Справа № 133/1557/15-К
УХВАЛА
19.10.2015 року.
КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Слідчий суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Козятинського РВ УМВС України у Вінницькій області майора міліції ОСОБА_2 , погодженого з прокурором про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності організації у кримінальному провадженні № 120140201700004 65 від 14.08.2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
06.10.2015 року до Козятинського міськрайонного суду Вінницької області надійшло клопотання старшого слідчого СВ Козятинського РВ УМВС України у Вінницькій області майора міліції ОСОБА_2 , погодженого з прокурором про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності організації у кримінальному провадженні № 120140201700004 65 від 14.08.2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Слідчий посилається на те, що у слідчому відділенні Козятинського РВ УМВС України в Вінницькій області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12014020170000465 від 14.08.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, внесені за фактом неправомірного використання бюджетних коштів, виділених для забезпечення територіальної оборони Козятинщини.
Підставою для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугувало подання до Козятинського РВ УМВС України у Вінницькій області звернення голови бюджетної комісії Козятинської районної ради ОСОБА_3 про те, що Козятинська районна рада просить провести перевірку використання бюджетних коштів, виділених для забезпечення діяльності Самооборони м. Козятина та Козятинського р-ну, так як виникають підозри у їх нецільовому використанні.
Відомості про вчинене кримінальне правопорушення СВ Козятинського РВ УМВС внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015020170000010 від 06.01.2015.
Під час досудового розслідування за даним кримінальним провадження встановлено, що по м. Козятину та Козятинському району зареєстровано громадську організацію «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» код ЄДРПОУ 33983441, яка здійснює свою діяльність, спрямовану на забезпечення територіальної оборони Козятинщини:
Окрім цього, з Козятинської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області отримано інформацію про те, що даною організацією в банках та інших фінансових установах було відкрито рахунки, через які перераховувались грошові кошти для забезпечення діяльності організації.
1. АБ «Укргазбанк», МФО банку 320478, 30.12.2010 відкрито рахунок № НОМЕР_1 ;
2. ПАТ «КБ «Надра», МФО банку 380764, 16.01.2012 відкрито рахунок № НОМЕР_2 ;
3. Вінницька філія ПАТ «КБ «Надра» Вінницьке регіональне управління, МФО банку 302355, 19.10.2006 відкрито рахунок № НОМЕР_3 ;
В ході подальшого проведення досудового розслідування встановлено, що неодноразово в період 2014-2015 років з бюджетних установ - Козятинської міської ради, Козятинської районної ради та Козятинської райдержадміністрації на рахунки громадської організації «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» перераховувались бюджетні кошти (загалом 271000 грн.). Окрім цього, на рахунка даної громадської організації сільгоспвиробниками міста та району в 2014-2015 роках перераховувались грошові кошти в якості спонсорської допомоги, законність витрачання яких також викликає сумнів.
Таким чином, під час досудового розслідування виникла необхідність у перевірці законності виділення, отримання та витрачання бюджетних коштів та коштів, наданих у вигляді спонсорської допомоги громадською організацією «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» та визначити осіб, внаслідок дій або бездіяльності яких допущено порушення законодавства та завдано збитки державі та окремим юридичним особам.
За змістом ч. 2 ст. 93 КПК сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України. Такий порядок встановлений в Законі України«Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII.
Статтею 11 Закону передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.
Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки), так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ,може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Таким чином, законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.
Відповідно до пункту 2 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550, інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
В пункті 16 вказаного Порядку зазначено, що ревізія проводиться, зокрема, шляхом документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною, фінансовою та бюджетною звітністю, господарськими договорами, розпорядчими та іншими документами об`єкта контролю, пов`язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової звітності.
Ураховуючи викладене, керуючись ч. 2 ст. 93 КПК України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та спільним наказом Головного контрольно-ревізійного управління, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 року № 346/1025/685/53 «Про затвердження порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, органами внутрішніх справ і Служби безпеки України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 року за № 1166/13040, на виконання постанови слідчого від 05.10.2015 про проведення позапланової виїзної ревізії з окремих питань фінансово-господарської діяльності Громадської організації «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» код ЄДРПОУ 33983441.
Та просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії з окремих питань фінансово-господарської діяльності Громадської організації «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» код ЄДРПОУ 33983441 адреса: м. Козятин Вінницької області вул. Котовського, 3 кв. 23, за період діяльності з 01.01.2014 по 01.10.2015.
Проведення ревізії доручити спеціалістам Державної Фінансової Інспекції у Вінницькій області.
Перевірку провести у строк з 22 жовтня 2015 року до 11 листопада 2015 року.
2. На вирішення спеціалістам Державної фінансової інспекції у Вінницькій області під час проведення ревізії поставити наступне питання:
- провести ревізію касових та банківських операцій за період діяльності з 01.01.2014 по 01.10.2015Громадської організації «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» код ЄДРПОУ 33983441 адреса: м. Козятин Вінницької області вул. Котовського, 3 кв. 23;
- провести ревізію законності використання коштів(бюджетних коштів та коштів, наданих у вигляді спонсорської допомоги), отриманих Громадською організацією «Козятинська міськрайонна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» код ЄДРПОУ 33983441 адреса: м. Козятин Вінницької області вул. Котовського, 3 кв. 23;
- встановити розмір заподіяної шкоди внаслідок дій або бездіяльності окремих осіб і визначити осіб, внаслідок дій або бездіяльності яких допущено порушення законодавства та завдано збитки.
Дане клопотання не може бути розглянуте по суті за наступних обставин.
Відповідно до ч.1 ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КПК України під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор та слідчий зобов`язані неухильно додержуватись вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.
Відповідно до ч.3 цієї статті закони та інші нормативні акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати цьому Кодексу. При здійсненні кримінального провадження не може застосовуватись закон, який суперечить цьому Кодексу.
Виключний перелік заходів забезпечення кримінального провадження, що можуть застосовуватись на підставі ухвали слідчого судді або суду, наведений в ч. 2 ст. 131 КПК України. В цьому переліку відсутній такий захід забезпечення кримінального провадження як надання дозволу на проведення ревізії.
А тому, розгляд цього клопотання по суті буде суперечити положенням ч. 1 ст. 1 КПК України, а отримані в результаті такої ревізії докази будуть недопустимими з огляду на положення ст.ст. 86, 87 КПК України.
За таких обставин дане клопотання необхідно повернути ініціатору без розгляду.
Оскільки, воно не мотивоване з огляду на те, що суддя слідчий розглядає клопотання органів досудового розслідування, щодо забезпечення кримінального провадження, а чинний КПК України не передбачає такого заходу забезпечення кримінального провадження, як надання дозволу на проведення позапланової ревізії. Слідчий в своєму клопотанні просить надати дозвіл на проведення позапланової ревізії, та встановити строки проведення позапланової ревізії, поставити питання спеціалістам Державної фінансової інспекції у Вінницькій області під час проведення ревізії, хоча слідчий суддя не повинен визначати перелік питань, які потрібно поставити перед спеціалістами, крім того, наведенні в клопотанні питання викладені некоректно з юридичної точки зору. Слідчий перед цим звертався до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 120140201700004 65 від 14.08.2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, слідчий суддя
надав дозвіл на тимчасовий доступ з подальшим вилученням документів, що підтверджує, що у органу досудового розслідування є дані про проведення по рахунках будь яких фінансових операцій, але при цьому слідчий не ставить питання про призначення фінансово-економічної експертизи, а звертається до суду з клопотанням про проведення позапланової ревізії. Таким чином, слідчому слід належним чином мотивувати своє звернення до суду з клопотанням про проведення позапланової ревізії, в тому випадку, якщо досудове слідство не може встановити іншим шляхом законності використання коштів отриманих з бюджету та встановити заподіяну шкоду, та осіб, які заподіяли її внаслідок порушення законодавства. Слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій і уповноважений призначати ревізії та перевірку у порядку, визначеному законом, а суд лише надає дозвіл на позапланову ревізію в випадку, передбаченому законом, позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки) так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ,може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду в порядку ст.. 93 КПК України, відповідно до якої сторона обвинувачення здійснює збирання доказів.
За таких обставин, дане клопотання в такому вигляді і з такою мотивацією не може бути розглянуте із додержанням всіх передбачених чинним КПК України положень та положень законодавства України в цілому, яке регулює питання проведення позапланової ревізії.
Керуючись ст.ст. 1,9,131, 132 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Дане клопотання повернути без розгляду старшому слідчому СВ Козятинського РВ УМВС України у Вінницькій області ОСОБА_2 ..
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: підпис.
З оригіналом вірно:
Слідчий суддя Секретар
Дата документу 19.10.2015 року
Суд | Козятинський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 52581501 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Городівський А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні