Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
08 грудня 2011 р. № 2-а- 14457/11/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Управління Пенсійного фонду Україна в Лозівському районі Харківської області до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" про стягнення заборгованості ,
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулся Управління Пенсійного фонду Україна в Лозівському районі Харківської області, з адміністративним позовом до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд", в якому просив суд стягнути з відповідача на користь управління Пенсійного фонду України в Лозівському районі Харківської області суму боргу 3954,33 грн. з яких 3551,90 грн -на р/р 37199079002019; 99,86 грн - на р/р 37196072002019; 34,34 грн. на рр/р 37194052002019; 268,23 грн - на р/р 37196083002019), яка складається з заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 3107,77 грн.; фінансової санкції в розмірі 812,22 грн., згідно рішень про нарахування фінансових санкцій № 380-м від 08.09.2011 р. на суму 417,59 грн., № 395-іи . від 11.08.2011 р. на суму 330,81 грн., № 776-м від 11.08.2011р. на суму 151,61 грн. та пені в розмірі 34,34 грн., згідно рішень про нарахування пені № 380-м від 14.09.2011 р. на суму 37,58 грн.
Представник позивача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.
Відповідач заперечень на позовну заяву та повноважного представника у судове засідання не направив. Про час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином. Однак на адресу суду повернувся конверт з поштовою відміткою «закінчено термін зберігання». Частиною 11 ст. 35 КАС України вважається, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Пунктом 10 ч. 1 ст. З КАС України визначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб,які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Тому у відповідності до ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Приватне підприємство Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітет Лозівської міської ради Харківської області 14.10.2008 року за № 14761020000000574.Державна реєстрація проведена за адресою: 64601, АДРЕСА_1.
ПП НВФ «Техмашбуд» знаходиться на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в Лозівському районі Харківської області за реєстраційним номером НОМЕР_1.
Відповідно до положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VІ (надалі -Закон) та "Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України № 21 -5 від 27.09.2010р. та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за N 994/18289 (надалі - Інструкція) на Відповідача покладено обов'язки по нарахуванню, обчисленню та сплаті в установлені строки та в повному обсязі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У відповідності до ч.8 ст.9 Закону України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим періодом для Відповідача є календарний місяць.
Згідно зі ч.12 ст.9 цього Закону, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Згідно з ч.6 ст.25 Закону, за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
Відповідно до статті 12 Закону завданням Пенсійного фонду є забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску, відповідно забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Крім того п.7 ст.13 Закону встановлено Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
Так, зокрема в п. 1 ч. 1 ст.4 Закону та п. 2.1 ст.2 Інструкції встановлено, що підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію їх як підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами є платниками єдиного внеску на ¦загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Крім того, у відповідності до п. 4.1 ст. 4 Інструкції єдиний внесок нараховується на суми, що визначені базою для нарахування єдиного внеску, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати
Відповідно до п.3.1 ст.3 Інструкції єдиний внесок встановлюється у відсотках від суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Єдиний внесок нараховується незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Відповідно до п.8 ст.9 Закону та пп. 4.6.2 п. 4.6 ст. 4 інструкції, платники сплачують єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа місяця, наступного за місяцем, за який він сплачується. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини (а саме не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом), або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, (грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань. Базовим звітним Періодом є календарний місяць.
Відповідно до поданого відповідачем звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України засічень, серпень 2011 року, загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 3107,77 грн. Сума боргу підтверджується:
Підприємство, станом на 01.10.2011, свої зобов'язання не виконала внаслідок чого виникла недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 3107,77 грн.
Управління Пенсійного фонду Україна в Лозівському районі Харківської області були винесенні рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 395-м від 26.08.2011 року,до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" нарахована пеня в розмірі в розмірі 330,81 грн.
Рішення про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків № 776 м від 11.08.2011 року,до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" застосований штраф в розмірі 151,61 грн.
Рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 380-м від 14.09.2011 року,до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" застосований штраф в розмірі 417,59 грн. та донарахована пеня в розмірі 39,28 грн. за період з 20.07.2011 року по 29.07.2011 року.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, сума заборгованості, яка підлягає стягненню в судовому порядку складає 3954,33грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з відповідача заборгованості в розмірі 3954,33грн. та визнав їх такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного та керуючись Законом України В«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхуванняВ» № 2464-VI від 08.07.2010 року, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Лозівському районі Харківської області до Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства Науково-виробничої фірми "Техмашбуд" (адреса:АДРЕСА_2, р/р 26007362940010 у АКБ «Базис», м. Лозова, Харківської обл., МФО 351760, код ЄДРПОУ 36111417 ) на користь управління Пенсійного фонду України в Лозівському районі Харківської області (адреса: 64606, Харківська обл., м. Лозова, м-н 4, буд. 73, код 22681992) суму простроченої заборгованості по сплаті єдиного внеску, фінансових санкцій та пені в сумі 3954 (три тисячі дев'ятсот п'ятдесят чотири) грн. 33 коп. з яких 3551,9 грн. перерахувати на р/р 37199079002019; 99,86 грн. - на р/р 37196072002019; 34,34 грн. на р/р 37194052002019; 268,23 грн. - на р/р 37196083002019 у Лозівському ВДК в Харківській області, МФО 851011.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2011 |
Оприлюднено | 26.10.2015 |
Номер документу | 52568901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні