cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/13373/15 Головуючий у 1-й інстанції: Гарник К.Ю. Суддя-доповідач: Грибан І.О.
У Х В А Л А
Іменем України
15 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий-суддя Грибан І.О.
судді Губська О.А., Парінов А.Б.
за участі :
секретар с/з Печенюк Р.В.
розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Олімпія-Торг» до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві в якому просив:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо відмови у прийнятті поданих ПП «Олімпія-Торг» звітної податкової декларації на додану вартість за жовтень від 17 листопада 2014 року; звітних розшифровок зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року; звітного реєстру виданих та отриманих податкових накладних за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року;
- вважати прийнятими та зареєстрованими звітну податкову декларацію на додану вартість за жовтень від 17 листопада 2014 року; звітну розшифровку зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року; звітний реєстр виданих та отриманих податкових накладних за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року днем їх фактичного отримання Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 серпня 2015 року позовні вимоги задоволено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить, зазначаючи на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
На розгляд справи в апеляційному порядку сторони, належним чином повідомлені не з'явилися. Колегія суддів, враховуючи, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів для з'ясування всіх обставин, вважає за можливе здійснювати розгляд справи у відсутності сторін.
В зв'язку з неявкою сторін, на підставі ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового процесу технічними засобами не здійснювалося.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та заперечень на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, виходячи з наступник підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Олімпія-Торг» (код ЄДРПОУ 39342840) зареєстровано як юридична особа за адресою: 04176, місто Київ, вул. Електриків, будинок 26, корпус 43, офіс 10/1.
15.10.2014 року між позивачем та Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві укладено договір про визнання електронних документів № 151020141, предметом якого є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з ПДВ та інших звітних податкових документів) поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до ДПІ засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
17 листопада 2014 ороку Приватним підприємством «Олімпія-Торг» засобами електронного зв'язку надіслало до ДПІ у Подільському районі м. Києва ГУ ДФС у м. Києві звітну податкову декларацію на додану вартість за жовтень від 17 листопада 2014 року; звітну розшифровку зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року; звітний реєстр виданих та отриманих податкових накладних за жовтень місяць від 17 листопада 2014 року.
В подальшому, податкова звітність, що направлялися позивачем 17.11.2014 року, відповідно до електронних квитанцій, не була прийнята з посиланням на заборону прийому звітності по електронній пошті, можливо у зв'язку з відсутністю договору.
Вважаючи такі дії Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві протиправними позивач звернувся з даним позовом в суд.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган протиправно та з порушенням приписів Податкового кодексу України відмовив у прийнятті поданої позивачем податкової звітності .
Колегія суддів не може не погодитися з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису, визначені в Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, яка затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. № 233 , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року № 320/15011 (далі по тексту - Інструкція № 233 ).
Пунктом 1 розділу 2 названої Інструкції, закріплено, що платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором .
Для подання податкових документів в електронному вигляді платник податків, серед іншого, має заповнити та подати до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору про визнання електронних документів, а орган ДПС де зареєстрований платник податків, на його запит, приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів; звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДПС; після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає платнику податків один примірник договору.
Відповідно до п.6.4 умов договору № 151020141 від 15.10.2014 року, укладеному між позивачем та ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про визнання електронних документів орган державної податкової служби має право розірвати договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.
Отже, відповідач має право розірвати договір в односторонньому порядку виключно у двох випадках: не надання позивачем нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або зміна позивачем місця реєстрації.
Згідно з п. 49.8. ПК України , прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу.
Відповідно до вимог пункту 49.15 ст. 49 ПК України , податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.
Згідно ж приписів п. 49.10 ст. 49 ПК України , відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.
З системного аналізу зазначених правових норм слідує, що підставою для відмови в прийнятті податковим органом податкової звітності є відсутність на такій обов'язкових реквізитів.
Відповідно до п. 49.3. ПК України , податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Крім того, пунктом 201.15 статті 201 Кодексу ( в редакцій чинній на час виникнення спірних правовідносин) було передбачено, що платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді та щомісяця подає органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді.
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначає Інструкція з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року №233 (далі по тексту - Інструкція).
Пунктом 1 розділу ІІ Інструкції, передбачено, що платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.
Згідно з п. 4 розділу ІІ Інструкції, податкові документи в електронному вигляді з обов'язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.
Пунктом 5 розділу ІІ Інструкції, передбачено, що, у разі, подання податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях.
Відповідно до пунктів 7.3 - 7.5. розділу ІІІ Інструкції: після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту); перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку; підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Позивач скористався способом доставки звітності засобами телекомунікаційного зв'язку.
Як на підставу неприйняття спірної податкової звітності, відповідач вказує на розірвання договору від 15 жовтня 2014 року № 151020141 про визнання електронних документів.
Разом з тим, судом першої інстанції встановлено, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 квітня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 червня 2015 року, у справі № 826/2000/15 визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, які полягають в односторонньому розірванні Договору про визнання електронних документів № 151020141 від 15.10.2014 на підставі повідомлення від 05.11.2014 р. № 194/10/26-56-10-05 "Про розірвання договору".
А відтак, договір не втратив своєї юридичної значимості для реалізації позивачем свого права на подання звітності в електронному вигляді.
Враховуючи, що договір про визнання електронних документів не розірваний у встановленому законом порядку та продовжує свою дію, то і у відповідача продовжують мати місце зобов'язання за цим договором, у тому числі з прийняття поданих позивачем засобами електронного зв'язку звітної податкової декларації на додану вартість за жовтень від 17 листопада 2014 року; звітної розшифровки зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за жовтень від 17 листопада 2014 року; звітного реєстру виданих та отриманих податкових накладних за жовтень від 17 листопада 2014 року.
Щодо посилань податкового органу на можливість платника податку подати податкову звітність на паперових носіях, то останнє не свідчить про правомірність дій податкового органу.
Крім того, пунктом 5 розділу ІІ Інструкції, передбачено, що, у разі, подання податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях.
За таких підстав, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач діяв не у спосіб, передбачений законодавством.
Таким чином, колегія суддів приходить до переконання, що висновки суду першої інстанції є обґрунтованими, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 серпня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя І.О.Грибан
Суддя О.А.Губська
Суддя А.Б.Парінов
Повний текст виготовлено - 19.10.2015 р.
.
Головуючий суддя Грибан І.О.
Судді: Губська О.А.
Парінов А.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2015 |
Оприлюднено | 23.10.2015 |
Номер документу | 52520545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грибан І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні