Ухвала
від 08.10.2015 по справі 815/2875/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 жовтня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/2875/15

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Гусев О. Г. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Коваля М.П.,

суддів - Домусчі С.Д.,

- Єщенка О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року по справі за адміністративним позовом Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Югстрой - Маркет», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - ОСОБА_2, про визнання установчих документів недійсними, -

В С Т А Н О В И В:

Роздільнянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (далі - позивач, або Роздільнянська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Югстрой - Маркет» (далі - відповідач, або ТОВ «Югстрой - Маркет»), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - ОСОБА_2 (далі - третя особа, або ОСОБА_2), в якому позивач просив визнати установчі (засновницькі) документи Товариства з обмеженою відповідальністю «Югстрой - Маркет» недійсними.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року відмовлено у задоволенні вказаного позову в повному обсязі.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити заявлені вимоги в повному обсязі, наголошуючи, зокрема, на порушенні судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного її вирішення.

Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, ТОВ «Югстрой - Маркет» зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 31.03.2010 року за № 15561020000038648 та взято на облік як платник податків в Роздільнянській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області з 01.04.2010 року за № 7472 (а.с.20-21).

За даними Статуту ТОВ «Югстрой - Маркет», затвердженого загальними зборами Засновників 30.03.2010 року згідно Протоколу № 1, засновником цього товариства виступає ОСОБА_3 (а.с.12-19).

Згідно довідки АА № 223621 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України станом на 06.04.2010 року керівником ТОВ «Югстрой - Маркет» виступала ОСОБА_4 (а.с.20).

Відповідно до даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 14.05.2015 року засновником та керівником ТОВ «Югстрой - Маркет» виступає ОСОБА_2 (а.с.6-7).

Посилаючись на те, що реєстрація ТОВ «Югстрой - Маркет» на ОСОБА_2 була проведена без мети здійснення будь-якої господарської діяльності, тобто здійснена з порушенням законодавства, які не можна усунути, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання недійсними установчих документів ТОВ «Югстрой - Маркет».

Вирішуючи спірне питання та відмовляючи у задоволенні заявлених вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Роздільнянською ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області не вказано та не доведено, ані наявність порушень при реєстрації відповідача, ані будь - яку невідповідність установчих документів чинному законодавству України.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення заявленого позову з огляду на викладене.

Відповідно до пп. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно з ст. 55-1 Господарського кодексу України ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; не зареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий орган, як на підставу заявлених позовних вимог, посилався на те, що при реєстрації установчих документів ТОВ «Югстрой - Маркет» на ОСОБА_2 були порушені вимоги закону, які не можна усунути, а саме - реєстрація підприємства проведено на підставну особу та без мети здійснення господарської діяльності.

Згідно вимог ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичної особи та змін до установчих документів такої юридичної особи визначений статтями 24, 25, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Так, за правилами ч. 1 ст. 24, ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації юридичної особи/змін до установчих документів засновник (засновники) або уповноважена ними особа/юридична особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) документи, вичерпний перелік яких визначений зазначеними статтями цього Закону.

Частиною 8 статті 24, частиною 7 статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації юридичної особи/змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені ч.ч. 1-7 ст. 24, ч.ч. 1-6 ст. 29 цього Закону.

Відповідно до вимог ст.ст. 27, 30 вищевказаного Закону підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи/змін до установчих документів юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

З матеріалів справи вбачається, що 31.03.2010 року за № 15561020000038648 Виконавчим комітетом Одеської міської ради було проведено державну реєстрацію ТОВ «Югстрой - Маркет».

Станом на момент проведення державної реєстрації ТОВ «Югстрой - Маркет» засновником цього товариства виступала ОСОБА_3, керівником - ОСОБА_4, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Статуту ТОВ «Югстрой - Маркет», затвердженого загальними зборами Засновників 30.03.2010 року згідно Протоколу № 1, та довідкою ЄДРПОУ Серії АА № 223621.

За даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.05.2015 року з 20.06.2014 року (згідно Статуту) керівником ТОВ «Югстрой - Маркет» виступає - ОСОБА_2

Вказані зміни щодо керівника ТОВ «Югстрой - Маркет» зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується наявним в матеріалах справи зазначеним витягом з ЄДРПОУ від 14.05.2015 року.

Тобто, з наведеного вбачається, що ТОВ «Югстрой - Маркет», як юридична особа, та відповідні відомості про зміну керівника/засновника цього товариства були у встановленому законом порядку зареєстровані та внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Як під час розгляду справи в суді першої інстанції, так і під час апеляційного розгляду, позивачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів порушень закону при здійсненні державної реєстрації юридичної особи/змін до установчих документів ТОВ «Югстрой - Маркет», які не можуть бути усунуті.

Також, позивачем не надано суду будь-яких доказів щодо порушення кримінального провадження за фактом фіктивного створення юридичної особи - ТОВ «Югстрой - Маркет», притягнення до кримінальної відповідальності або пред'явлення обвинувачення (підозри) певним фізичним особам, що були причетні до створення та реєстрації в державних органах цього підприємства, направлення матеріалів відповідних кримінальних справ до суду за обвинуваченням у скоєнні злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України.

Посилання позивача на пояснення ОСОБА_2 від 24.11.2014 року, в яких зазначено про те, що ОСОБА_2 до реєстрації та фінансово-господарської діяльності ТОВ «Югстрой - Маркет» ніякого відношення не мав і не має, будь-яких угод, документів, бухгалтерської та податкової звітності не підписував, у 2012 році він загубив паспорт громадянина України, обґрунтовано не взяті до уваги судом першої інстанції, оскільки відповідно до вказаних пояснень ОСОБА_2 (а.с.9) взагалі не зрозуміло, яким чином ці пояснення з'явились у позивача, також, в рамках чого отримані вказані пояснення (кримінального провадження, перевірки тощо).

Крім того, як вбачається з вказаних пояснень, ОСОБА_2 загубив паспорт в грудні 2012 року, а новий видано 14 березня 2013 року, однак згідно з витягу з ЄДР дата обрання (призначення) ОСОБА_2 керівником ТОВ «Югстрой - Маркет» 20.06.2014 року.

Також, як під час розгляду справи в суді першої інстанції, так і під час апеляційного розгляду, позивачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, які б свідчили, що відповідачем здійснюється діяльність, яка не відповідає статуту або заборонена законом.

Крім того, як встановлено судом апеляційної інстанції, будь-які відомості щодо відсутності ТОВ «Югстрой - Маркет» за місцезнаходженням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців не внесені.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що не має обґрунтованих підстав для визнання недійсними установчих документів ТОВ «Югстрой - Маркет».

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

З огляду на викладене, оскільки доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи, судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, відповідно до ст. 200 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року по справі за адміністративним позовом Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Югстрой - Маркет», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог - ОСОБА_2, про визнання установчих документів недійсними - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через 5 днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів після набрання законної сили безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: М.П. Коваль

Суддя: С.Д. Домусчі

Суддя: О.В. Єщенко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено26.10.2015
Номер документу52570513
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2875/15

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 26.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні