ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" червня 2009 р. Справа № 22/66-09-1846
За позовом: Другого Малино вського відділу державної ви конавчої Одеського міського управління юстиції;
до відповідача: Державної а кціонерної компанії "Націона льна мережа аукціонних центр ів"; в особі, якою є Філія "Одесь кий аукціонний центр" Держав ної акціонерної компанії "На ціональна мережа аукціонних центрів";
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору, на стороні позивача: ОСОБА_1;
про стягнення 7602 грн.;
Суддя Торчинська Л.О.
Представники:
Від позивача: Астахова В .Б. - за посвідченням № 534 від 06.0 4.2006р.;
Від відповідача: -не з'явивс я;
Від третьої особи: -не з'явив ся;
СУТЬ СПОРУ: Другий Ма линовський відділ державної виконавчої служби Одеського міського управління юстиції звернувся до господарського суду Одеської області з позо вною заявою до відповідача Д ержавної акціонерної компан ії "Національна мережа аукці онних центрів" в особі, якою є Філія "Одеський аукціонний ц ентр" Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" за участ ю третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору, на стороні позивача : ОСОБА_1, в якій просить суд стягнути з Державної акціон ерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" в особі Філії "Одеський аукціо нний центр" частину коштів не сплачених за реалізацію ј ча стини трикімнатної квартири № 1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, а саме 7180,80 грн. та пен ю починаючи з 22.05.2007р. по день пог ашення боргу, враховуючи, що с таном на 26.01.2009 розмір пені стано вить 421,20 грн.
Представник позивача в суд ове засідання з' явився та п росив суд задовольнити позов в повному обсязі, з підстав ви кладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, відзив на позов не надав, с права розглядається в порядк у ст.75 ГПК України, за наявними матеріалами.
Третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача ОСОБА_1 в судове засідання 03 .06.2009р. не з' явився, в попереднь ому судовому засіданні позов ні вимоги підтримав.
Розглянувши матеріал и справи, заслухавши пояснен ня представників сторін суд встановив, що позовні вимоги підлягають задоволенню, при цьому суд виходив з наступно го:
23.08.2005р. Малиновським ра йонним судом м. Одеси видано в иконавчий лист № 2-6615 про стягне ння з ОСОБА_3 на користь ОСОБА_1 боргу у сумі 64851 грн.
25.08.2005 державним виконавцем у відповідності до статті 24 Зак ону України „Про виконавче п ровадження” винесено постан ову про відкриття виконавчог о провадження. У зв'язку з неви конанням боржником вищезазн аченого рішення суду у добро вільному порядку державним в иконавцем на підставі Закону вживались заходи щодо його п римусового виконання.
Статтею 4 Закону, передбачен і заходи примусового виконан ня рішень, одним з яких є зверн ення стягнення на майно борж ника. Згідно зі статтею 50 Зако ну, звернення стягнення на ма йно боржника полягає в його а решті (описі), вилучені та прим усовій реалізації.
В ході проведення виконавч их дій з'ясувалось, що крім ј ч астини квартири АДРЕСА_1 я ка належить боржнику на прав і власності, іншого майна, на я ке можливо звернути стягненн я не має. З метою виконання ріш ення суду, державним виконав цем 05.09.2005р. винесено постанову п ро арешт ј частини вищезазна ченої квартири та розпочато процедуру її примусової реал ізації, у відповідності до ст атті 55 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 61 Закону, реаліз ація арештованого майна здій снюється спеціалізованими о рганізаціями, які залучаютьс я на тендерній (конкурсній) ос нові, на підставі договорів м іж державною виконавчою служ бою та спеціалізованими орга нізаціями шляхом його продаж у на прилюдних торгах, аукціо нах та комісійних засадах. Пу нктом 1.2 Порядку реалізації ар ештованого майна, затверджен ого наказом Міністерства юст иції України від 15.07.1999 № 42/5 та зар еєстрованого в Мінюсті Украї ни 19.07.1999р. за № 480/3773 (далі - Порядок) в становлено, що реалізація ар ештованого майна здійснюєть ся державним виконавцем шлях ом його продажу на аукціоні.
У відповідності до п. 3.1 Поряд ку, орган державної виконавч ої служби укладає з організа тором аукціону договір, яким доручає реалізацію майна ор ганізатору аукціону за визна чену винагороду за надані по слуги з реалізації арештован ого майна. Розмір винагороди за надані послуги з реалізац ії арештованого майна визнач ається за погодженням сторін . Аналогічна норма передбаче на Тимчасовим положенням про порядок проведення прилюдни х торгів з реалізації арешто ваного нерухомого майна, зат вердженим наказом Міністерс тва юстиції України від 27.10.1999р. № 68/5 та зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 02.11.1999р . за № 745/4038.
Враховуючи зазначені норм и, 15.12.2004р. між Міністерством юст иції України та Державною ак ціонерною компанією "Націона льна мережа аукціонних центр ів" було укладено генеральни й договір про реалізацію аре штованого майна, на яке зверн ено стягнення державними вик онавцями при примусовому вик онанні рішень.
На підставі генерального д оговору 21.12.2006 між Філією "Одеськ ий аукціонний центр" Державн ої акціонерної компанії "Нац іональна мережа аукціонних ц ентрів" та другою державною в иконавчою службою Малиновсь кого районного управління юс тиції м. Одеси було укладено д оговір № 3-12 про надання послуг по організації і проведенню прилюдних торгів з реалізац ії арештованого нерухомого м айна, відповідно до умов яког о відділом ДВС було передано на реалізацію - Спеціалізова ній організації ј частини кв артири АДРЕСА_1.
Як вбачається зі змісту пун кту 1.1 договору, предметом яко го є здійснення сторонами ді й, пов'язаних з надання послуг по реалізації арештованого нерухомого майна шляхом його продажу на прилюдних торгах , на яке звернено стягнення де ржавним виконавцем при приму совому виконанні рішень суді в та інших органів. Пунктом 1.2 д оговору передбачено, що Спец іалізована організація здій снює реалізацію арештованог о нерухомого майна на прилюд них торгах у порядку, встанов леному Законом України "Про в иконавче провадження", іншим и законами України, Тимчасов им положенням про порядок пр оведення прилюдних торгів з реалізації арештованого нер ухомого майна, затвердженим наказом Міністерства юстиці ї України від 27.10.1999р. № 68/5 і зареєс трованим в Міністерстві юсти ції України 02.11.1999р. за № 745/4038.
Відповідно до частини 1 стат ті 66 Закону спеціалізована ор ганізація проводить прилюдн і торги за заявкою державног о виконавця, в якій зазначаєт ься початкова вартість майна , що виставляється на торги, за належною оцінкою.
Як зазначає, позивач 03.02.2006р. ек спертом ОСОБА_4, СПД "ОСО БА_2" (свідоцтво на право зайн яття експертною діяльністю № МФ 3892 від 05.11.2005) була попередньо в изначена вартість нерухомог о майна, переданого на реаліз ацію, яка склала 48849 грн., що підт верджується висновком експе рта.
27.04.2007р. було проведено прилюд ні торги з реалізації ј части ни трикімнатної квартири № 1, р озташованої за адресою: АДР ЕСА_1, яка належить боржнику ОСОБА_3, з якого відповідн о до виконавчого листа Малин овського районного суду м. Од еси № 2-6615 від 23.08.2005р. необхідно стя гнути борг у розмірі 64851грн. на користь ОСОБА_1.
27.04.2007р. на прилюдних торгах ј ч астини квартири № 1 продано ОСОБА_6, за 4308.4,82 грн. про що скла дено відповідний акт.
Відповідно до п. 3.1 договору, винагорода спеціалізованій організації з урахуванням п одатку на додану вартість, ст ановить 14 відсотків від суми р еалізації арештованого неру хомого майна. 6031,87 грн.
Позивач вказує, що відповід но до вимог договору, спеціал ізована організація повинна була перерахувати до відділ у ДВС 37052,95 грн. (43084,82 9 (вартість прод аного майна) - 6031,87 (вартість вина городи з ПДВ) = 37052,95). Натомість до відділу ДВС було перерахова но лише 29872,14 грн., про що свідчит ь аукціонна відомість та вип иска з депозитного рахунку в ідділу ДВС. Таким чином, відді лом ДВС недоотримано кошти в ід реалізації арештовано май на у сумі 7180,81 грн. (37052,95 - 29872,14 = 7180,81).
При реалізації арештовано го майна спеціалізовані орга нізації, визначені на тендер ній (конкурсній) основі, діють виключно у межах повноважен ь, наданих їм - відповідними ор ганами державної виконавчої служби на підставі договору .
Згідно зі статтею 629 Цивільн ого кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Статтею 526 ЦК України встано влено, що зобов'язання має вик онуватися належним чином від повідно до умов договору та в имог цього Кодексу, інших акт ів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов д оговору та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно с тавляться.
Відповідно до статті 525 ЦК Ук раїни одностороння відмова в ід виконання зобов'язання аб о одностороння зміна умов до говору не допускається, якщо інше не встановлено договор ом або законом.
Пунктом 3.1 договору № 3-12 від 21.12 .2006р., укладеного між Філією "Од еський аукціонний центр" Дер жавної акціонерної компанії "Національна мережа аукціон них центрів" та другою держав ною виконавчою службою Малин овського районного управлін ня юстиції м. Одеси передбаче но, що винагорода спеціалізо ваній організації виплачуєт ься з урахуванням податку на додану вартість. Тобто, опода тковується саме винагорода, яка виплачується спеціалізо ваній організації.
Згідно зі статтею 3 Закону У країни "Про податок на додану вартість", операції з реаліза ції органами державної викон авчої служби арештованого ма йна через спеціалізовані орг анізації не є об'єктом оподат кування податком на додану в артість. При наданні такими о рганізаціями послуг з органі зації і проведення аукціонів , публічних торгів та інших, пе редбачених чинним законодав ством заходів з реалізації а рештованого майна боржника б азою оподаткування податком на додану вартість, згідно зі статтею 4 вказаного Закону, є розмір отримуваної цією орга нізацією від відповідного ві дділу державної виконавчої с лужби винагороди.
Виходячи з положень вищевк азаного Закону та відповідно до роз'яснення Міністерства юстиції України від 29.06.2005 № 25-32/998 щ одо порядку сплати ПДВ при ре алізації арештованого майна операція з вилучення держав ним виконавцем арештованого майна з володіння боржника н е є об'єктом оподаткування по датком на додану вартість, ос кільки цю операцію не можлив о кваліфікувати продажем або поставкою товарів з наступн их причин:
1. вилучення державним викон авцем арештованого майна від боржника здійснюється не на підставі цивільно-правового договору, а .виключно в силу з акону на підставі виконавчог о документа;
2. при вилученні арештованог о майна не відбувається пере хід права власності на таке м айно від боржника до відпові дного органу державної викон авчої служби;
3. при вилученні арештованог о майна боржник не отримує ві д органу державної виконавчо ї служби компенсацію його ва ртості.
Операція з вилучення держа вним виконавцем арештованог о майна з володіння боржника також не може розглядатися я к безоплатна передача товарі в, оскільки не являє собою доб ровільну передачу права влас ності на відповідне майно. У д аному випадку мова йдеться п ро заходи примусового викона ння, що вживаються державним виконавцем з метою погашенн я грошових зобов'язань боржн ика перед стягувачем.
Таким чином, у спеціалізова ної організації виникають по даткові зобов'язання по спла ті податку на додану вартіст ь лише із суми винагороди за н адані послуги з реалізації а рештованого майна боржника, а не з усієї вартості реалізо ваного майна.
Спеціалізованою організац ією невірно було визначено б азу оподаткування податком н а додану вартість. Замість то го щоб оподатковувати лише с уму винагороди, яку отримала спеціалізована організація за виконання умов Договору, о податковувалась вартість вс ього реалізованого майна, то бто вартість ј частини кварт ири.
Невиконання умов договору призвело до порушення прав н е лише відділу ДВС, але й ОСО БА_1, який є стягувачем за вик онавчим документом. В зв'язку з тим, що на депозитний рахуно к відділу ДВС не було внесено всю суму коштів, отриману при реалізації арештованого май на, державний виконавець не з міг стягнути кошти на погаше ння заборгованості по викона вчому провадженню - по випла ті боргу.
Таким чином, невиконання сп еціалізованою організацією вищезазначених вимог законо давства та договірних зобов' язань не тільки порушує поря док реалізації нерухомого ма йна, а й права сторін у виконав чому провадженню, а саме стяг увача.
Відповідно до пункту 4.1 дого вору у разі несвоєчасного пе рерахування спеціалізовано ю організацією на рахунок Де ржавної виконавчої служби су м від реалізації майна, спеці алізована організація сплач ує пеню у розмірі 0,01 відсотків від суми, яка підлягала перер ахуванню, на рахунок Державн ої виконавчої служби за коже н день прострочення, але не бі льше подвійної облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Частиною 3 статті 549 Цивільно го кодексу України встановле но, що пенею є неустойка, що об числюється у відсотках від с уми несвоєчасного виконання грошового зобов'язання за ко жен день прострочення викона ння.
Пунктом 3.1 Інструкції про по рядок нарахування .та погаше ння пені, затвердженої наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 01.03.2001р. № 77 передбачено, що після закінч ення встановлених строків по гашення узгодженого податко вого зобов'язання на суму под аткового боргу (без урахуван ня пені) нараховується пеня.
Підпунктом 3.2 Інструкції пе редбачено, що нарахування пе ні розпочинається при самост ійному нарахуванні суми пода ткового зобов'язання платник ом податків - від першого робо чого дня, наступного за остан нім днем граничного строку с плати податкового зобов'язан ня.
Відповідно до пункту 3.4 Інст рукції нарахування пені здій снюється на день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу). З гідно з пунктом 3.7 Інструкції розрахунок пені здійснюєтьс я на дату погашення суми пода ткового боргу (частини подат кового боргу) за кожний кален дарний день прострочення пла тежу, включаючи день такого п огашення.
21.05.2007р. на рахунок відділу ДВС спеціалізованою організаці єю було перераховано частину грошових коштів, отриманих в ід реалізації арештованого м айна, а саме 29872,14 грн., що підтвер джується копією виписки з де позитного рахунку відділу ДВ С. Починаючи з 21.05.2007р. спеціаліз ованою організацією не сплач ено відділу ДВС 7180,80 грн. (розмір недоплати, який утворився вн аслідок неправильного нарах ування ПДВ).
Таким чином, відповідно до в ищезазначеної Інструкції та договору спеціалізована орг анізація зобов'язана сплатит и пеню за кожен день простроч ення, а саме з 22.05.2007р. по день пога шення боргу. Розмір пені скла дає 421,20 грн.
Отже, за таких обставин, суд доходить висновку, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню.
Відповідно до правил ст.44,49 Г ПК України витрати по сплаті державного мита та ІТЗ судов ого процесу покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44,49, 82-85 Го сподарського процесуальног о кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державної акці онерної компанії "Національн а мережа аукціонних центрів" в особі, якою є Філія "Одеськи й аукціонний центр" Державно ї акціонерної компанії "Наці ональна мережа аукціонних це нтрів" (65012, м. Одеса, вул. Велика А рнаутська. 2 Б, оф.218, п/р 26000071 в ОФ ВА Т МКБ м. Одеси, МФО 328812. код ЗКПО 238 69344, ІПН 238693415425, свідоцтво № 22810873) на ко ристь Другого Малиновського відділу державної виконавчо ї Одеського міського управлі ння юстиції (65005, м. Одеса, вул. Ба беля, 6 р/р 37315001004654 в ГУДКУ в Одеськ ій області м. Одеси, МФО 828011, код ЄДРПОУ 35048748) частину коштів нес плачених за реалізацію ј час тини трикімнатної квартири № 1, розташованої за адресою: А ДРЕСА_1, а саме: 7180,80/сім тисяч с то вісімдесят грн. 80 коп./ пеню у розмірі 421,20/чотириста двадцят ь одну грн. 20 коп./
3. Стягнути з Державної акці онерної компанії "Національн а мережа аукціонних центрів" в особі, якою є Філія "Одеськи й аукціонний центр" Державно ї акціонерної компанії "Наці ональна мережа аукціонних це нтрів" (65012, м. Одеса, вул. Велика А рнаутська. 2 Б, оф.218, п/р 26000071 в ОФ ВА Т МКБ м. Одеси, МФО 328812. код ЗКПО 238 69344, ІПН 238693415425, свідоцтво № 22810873):
- до Державного бюджету У країни державне мито в сум і 102,00 грн. /сто дві грн. 00 коп./ на р/р 31114095700008, код бюджетної класифіка ції № 22090200, символ звітності бан ку 095, одержувач ГУДКУ в Одеськ ій області, МФО 828011, код ЕДРПОУ 23 213460;
- на користь Державного б юджету витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 1 18 /сто вісімнадцять/ гривень н а р/р 31217259700008, код бюджетної класи фікації № 22050000 „Оплата витрат з інформаційно-технічного заб езпечення розгляду справ у с удах”, символ звітності банк у 259, одержувач ГУДКУ в Одеські й області, МФО 828011, код ЕДРПОУ 232134 60.
Рішення суду набуває з аконної сили в порядку ст.85 ГП К України.
Накази видати в порядку ст. 116 ГПК.
Суддя Торчинська Л.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2009 |
Оприлюднено | 03.02.2011 |
Номер документу | 5250850 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Торчинська Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні