних засобів по БККП, є безпідставними так як площі вказаних будівель не відповідають фактичним розмірам, визначеним наявною в матеріалах справи технічною документацією, виготовленою комунальним підприємством «Херсонське бюро технічної інвентаризації» Херсонської обласної ради».
Так, будівля по вул. К.Маркса 32 (а) згідно виготовленої технічної документації має загальну площу 130,2 кв.м, в книзі обліку основних засобів по БККП будівля за вказаною адресою має іншу загальну площу 61 кв.м.
Будівля по вул. К.Маркса 14 згідно виготовленої технічної документації має загальну площу 144,8 кв.м., в книзі обліку основних засобів по БККП будівля за вказаною адресою має іншу загальну площу 418 кв.м.
Представник відповідача не зміг пояснити суду причину невідповідності площ вказаних будівель їх фактичним розмірам, що спростовує факт балансоутримання БККП саме спірних будівель.
Крім того, в судовому засіданні також встановлено, що будівля за №32 (а) по вул. К.Маркса, (поштовий номер п.3 рішенням відповідача №814 від 26.09.2013 змінено) з 1992 року перебуває у власності фізичної особи, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами. Сам факт перебування даної будівлі за вказаним номером у власності фізичної особи в судовому засіданні підтверджено відповідачем.
Таким чином, доводи відповідача викладені у відзиві на позовну заяву не підтверджуються належними та допустимими доказами та спростовуються фактичними обставинами справи.
Посилання відповідача на рішення Господарського суду по справі № 923/1153/14 також судом не може бути враховано, так як предметом розгляду та дослідження по даній справі не були рішення виконкому Херсонської обласної ради народних депутатів від 20.03.1992р. №32 В«Про розмежування комунального майна, переданого у власність області, між обласною власністю і власністю міст обласного підпорядкування та районів областіВ» , а також рішення Голопристанської районної ради народних депутатів від 03.07.1992 № 125 «Про власність районної Ради народних депутатів» та № 178 від 06.07.2000 «Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади району».
Зазначений факт підтвердив представник відповідача.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідач не довів ті обставини на яких ґрунтується його заперечення.
Враховуючи викладені обставини суд, визнав позов обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Витрати по оплаті судового збору в сумі 5 481 грн. покладаються на відповідача.
Позивачу повертається з Державного бюджету України 1 827 грн. надмірно сплаченого судового збору згідно платіжного доручення № 173 від 11.06.2015р.
Так, позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру (1 218 х 3 = 3 654) та одну - майнового характеру (виходячи з вартості майна 73 866 грн., судовий збір складає 1827 грн.), отже підлягає сплаті 5 481 грн. судового збору; фактично сплачено 7 308 грн. (платіжні доручення: № 192 від 26.06.2015р. - 1 827 грн., № 191 від 26.06.2015р. - 2 436 грн., № 173 від 11.06.2015р. - 1 827 грн., № 172 від 11.06.2015р. - 1 218 грн.).
З огляду на зазначене вище, керуючись ст. ст.49,82-85 ГПК України, суд, -
в и р і ш и в:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати недійсним п. 5 рішення 45 сесії 6 скликання Голопристанської міської ради Голопристанського району Херсонської області № 814 від 26.09.2013 «Про вилучення з господарського відання КП «Гопри-Водоканал» будівель і споруд, що перебувають у власності територіальної громади міста Голої Пристані в особі Голопристанської міської ради та їх облік на баланс Голопристанської міської ради» в частині щодо оформлення відповідними документами права власності на майно та землю по вул. К. Маркса, 14-б в м. Голій Пристані та по вул. К. Маркса, 32 в м. Голій Пристані.
3.Визнати недійсними Свідоцтва про право власності на нерухоме майно:
· ОСОБА_1 САК № 323865 на будівлі та споруди загальною площею 144,8 кв.м., по вул. Карла Маркса, 14-б в м. Гола Пристань Херсонської області, індексний номер 24990931 від 31.07.2014, видане Голопристанській міській раді Херсонської області;
· ОСОБА_1 САК № 323529 на будівлі та споруди загальною площею 130,2 кв.м. по вул. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань Херсонської області, індексний номер 23579007 від 27.06.2014, видане територіальній громаді м. Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради.
4.Визнати право спільної комунальної власності територіальних громад Голопристанського району в особі Голопристанської районної ради Херсонської області (75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. 1 Травня, 41, код ЄДРПОУ 24755996) на об'єкти нерухомого майна:
· будівлі та споруди станції юних техніків загальною площею 144,8 кв.м., по вул. Карла Маркса, 14-б в м. Гола Пристань Херсонської області;
· будівлі та споруди відділу соціального забезпечення та відділення соціальної допомоги одиноким громадянам (в подальшому управління соціального забезпечення - відділення соціальної допомоги одиноким громадянам, відділ житлових субсидій, в подальшому управління праці та соціального захисту населення) загальною площею 130,2 кв.м по вул. Карла Маркса, 32 в м. Гола Пристань Херсонської області.
5.Стягнути з Голопристанської міської ради Херсонської області, (75600, м. Гола Пристань, вул. 1 Травня, 14, код ЄДРПОУ 35550028, р. рахунки не відомі) на користь Голопристанської районної ради Херсонської області, (75600, м. Гола Пристань, вул. 1 Травня 41, код ЄДРПОУ 24755996, р. рахунки не відомі) 5 481 грн. (п'ять тисяч чотириста вісімдесят одну) витрат по оплаті судового збору. Стягувач : Цюрупинська об'єднана державна податкова інспекція Головного Управління ДФС у Херсонській області (код ЄДР 34205932, Херсонська область, м.Цюрупинськ, вул. Енгельса, буд. 32, відомості про реквізити банківського рахунку суду не відомі).
6. Повернути Голопристанській районній раді Херсонської області, 74600, м. Гола Пристань, вул. 1 Травня, 41, код ЄДРПОУ 24755996, р. рахунки не відомі зі спеціального рахунку державного бюджету України (р/р 31215206783002, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач УДКСУ у місті Херсоні, Банк ГУДКСУ у Херсонській області) - 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп ., надмірно сплаченого судового збору згідно платіжного доручення № 173 від 11.06.2015р.
Накази стягувачам видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 16.10.2015р.
Суддя Н.О. Задорожна
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2015 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52459946 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Задорожна Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні