11/317а/30
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-38-36, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"21" березня 2007 р. Справа № 11/317а/30
За позовом: Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області
14000, м. Чернігів, вул. Комсомольська, 11
До: Товариства з обмеженою відповідальністю „Комбінат громадського харчування „Новий Чернігів –ХХІ”
14000, м. Чернігів, вул. П'ятницька, 50
Про стягнення 1700 грн. штрафних санкцій
Суддя Ю.М.Бобров
Секретар О.Ю.Михальова
ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :
Від Позивача: Мозирко В.О. –гол. держподатінспектор, дов. від 29.09.06 р. № 3148/9/21-234.
Від Відповідача: Бендза О.М. –юрист, дов. від 06.11.06 р. № 208.
СУТЬ СПОРУ:
Подано позов про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн. за зберігання та реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка.
На підставі ст. 156 КАСУ провадження у справі зупинялось, на підставі ст. 150 КАСУ розгляд справи відкладався та в судовому засіданні оголошувались перерви.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, викладені у позовній заяві. Обґрунтовуючи в позовній заяві позовні вимоги, позивач посилається на те, що при перевірці магазину „Мінімаркет”, який належить відповідачу, було встановлено зберігання та реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка. За вказане порушення до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 1700 грн., які відповідачем добровільно не сплачені і повинні стягуватись за рішенням суду.
Відповідач у відзиві на позовну заяву від 13.12.06 р. № 713 позовних вимог не визнає, вважаючи неправомірним нарахування йому рішенням від 10.08.06 р. № 250225/22/21/149 штрафних санкцій в сумі 1700 грн. та просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні 21.03.07 р. представник відповідача позовні вимоги визнав в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю „Комбінат громадського харчування „Новий Чернігів –ХХІ” зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності –юридичну особу.
Працівниками ДПІ у м. Чернігові 26.07.06 р. була проведена перевірка магазину „Мінімаркет”, розташованого за адресою: м. Чернігів, вул. П'ятницька, 50, що належить відповідачу, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, за результатами якої складено акт перевірки від 26.07.06 р. № 25260515/2323.
Як вбачається із акту перевірки, перевіряючими було встановлено зберігання та реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка, а саме: в торгівельному залі магазину на вітрині знаходились 3 пляшки мускатного білого ігристого вина „Союз - Віктан” 0,75 л, 10,5 –12,5% об., дата розливу 24.03.06 р., виробник ДП „Севастопольський винзавод” м. Севастополь, по ціні 18,35 грн., без марок акцизного збору встановленого зразка. Тим самим порушено ст. 11 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.95 р. № 481/95-ВР зі змінами і доповненнями (далі –Закон № 481), абз. 4 п. 20 „Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.03 р. № 567 (надалі –Положення) та абз. 2 ч. 2 ст. 7 Закону України „Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби” від 15.09.95 р. № 329/95-ВР (надалі –Закон № 329). Перевірка проведена в присутності завідуючої магазином Родикової Н.В., яка підписала акт перевірки без зауважень.
На підставі акту перевірки начальником РУ ДААК прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 10.08.06 р. № 250225/26/21/149, яким до відповідача, відповідно до абзацу 13 ч. 2 ст. 17 Закону № 481, застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 1700,00 грн. Рішення, яке було направлене відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, повернуто з відміткою пошти про неможливість вручення та розміщене на дошці податкових оголошень 15.08.06 р.
Закон № 481 визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом –сирцем виноградним, спиртом –сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України. Його дія поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва.
Відповідно до ст. 1 Закону № 329 марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Згідно ч. 4 ст. 11 Закону № 481, алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством. Марки акцизного збору виготовляються, зберігаються та продаються відповідно до Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору, маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Маркування алкогольних напоїв здійснюється марками акцизного збору, які відрізняються за дизайном для окремих видів продукції, визначених Кабінетом Міністрів України. Кожна марка акцизного збору на алкогольні напої повинна мати окремий номер та найменування виду продукції (абз. 1, 3 ч.1 ст. 7 Закону № 329).
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 7 Закону № 329 забороняється ввезення, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та реалізації на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка.
На виконання ст. 7 Закону № 329, постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.03 р. № 567 затверджено Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
У відповідності з п. п. 19, 20 Положення, маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками цієї продукції. Марки наклеюються виробниками на кожну пляшку, пачку (упаковку) у такий спосіб, щоб вони розривалися під час відкупорювання (розкривання) виробів. Алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цього Положення або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, вважаються немаркованими.
Пунктом 12 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.96 р. № 854, дозволено зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць, вироблених в Україні, тільки за наявності марки акцизного збору встановленого зразка на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством.
До суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкцій у вигляді штрафів у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень ( абз. 13 ч. 2 ст. 17 Закону № 481).
Рішення про стягнення штрафів, передбачених ч. 2 ст. 17 Закону № 481, приймаються органом, який видав ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Постановою КМУ від 02.06.03 р. № 790, затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону № 481 (далі –Порядок). Згідно до п.п. 2, 9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій до суб'єкта підприємницької діяльності за порушення норм Закону приймається керівником органу, який видав ліцензію, та надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку.
Відповідно до п.п.3.5 п. 3 Наказу Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України від 08.07.03 р. № 80 у разі неможливості вручення суб'єкту підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій особисто чи поштовим відправленням, посадовими особами органу, який прийняв таке рішення, після встановлення причин невручення складається відповідний акт із зазначенням причин невручення.
У день складання акта про невручення орган, що його склав, розміщує це рішення на дошці оголошень, яка встановлена у місці, доступному для огляду. День розміщення такого рішення на дошці оголошень вважається днем вручення.
У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду (п. 10 Порядку).
Вищевказане рішення про застосування фінансових санкцій було розміщено на дошці оголошень 15.09.06 р. згідно листа ДПІ у м. Чернігові від 29.09.06 р. № 6524/8/01-007.
Не погоджуючись з рішенням позивача від 10.08.06 р. № 250225/26/21/149, дане рішення було оскаржено ТОВ „Комбінат громадського харчування „Новий Чернігів - ХХІ” до господарського суду Чернігівської області. Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 05.03.06 р., яка набрала законної сили, провадження у справі № 17/54а за позовом ТОВ „Комбінат громадського харчування „Новий Чернігів - ХХІ” до Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області про визнання нечинним рішення від 10.08.06 р. № 250225/26/21/149 про фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 1700,00 грн. закрито в зв'язку з відмовою позивача від позову.
На день прийняття рішення сума штрафу відповідачем добровільно не сплачена.
За таких обставин, зважаючи на те, що заявлена до стягнення сума підтверджується доданими до позовної заяви матеріалами (доказами), суд приймає повне визнання відповідачем позову, оскільки його дії не суперечать закону та не порушують чиї –небудь права, свободи чи інтереси, та задовольняє позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 112, 136, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Прийняти повне визнання відповідачем адміністративного позову.
2. Позов задовольнити повністю.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Комбінат громадського харчування „Новий Чернігів –ХХІ” (14000, м. Чернігів, вул. П'ятницька, 50, р/р 26008018525 в АК Полікомбанку м. Чернігова, МФО 353100, код 33259259) в доход Державного бюджету України (р/р 31111106600002, банк УДК в Чернігівській області, МФО 853592, одержувач: Державний бюджет м. Чернігова) 1700,00 грн. фінансових санкцій у вигляді штрафу.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного господарського суду.
Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 21.03.07 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.
Постанова суду в повному обсязі виготовлена 26.03.07 р.
Сторони можуть отримати копію постанови, виготовлену в повному обсязі, подавши відповідну заяву на ім'я судді через канцелярію суду.
Суддя Ю.М.Бобров
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 525354 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Бобров Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні