Рішення
від 16.10.2015 по справі 278/1666/15-ц
ЖИТОМИРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 278/1666/15-ц

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2015 року м. Житомир

Житомирський районний суд Житомирської області в складі головуючого судді Грубіяна Є.О., секретаря Максименко М.С., розглянув цивільну справу за заявою ОСОБА_1 до Житомирської районної державної адміністрації, Луківської сільської ради Житомирського району Житомирської області про визнання права власності, третя особа - реєстраційна служба Житомирського районного управління юстиції, -

В С Т А Н О В И В :

Представник позивача звернувся до суду з даним позовом та просив суд ухвалити рішення, яким визнати за позивачем право власності на земельну ділянку розміром 4,5298 га, що розташована на території Луківської сільської ради Житомирського району Житомирської області. В обґрунтування заявлених вимог представник позивача вказує, що позивач успадкував після смерті матері право на земельну частку (пай), яка перебувала у колективній власності КСП "Лука", виділ якої у натурі згодом здійснив позивач. Зазначає, що рішенням реєстраційної служби Житомирського РУЮ позивачу було відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень, оскільки відсутній документ про затвердження документації із землеустрою щодо відведення спірної у справі земельної ділянки.

В судове засідання сторони не з'явились, проте спрямували заяви про слухання справи у їх відсутність. Представник позивача позов підтримав в повному обсязі. Представник відповідача - Житомирської РДА, клопочучи про слухання справи у відсутність свого представника, ставлення до позову не виказали. Відповідач - Луківська сільська рада Житомирського району Житомирської області позов визнав і не заперечував проти його задоволення. Представник третьої особи при прийнятті рішення поклався на розсуд суду.

Дослідив матеріали справи суд встановив наступні її фактичні обставини і відповідно ним правовідносини. 25 лютого 2014 року на ім'я позивача видано свідоцтво про право на спадщину за законом (а.с.6) на право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності КСП "Лука", розміром 3,42 в умовних кадастрових гектарах, що за життя належала його покійній матері - ОСОБА_2, яка померла 28 липня 1999 року. В день видачі даного свідоцтва воно було зареєстроване у спадковому реєстрі (а.с.7). Рішенням 24 сесії 6 скликання Луківської сільської ради Житомирського району Житомирської області від 19 березня 2014 року (а.с.9) позивачу надано згоду на виділення земельної частки (паю) у власність з видачею державного акта на право власності на земельну ділянку взамін сертифіката на право на земельну частку (пай) для ведення особистого селянського господарства із земель реформованого КСП "Лука", які знаходяться за межами населеного пункту, площею 4,5298 га, ділянка № 605. Розпорядженням голови Житомирської РДА № 177 від 13 травня 2014 року (а.с.11-12), позивачу, серед інших, взамін сертифікатів на право на земельну частку (пай) передано у власність спірну земельну ділянку (а.с.11).

Згідно витягу з Державного земельного кадастру № НВ-1801092592014 від 19 червня 2014 року (а.с.13) про земельну ділянку площею 4,5298 га, кадастровий номер 1822084700:01:000:0087, яка розташована на території Луківської сільської ради Житомирського району Житомирської області, інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня. Як вбачається з рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно за № 20871517 від 23 квітня 2015 року (а.с.15) розгляд заяви представника позивача ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на спірну у справі земельну ділянку зупинено в зв'язку з відсутністю документа про затвердження документації із землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки. З цих же підстав державним реєстратором було відмовлено у державній реєстрації права власності на останню (а.с.16). Відповідно до листа архівного сектору Житомирської РДА від 30 березня 2015 року розпорядження голови Житомирської РДА щодо погодження проекту організації території земельних часток (паїв) реорганізованого КСП "Лука" у розпорядженнях голови адміністрації за 2000 - 2003 роки не виявлено (а.с.17). Як вбачається з витягу з протоколу № 3 загальних зборів співвласників земельних часток (паїв) реформованого КСП "Лука" від 1 листопада 2003 року (а.с.18-19) було затверджено розподіл земельних ділянок між їх власниками та вирішено клопотати перед Житомирською РДА про затвердження результатів такого розподілу. Розпорядженням голови Житомирської РДА № 157 від 14 квітня 2004 року (а.с.19), поміж іншого, затверджено вищевказаний протокол зборів співвласників земельних часток та передано останнім у власність земельні ділянки в розмірі земельних часток щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок з метою передачі їх у власність членам реформованого КСП "Лука". Також, зі змісту даного розпорядження видно, що предметом розгляду і як наслідок однією з підстав його видання було погодження комісії при райдержадміністрації по розпорядженню землями державної власності, однак дати та/або номеру такого погодження комісії розпорядження № 157 від 14 квітня 2004 року не містить. Правовідносини у даній справі регулюються наступними нормами матеріального закону. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ч. 1 ст. 16 ЦК України). Власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності (ч. 1 ст. 392 ЦК України). Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією. Документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), також є свідоцтво про право на спадщину (ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)"). Підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. У разі подання заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства відповідна сільська, селищна, міська рада чи районна державна адміністрація приймає рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв). (ч. ч. 1, 4 ст. 3 Закону). Сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості): розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) (ч. 1 ст. 5 Закону). Проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) розробляється суб'єктами господарювання, які мають у своєму складі сертифікованих інженерів-землевпорядників, погоджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією і затверджується на зборах більшістю власників земельних часток (паїв) у межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, та оформляється відповідним протоколом (ч. 1 ст. 7 Закону).

Сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства (п. 17 Перехідних положень Земельного кодексу України). Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новосформовану земельну ділянку в порядку відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності заявник подає рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, який відповідно до законодавства наділений повноваженнями щодо передачі земельної ділянки у власність або користування, про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (в разі підготовки лотів до проведення земельних торгів) (п. 56 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень). Отже, враховуючи фактичні обставини справи, а також досліджені судом докази в своїй сукупності, є наявні підстави для задоволення позову виходячи з наступного. Як було встановлено в ході розгляду справи позивач здійснив всі необхідні дії, по відведенню спірної земельної частки (паю) у натурі. На теперішній час, у зв'язку з фізичною відсутністю, як на те вказує інформація архівного сектору Житомирської РДА, документального погодження проекту із землеустрою, існування якого, всупереч вказаному, підтверджується іншим розпорядженням голови Житомирської РДА за № 157 від 14 квітня 2004 року, на переконання суду, не може бути підставою для обмеження реалізації позивачем свого права власності на спірну земельну ділянку, а відтак права останнього підлягають судовому захисту. Водночас, оскільки позов підлягає до задоволення, відповідно до положень ч. 1 ст. 88 ЦПК України, з відповідачів в дольовому порядку на користь позивача необхідно стягнути понесені останнім та документально підтверджені судові витрати за розгляд даної справи, які складаються з судового збору в сумі 837,12 гривень, тобто по 418,56 гривень з кожного із відповідачів. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 16, 392ЦК України, ст. ст. 2, 3, 5, 7 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", п. 17 Перехідних положень ЗК України, ст. 88, ст. ст. 212 - 215 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити. Визнати за ОСОБА_1 право власності на земельну ділянку розміром 4,5298 га, кадастровий номер 1822084700:01:000:0087, що знаходиться на території Луківської сільської ради Житомирського району Житомирської області.

Стягнути з відповідачів на користь позивача в дольовому порядку судові витрати за розгляд даної справи в розмірі по 418,56 гривень з кожного.

Рішення суду вступає в законну силу після закінчення строку на апеляційне оскарження. Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до апеляційного суду Житомирської області через Житомирський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя Є.О. Грубіян

СудЖитомирський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення16.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52474064
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —278/1666/15-ц

Рішення від 16.10.2015

Цивільне

Житомирський районний суд Житомирської області

Грубіян Є. О.

Ухвала від 01.07.2015

Цивільне

Житомирський районний суд Житомирської області

Грубіян Є. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні