набрала чинності "___"
Справа № 665/50/15-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.04.2015 смт. Чаплинка
Чаплинський районний суд Херсонської області
в складі: головуючого судді - Томашевського В.А.
при секретарі - Покотун Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду в Чаплинському районі Херсонської області про визнання дій неправомірними, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії щодо нарахування пенсії на пільгових умовах,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, 19 вересня 2014 року звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Чаплинському районі Херсонської області з заявою про призначення пенсії на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» посилаючись на те, що за записами його трудової книжки серії БТ-І №2565091 від 15 серпня 1980 року він працював електрозварником з 01 січня 1982 року по 21 вересня 1997 року в радгоспі «Чаплинський», який з 06 лютого 1995 року реорганизовано у КСП «Чаплинське».
Позивач 06 вересня 2014 року досяг віку 55 років, має не менше 25 років загального трудового стажу, з яких 15 років працював на посаді електрозварника, газоелектрозварника, а тому вважає, що набув права на пільгову пенсію, оскільки відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи, мають працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки- після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах.
Рішенням від 28 листопада 2014 року №5/04 комісія при управлінні Песійного фонду України в Чаплинскому районі Херсонської області відмовила йому у призначені пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за відсутністю необхідного пільгового стажу, оскільки документально підтверджено лише 9 років 11 місяці 11 днів пільгового стажу за Списком №2, а саме з 11.09.1982 року по 21.08.1992 року, але період його роботи з 22 серпня 1992 року по 21 вересня 1997 року на посаді електрозварником не зараховано до пільгового стажу через відсутність відомостей про проведення атестації робочого місця.
Позивач ОСОБА_1 вважає таку відмову не законною, тому звернувся у Чаплинський районний суд із позовною заявою до Управління пенсійного фонду в Чаплинському районі Херсонської області про визнання їх дій неправомірними, скасування рішення комісії та зобов'язання вчинити дії щодо нарахування йому пенсії на пільгових умовах, підтримав свої вимоги у судовому засіданні та надав пояснення, що згідно ст. 62 Закону України „Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж його роботи є трудова книжка.
Позивач також зазначив, що підставою для призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до ст. 100 Закону України Про пенсійне забезпечення» є насамперед наявність виробництва, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах в Списках та підтвердження шкідливих умов праці працівників, наданою підприємством, уточнюючою довідкою про характер роботи.
Разом із тим, не зважаючи на те, що працюючи на посадах електро і газоелектрозварювальника протягом 15 років, без змінення фаху, виконуючи за змістом одну і ту ж роботу, будучи зайнятим повний робочий день на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці, частину його трудового стажу, а саме з 11.09.1982 року по 21.08.1992 року, тобто 9 років 11 місяців 11 днів рішенням комісії при управлінні Пенсійного фонду України у Чаплинському районі Херсонської області від 28.11.2014 року №5/04 враховано як пільговий стаж, а період з 22.08.1992 року по 21.09.1997 року, що складає 5 років 30 днів не враховано.
Позивач посилаючись на гарантоване ч.1 ст.46 Конституції України право на соціальний захист вважає, виходячи з принципу верховенства права, що набуте ним конституційне право у сфері пенсійного забезпечення не може бути скасованим чи звуженим на підставі не виконання керівництвом радгоспу «Чаплинський», реорганізованого з 06.02.1995 року у КСП «Чаплинське», у період з 21.08.1992 року по 22.09.1997 року, обов'язків щодо проведення атестації його робочого місця, не зважаючи на те, що його професія та робота визнана такою, що пов'язана із шкідливими і важкими умовами праці та включена до Списку №2, що дає право на пільгове призначення пенсії. Не проведення атестації його робочого місця керівником підприємства, де працював ОСОБА_1, не позбавляє його права на призначення пенсії у відповідності до п. «б» ч.1 ст.13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» і позивач просить суд визнати неправомірною відмову управління пенсійного фонду України у Чаплинському районі у призначені пенсії за віком на пільгових умовах а також зарахувати до пільгового стажу період його роботи з 22.08.1992 року по 21.09.1997 року та призначити пенсію на пільгових умовах, починаючи з 07.09.2014 року.
Представник відповідача ОСОБА_2 позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання дій управління Пенсійного фонду України у Чаплинському районі незаконними, зобов'язання скасувати рішення комісії при управлінні Фонду щодо відмови в призначенні пенсії позивачу та зарахування до пільгового стажу періоди роботи електрозварником з 22.08.1992 року по 21.09.1997 року не визнала, пояснивши, що згідно з пунктом "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи, мають працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці. - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього закону (60 років для чоловіків), на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи - чоловікам.
Представник відповідача посилається на те, що під повним робочим днем, відповідно до пункту 2 Порядку застосування Списків № 1,2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005 № 383 (далі-Порядок), слід вважати виконання робіт в умовах, передбачених Списками, який триває не менше 80 відсотків робочого часу.
Згідно пункту 3 Порядку, при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи.
При цьому, до пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов праці за час виконання роботи до 21.08.1992 та за результатами атестації робочих місць за умовами праці після 21.08.1992 року.
Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів СРСР від 26.01.1991 № 10, передбачено посади електрогазозварника, зайнятого на різці та ручній сварці, на напівавтоматичних машинах, а також на автоматичних машинах із застосуванням флюсів, які містять шкідливі речовини не нижче 3 класу небезпеки, електрозварника на автоматичних і напівавтоматичних машинах, зайнятого сваркою у середовищі вуглекислого газу, на роботах із застосуванням флюсів, які містять шкідливі речовини не нижче 3 класу небезпеки, та електрозварника ручної сварки (розділ XXXIII позиції 23200000-19756. 23200000-19905 та 23200000-19906 відповідно).
Для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці, відповідно до пункту 10 Порядку, необхідно було б подати на розгляд комісії трудову книжку із оформленими належним чином записами, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену пунктом 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637.
Оскільки за записами трудової книжки не можливо встановити точну посаду ОСОБА_1, умови праці, його постійну зайнятість, спеціалістом відділу пенсійного забезпечення було витребувано уточнюючі довідки про стаж, посаду, нараховану заробітну плату, атестацію робочих місць.
У архівних довідках від 16.07.2014року № 17/87-903, 17/87-905 архівного сектору Чаплинської райдержадміністрації Херсонської області зазначено, що наказом по радгоспу "Чаплинський" від 19.09.1981року ОСОБА_1 прийнятий слюсарем відділення № 2 з 17.09.1981року, наказом від 13.09.1982 року № 89 - переведений електрозварником відділення № 2, з 11.09.1982 року, розпорядженням по КСП "Чаплинське" від 22.09.1997року № 153 - переведений слюсарем масло-цеху (дата не вказана), розпорядженням від 05.04.2000 року № 29-к - звільнений з роботи 05.04.2000 року. Довідками від 16.07.2014 року № 17 87-904 архівного сектору Чаплинської райдержадміністрації Херсонської області підтверджено, що в документах архівного фонду радгоспу "Чаплинський» у відомостях нарахування заробітної плати Семенюк значиться зварником: з січня по лютий 1982 року, з квітня по травень 1982 року, з 1982 року по квітень 1983 року, з червня 1983 року по липень 1984 року, з січня по липень 1989 року, з січня 1990 року по грудень 1997 року; зазначена інша посада (слюсар, тракторист, робітник, помічник комбайнера, кочегар) з вересня по грудень 1981 року, у березні, червні, липні 1982 року, з січня 1998 року по грудень 1999 року; посада не вказана у серпні, вересні 1985 року, у травні 1983 року, у серпні-грудні 1984 року, у частково збережених відомостях нарахування заробітної плати за 1985-1988 р.р. ОСОБА_1 не значиться.
Згідно з пунктом 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 року N 442 атестація робочих місць за умовами праці проводиться в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на 5 років.
Зазначена постанова набула чинності з 21.08.1992 року. Таким чином, при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах для зарахування до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, певного 5-річного періоду роботи зі шкідливими і важкими умовами праці після 21.08.1992 року, відповідне право впродовж цього періоду повинне бути підтверджене за результатами атестації.
Якщо ж атестація з 21.08.1992 року не проводилася чи за результатами атестації, вперше проведеної після 21.08.1997 року, право не підтвердилось, до пільгового стажу зараховується лише період роботи із шкідливими умовами праці на даному підприємстві, в установі чи організації до 21.08.1992року включно, тобто до набуття чинності Порядком проведення атестації робочих місць.
Відповідно до архівної довідки архівного сектору Чаплинської райдержадміністрації від 16.07.2014 року № 17/87-904, дані про атестацію робочого місця відсутні.
Оскільки юридична особа, сільськогосподарський виробничий кооператив "Чаплинський" (код ЄДРПОУ 00856347), правонаступник радгоспу "Чаплинський", припинив свою діяльність 02.07.2005 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб, виданим реєстраційною службою Чаплинського районного управління юстиції Херсонської області, відповідно до Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, Вашу заяву про призначення пенсії з документами, які підтверджували факт пільгової роботи у даному підприємстві було направлено для розгляду на Комісію при головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області.
Відповідно до рішення Комісії № 17 від 13 листопада 2014 року, ОСОБА_1 зараховано тільки період роботи електрозварником, газозварником з 11.09.1982 року по 21.08.1992 року в радгоспі "Чаплинський", КСП "Чаплинське" до пільгового стажу роботи, що становить 9 років 11 місяців 11 днів.
Таким чином, комісією при управлінні Фонду відмовлено у призначенні позивачу пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 2, відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за відсутності необхідного пільгового стажу.
Представник відповідача просить суд відмовити ОСОБА_1 у задоволенню його позовних вимог у повному обсязі.
У судовому засіданні допитані свідки у справі ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 підтвердили факт роботи ОСОБА_1 саме на посаді електрозварювальника та газоелектрозварювальника у радгоспі «Чаплинський» та КСП «Чаплинське» у період роботи за цим фахом у зазначений у його трудовій книжці періоди, оскільки самі безпосередньо працювали у сфері сільськогосподарського виробництва разом із позивачем у справі ОСОБА_1, надавши як доказ свої трудові книжки, що засвідчують правдивість показів свідків та підтверджують роботу позивача електрозварювальником та газоелектрозварювальником з 01 січня 1982 року по 21 вересня 1997 року, тобто більше 15 років.
Заслухавши позивача та його представника, представника відповідача, свідків у справі, дослідивши надані у справу докази, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду в Чаплинському районі Херсонської області про визнання дій неправомірними, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії щодо нарахування пенсії на пільгових умовах підлягають задоволенню з наступного:
Дійсно, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 досяг 06 вересня 2014 року віку 55 років, має не менше 25 років загального трудового стажу, з яких більше 15 років працював на посаді електрозварника, газоелектрозварника відповідно до записів у його трудовій книжці серії БТ-І №2565091, а саме електрозварником з 01 січня 1982 року по 21 вересня 1997 року в радгоспі «Чаплинський», який з 06 лютого 1995 року реорганизовано у КСП «Чаплинське».
Відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи, мають працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки- після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах.
Згідно до п. 43 «Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» затвердженого Постановою КМ України № 22-1 від 25 листопада 2005 року, право особи на одержання пенсії встановлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.
Відповідно до п. 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Пунктом 20 Постанови КМ України від 12.08.1993 року № 637 передбачено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.
В трудовій книжці ОСОБА_1 зазначено, що 17 вересня 1981 року згідно наказу №78 від 19 вересня 1981 року його прийнято на посаду слюсара в радгосп «Чаплинський», а з 01 січня 1982 року переведено на посаду електрозварювальника. На зазначеній посаді ОСОБА_1 працював до 21 вересня 1997 року включно, згідно запису у трудовій книжці розпорядження №153 від 22 вересня 1997 року, тобто вбачається, що позивач був прийнятий до радгоспу «Чаплинський» і працював на одній і тій же посаді - електрозварювальника.
Додатково, згідно Архівного витягу від 16 липня 2014 року №17/87-901 в документах архівного фонду радгоспу «Чаплинський» у відомостях нарахування заробітної плати працівникам ОСОБА_1 за період роботи за 1981 -2000 роки перебував на посаді січень-лютий 1982 року -зварювальник, жовтень-грудень 1982 року -зварювальник, червень-грудень 1983 року зварювальник, січень-липень 1984 року зварювальник, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997 - зварювальник.
Наявність у ОСОБА_1 права на пільгову пенсію підтверджується відповідними записами у трудовій книжки та довідками з Архівного сектору Чаплинської районної державної адміністрації .
Таким чином, стаж роботи зварювальника є таким, що підлягає зарахуванню при обрахуванні пільгового стажу роботи, який дає право на пільгову пенсію за Списком №2.
Відповідно до ч. 1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Згідно ч. 2 ст. 6, ст.8, ч.2 ст.19, ст.ст. 22,23, ч.1 ст.24 Конституції України, право на пенсійне забезпечення набуте у сфері пенсійного забезпечення, не може бути скасовано чи звужене. Правовою гарантією забезпечення державою даного права є виконання прийнятих на себе зобов'язань, виходячи з принципу верховенства права, закріпленого ст. 8 Конституції України, ст. 8 КАС України.
Згідно ст.ст. 55, 124 Конституції України, норми якої поширюються на всі без винятку правовідносини, що виникають у державі і не відповідають Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, виконання вимог якої є обов'язковим для України, Статтею 6 Конвенції визнається право людини на доступ до правосуддя, а Статтею 13 - на ефективний спосіб захисту прав.
Відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 р. №442:
п.1 атестація робочих місць за умовами праці проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому:
п.2 - основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах;
п.4 атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначається наказом по підприємству, організації в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на 5 років. Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації.
Оскільки положення Конституції України та Конвенції мають вищу юридичну силу, а обмеження матеріального права позивача у справі суперечать цим положенням, порушення соціальних прав особи підлягають судовому захисту у спосіб, який є ефективним засобом захисту на відновлення порушеного права.
При цьому суд враховує, що ОСОБА_1 за таких же умов праці, за тих же обставин його трудової діяльності комісія Управління Пенсійного фонду України в Чаплинському районі зарахувала період його роботи на посаді зварювальника з 11.09.1982 року по 21.08.1992 року, тобто 9 років 11 місяців 11 днів, що давало право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, але взявши до керівництва дію Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого Постановою КМ України від 01.08.1992 року № 442, що явно звужує права особи, від якої не залежить своєчасне та якісне проведення атестації його робочого місця за умовами праці, а покладалось на керівника підприємства, що прямо передбачено у п.4 Порядку, у порушення вимог Конституції України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, прийняла незаконне рішення комісії.
Таким чином, рішення комісії по вирішенню спірних питань при призначенні та виплаті пенсії Управління Пенсійного фонду України в Чаплинському районі щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах є таким, що не грунтується на вимогах діючого законодавства, а порушене право позивача ОСОБА_1 підлягає судовому захисту, оскільки всупереч вимогам наведених вище нормативних актів керівництво радгоспу «Чаплинський», який з 06.02.1995 року реорганізовано у КСП «Чаплинське», у період з 21.08.1992 року по 22.09.1997 року покладених на нього обов'язків щодо проведення атестації робочих міць не виконав.
Дані про атестацію робочих місць в архівній установі відсутні згідно архівної довідки від 16.07.2014 року №17/87-904, а робота на посаді електрозварника, газозварювальника визнавалась шкідливою та включена до Списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, то порушення порядку проведення атестації робочих місць у процесі, де роль працівника є пасивною, само по собі не може звузити його право на соціальний захист, враховуючи, що період роботи ОСОБА_1 з 11.09.1982 року по 21.08.1992 року, тобто 9 років 11 місяці 11 днів зараховано до пільгового стажу за Списком №2 як безумовний.
Згідно листа від 14.08.2008 № 1406/100/13-08 «Про практику застосування законодавства з питань пенсійного забезпечення» Вищий адміністративний суд України зазначив, що атестація робочих місць за умовами праці - це комплексна оцінка всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу, супутніх соціально-економічних факторів, що впливають на здоров'я і працездатність працівників в процесі трудової діяльності. Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року №442, атестація робочих місць за умовами праці проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах. Частиною другою пункту 4 зазначеного Порядку встановлено, що відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації. Таким чином, законодавцем покладено обов'язок проведення атестації робочих місць на керівників підприємств, а тому її непроведения не може позбавити громадян їх конституційного права на соціальний захист щодо вирішення питань надання пенсій за віком на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Згідно висновку Верховного Суду України необхідними умовами для виникнення у особи права на пенсійне забезпечення на пільгових умовах відповідно до пункту "б" статті Закону "Про пенсійне забезпечення" є встановлення факту перебування особи на посаді або виконання нею робіт, що містяться у списку № 2. а також документальне підтвердження зайнятості працівника за відповідною професією за результатами атестації умов праці, яке полягає у наявності результатів атестації відповідного робочого місця за умовами праці. Документами, які підтверджують результати атестації робочого місця за умовами праці, можуть бути: карта умов праці, наказ по підприємству про затвердження переліку робочих місць, виробництв, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників; трудова книжка із записом про витяг із зазначеного наказу або з додатком такого витягу. Відсутність підтвердження вищезгаданих обставин не породжує виникнення права на зарахування пільгового стажу.
Згідно пункту 10 Оглядового листа Вищого адміністративного суду України від 14 серпня 2008 року №1406/100/13-08 із змінами і доповненнями, внесеними листом Вищого адміністративного суду України від 18 вересня 2008 року №1547/100/13-08 «Про практику застосування законодавства з питань пенсійного забезпечення (за результатами справ, розглянутих Вищим адміністративним судом України у касаційному порядку)» за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливість одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Відповідно п.1 ч.І ст.45 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку.
Відповідно до ст. 55 Конституції кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Окрім того, згідно статті 68 Конституції кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України
Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення "Про Пенсійний фонд України" і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" рішення про призначення та перерехунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.
Таким чином, обов'язок по призначенню та нарахуванню пенсії покладено на управління Пенсійного фонду України в Чаплинському районі Херсонської області.
Згідно зі вимогами ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 8, 17,18, 86, 99.158-163 КАС України, ст.45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст.ст. 13, 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення", розділом XXXII Списку № 2 виробництв, цехів, професій і посад з важкими умовами праці, робота в яких дає право на державну пенсію на державну пенсію на пільгових умовах і в пільгових розмірах, затвердженихпостановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956 року № 1173 «Про затвердження списків виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими і важкими умовами праці, робота в яких дає право на державну пенсію на пільгових умовах і в пільгових розмірах», Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим Постановою КМУ від 12.08.1993 року №637, ст.ст. 6,8, 19, 22, 23, 24 Конституції України, суд -
В И Р І Ш И В:
Визнати неправомірною відмову управління Пенсійного фонду України у Чаплинському районі у призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах.
3ахарувати до пільгового стажу ОСОБА_1 період роботи з 22 серпня 1992 року по 21 вересня 1997 року у відповідності до Списку №2 Переліку робіт та професій, що дають право на пенсію на пільгових умовах за віком відповідно до пункту «б» частини 1 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та зобов»язати управління Пенсійного фонду України у Чаплинському районі призначити таку пенсію ОСОБА_1 починаючи з 07 вересня 2014 року.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, шляхом подання апеляційної скарги до Чаплинського районного суду Херсонської області.
С У Д Д Я:
Суд | Чаплинський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2015 |
Оприлюднено | 26.10.2015 |
Номер документу | 52586378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чаплинський районний суд Херсонської області
Томашевський В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні