328/3198/15-ц
20.10.2015
Справа № 2/328/1112/2015
Р І Ш Е Н НЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2015 року м. Токмак
Токмацький районний суд Запорізької області
в складі: головуючого судді Погрібної О.М.
при секретареві: Мацинській О.Є.
розглянув у відкритому судовому засідання в залі суду в місті Токмак цивільну справу за позовом Приватного підприємства «Чайка» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, суд,
ВСТАНОВИВ:
25 серпня 2015 року до суду звернулось ПП «Чайка» з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги. В позовній заяві позивач вказує, що відповідач зареєстрований та проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1, і є споживачем житлово-комунальних послуг.
Виконавчим комітетом Токмацької міської Ради ПП «Чайка» визначено виконавцем житлово-комунальних послуг, а також встановлені тарифи на ці послуги.
Рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради № 146 від 22 травня 2008 року встановлено мінімальний перелік послуг по обслуговуванню будинку № 50 по вулиці Куйбишева м. Токмак та прибудинкових територій і їх вартість.
Між сторонами було фактично укладено договір про надання послуг, поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків, а тому даний договір вважається укладеним з моменту надання виконавцем та прийняття споживачем послуги з утримання будинку і прибудинкової територій.
Свої зобов'язання щодо надання житлово-комунальних послуг позивач виконував в повному обсязі, що підтверджується актами виконаних робіт. Натомість, відповідач свої зобов'язання, щодо оплати отриманих послуг не виконує. Заборгованість згідно уточнених позовних вимог за період з 01.08.2014 року по 31.10.2014 року за отриманні послуги склала 106,19 грн. Крім того, позивач просить стягнути з відповідача витрати на судовий збір в розмірі 243,6 грн.
Представник позивача ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просить задовольнити за підставами, викладеними в позовній заяві.
Відповідач ОСОБА_1 в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, оскільки позивачем не надавались послуги в повному обсязі, однак акти-претензії він не складав, бо мешканці не могли попасти у підвал і подивитись, що там робиться. Крім того, ПП «Чайка» надавало послуги по утриманню будинку і прибудинкової території до 01.11.2014 року. У тарифі по утриманню будинку та прибудинкової території включена послуга з обслуговування димових та вентиляційних каналів з 01.11.2013 року по 01.11.2014 року, мешканці будинку оплачували дану послугу, яка не була надана. Після створення ОСББ «Фортуна-50» у вересні 2014 року, вони самостійно 03 липня 2015 року оплатили вартість перевірки димових та вентиляційних каналів, а у 2014 році така перевірка не проводилась бо позивач за неї не перерахував кошти. Крім того, акт виконаних робіт підписаний комісією, яка взагалі жодного разу не була в їх будинку.
Вислухавши думку сторін, оглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до ч.3 ст.118 ЦПК України позовна заява щодо вимог, визначених у частині першій статті 96 цього Кодексу (якщо заявлено вимогу про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг, телекомунікаційних послуг, послуг телебачення та радіомовлення з урахуванням індексу інфляції та трьох відсотків річних, нарахованих заявником на суму заборгованості), може бути подана тільки в разі відмови у прийнятті заяви про видачу судового наказу або скасування його судом.
Ухвалою Токмацького районного суду Запорізької області від 19.08.2015 року скасовано судовий наказ про стягнення з ОСОБА_1 на користь ПП «Чайка» заборгованості за житлово-комунальні послуги, оскільки вбачається спір про право.
Так, судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 зареєстрований та проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1, загальною площею 61,9 м 2 і є споживачем житлово-комунальних послуг.
Згідно ч.2 ст.382 ЦК України власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення
загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачем житлово-комунальних послуг є фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.
Таким чином, відповідач є споживачем житлово-комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1.
Відповідно до пункту 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуги по утриманню будинків та прибудинкових територій відносяться до категорії комунальних послуг. Для задоволення саме такої вимоги звернувся позивач.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України В«Про житлово-комунальні послугиВ» повноваження щодо визначення виконавця житлово-комунальних послуг належать органам місцевого самоврядування. Так, рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради від 27.01.2010 року № 250 ПП «Чайка» визначено виконавцем послуг по утриманню будинків і споруд та прибудинкової території. Будинку № 50 по вулиці Куйбишева в м. Токмак надаються послуги з утримання будинку та прибудинкової території виконавцями послуг. Підтвердженням того, що позивачем надавались послуги відповідачу ОСОБА_1 є зазначене рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради.
Також, рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради від 22.05.2008 року № 146 для ПП «Чайка» був погоджений розмір тарифу на утримання будинків та прибудинкових територій для населення за 1 м 2 загальної площі по кожному будинку окремо та визначений перелік вартості робіт по утриманню будинків та прибудинкової території по вул. Куйбишева б.50 в м. Токмак (додаток № 12 до вказаного рішення). Перелік послуг по утриманню будинку та прибудинкової території, розмір, встановлених органами місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги, відповідачем не оскаржувався.
Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 N 560, розмір тарифів (нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) визначається згідно з Типовим переліком послуг та по кожному будинку окремо, залежно від кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій.
Витрати з утримання будинку та прибудинкової території сплачуються незалежно від того, чи проживає особа у квартирі (власник або наймач), чи не проживає.
Свої зобов'язання щодо надання житлово-комунальних послуг позивач виконує в повному обсязі, що підтверджується актом про надані послуги з утримання будинку і прибудинкової території по вул. Куйбишева б.50 в м. Токмак, згідно якого послуги надавались безперервно та в повному обсязі, згідно журналу обліку заявок виконувались заявки споживачів по очистці каналізації, оновлення водозабезпечення, ремонт внутрішньобудинкових мереж, згідно заяви про виправлення описки зазначені послуги надавались з 01.09.2014 року по 01.11.2014 року, нарядом на виконання тимчасових вогневих робіт від 08.10.2014 року.
Згідно заяви голови правління ОСББ «Фортуна 50» ОСОБА_1 08 жовтня 2014 року було зареєстроване ОСББ «Фортуна 50» і з 01.11.2014 року ОСББ виходить на самообслуговування будинку та прибудинкової території.
Відповідно до акту зняття житлового будинку № 50 по вул. Куйбишева, м. Токмак з утримання будинку та прибудинкової території ПП «Чайка» та передачу до ОСББ «Фортуна 50» від 31.10.2014 року, складеного комісією в складі голови правління ОСББ «Фортуна 50» ОСОБА_1 та директора ПП «Чайка» ОСОБА_3, ПП «Чайка» зняло з себе обов'язки надання послуг по утриманню будинку та прибудинкової території по вул. Куйбишева, 50 з 01.11.2014 року і передає ці обов'язки ОСББ «Фортуна 50», ПП «Чайка» було передано ОСББ «Фортуна 50» лічильник електроенергії та внутрішньо будинкові електромережі, комутаторний апарат (щитова), пломба в задовільному стані, внутрішньо будинкові мережі теплопостачання, водопостачання, каналізації в робочому стані. Ніяких зауважень з богу голови правління ОСББ «Фортуна 50» ОСОБА_1 щодо неналежного надання послуг позивачем не було.
Згідно зі ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Однак жодного акта-претензії, який би міг стати підставою для перерахунку заборгованості, складено не було.
У своїх запереченнях відповідач зазначав, що ПП «Чайка» надавало послуги по утриманню будинку і прибудинкової території до 01.11.2014 року. У тарифі по утриманню будинку та прибудинкової території включена послуга з обслуговування димових та вентиляційних каналів з 01.11.2013 року по 01.11.2014 року, мешканці будинку оплачували дану послугу, яка не була надана. Після створення ОСББ «Фортуна-50» у вересні 2014 року, вони самостійно 03 липня 2015 року оплатили вартість перевірки димових та вентиляційних каналів, а у 2014 році така перевірка не проводилась бо позивач за неї не перерахував кошти.
Однак згідно додатку № 12 до рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради № 146 від 22.05.2008 року про погодження переліку послуг та тарифів на житлово-комунальні послуги по ПП «Чайка» був визначений наступний перелік послуг по вул. Куйбишева,50: обслуговування внутрішньо будинкових систем водозабезпечення, крім квартир; обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло забезпечення, крім квартир; обслуговування внутрішньо будинкових систем каналізації, крім квартир; ліквідація аварійних ситуацій; підготування житлового фонду до експлуатації у зимовий період; вивезення та утилізація ТПВ; освітлення східних площадок та обслуговування внутрішньо будинкових електричних мереж; прибирання прибудинкової території; дезінфекція; обслуговування димових та вентиляційних каналів; витрати на виготовлення розрахункових книжок та довідок; ремонт лавок, спортивних площадок та малих архітектурних форм. Таким чином, перевірка димових та вентиляційних каналів до тарифу на обслуговування димових та вентиляційних каналів не включена.
Згідно листа ПП «Чайка» міському голові ОСОБА_4 від 07 квітня 2015 року №155, що підприємство надавало послуги будинку №50 по вул. Куйбишева в повному обсязі, незважаючи на велику заборгованість мешканців перед ПП «Чайка». ПП «Чайка» в 2014 році не затверджувало графік по проведенню перевірки димових та вентиляційних каналів з ПАТ «Запоріжгаз». ПП «Чайка» проводило перевірку димових та вентиляційних каналів в 2014 році за наявності коштів, так як перевірка димових і вентиляційних каналів не входить в тариф на обслуговування димових та вентиляційних каналів. В обслуговування входить проведення обстеження цілісності оголовків вентиляційних каналів, а також прочистка каналів від сторонніх печей, сміття, павутиння, птиці. Так як 2010 році підприємства по обслуговуванню будинків та прибудинкової території зобов'язали проводити перевірку димових і вентиляційних каналів, що не входить в обслуговування димових і вентиляційних каналів, ПП «Чайка» уклало договір з ПП «ОСОБА_5М.», який має ліцензію. З 01.11.2014 року будинок № 50 по вул. Куйбишева в м. Токмак для утримання будинку та прибудинкової території до ОСББ «Фортуна 50» без зауважень згідно акту приймання-передачі технічної документації будинку та утримання будинку та прибудинкової території, тому надалі ОСББ повинно обслуговуватись самостійно.
Відповідно до ст. 20 Закону України В«Про житлово-комунальні послугиВ» від 24.06.2004 р., споживач зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Позивачем прибирається прибудинкова територія, вивозяться тверді побутові відходи, освітлюються східні площадки, здійснюється дезінфекція і т.д.
Відповідно до положень ст. 13 Закону України В«Про житлово-комунальні послугиВ» залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).
Утримання будинку та прибудинкової території, проводиться з метою збереження та належного безпечного функціонування житла (освітлення сходових клітин, прибирання прибудиноковї території, дератизацію, дезінфекцію підвалів, обслуговування димовентиляційних каналів, підготовку будинку до експлуатації в осінньо-зимовий період, адміністративні витрати), які відповідачі несуть незалежно від того проживають чи ні в будинку чи квартирі всі мешканці, користуються вони цими послугами чи ні.
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 20 Закону України В«Про житлово-комунальні послугиВ» споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Таким чином, необхідність укладення договору на надання житлово-комунальних послуг передбачена законом і його укладення визначено як обов'язок. Відмова відповідача від укладення зазначеного договору суперечить чинному законодавству. Відсутність такого договору не звільняє відповідача від оплати наданих послуг з утримання будинку та прибудинкової території.
Між сторонами фактично укладено договір про надання послуг, поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків, а тому даний договір вважається укладеним з моменту надання виконавцем та прийняття споживачем послуги з утримання будинку і прибудинкової територій.
Позивач виконує свої обов'язки в повному обсязі, однак відповідач не виконував свої обов'язки щодо оплати наданих послуг з утримання будинку та прибудинкової території, в результаті чого за період з 01.08.2014 року по 31.10.2014 року утворилась заборгованість в сумі 106 грн. 19 коп., яку суд вважає необхідним стягнути з відповідача ОСОБА_1 на користь ПП «Чайка». Неоднакове нарахування за надані послуги у зазначений період обумовлене тим, що з червня 2010 року відповідачу була призначена пільга, як багатодітній родині на 3 особи 50 %. В жовтні 2014 року склад сім'ї відповідача змінився, оскільки одна дитина досягла повноліття та змінила місце проживання. Тому, всі нарахування здійснені з врахуванням пільг.
Відповідно до ч.2 ст. 99 ЦПК України у разі відмови в прийнятті заяви про видачу судового наказу або в разі скасування судового наказу внесена сума судового збору стягувачу не повертається. У разі пред'явлення стягувачем позову до боржника у порядку позовного провадження сума судового збору сплаченого за подання заяви про видачу судового наказу зараховується до суми судового збору, встановленої за позовну заяву.
Відповідно до ст. 88 ЦПК України суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь позивача ПП «Чайка» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 243,60 грн.
Керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 88, 209, 212-215, 218 ЦПК України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов Приватного підприємства «Чайка» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, задовольнити:
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Приватного підприємства «Чайка», юридична адреса: 71709 вул. Куйбишева, 31, м. Токмак, Запорізької області на розрахунковий рахунок 26004301001879 Токмацьке ТВБВ 10007/0242 Запорізької філії ВАТ В«ОщадбанкВ» , код ЄДРПОУ 30802389, МФО 313957 заборгованість за надані житлово-комунальні послуги за період з 01.08.2014 року по 31.10.2014 року в розмірі основного боргу - 106,19 грн., судовий збір у розмірі 243,60 грн., а всього - 349,79 грн. (триста сорок дев'ять 79 копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Запорізької області через Токмацький районний суд Запорізької області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя:
Суд | Токмацький районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2015 |
Оприлюднено | 28.10.2015 |
Номер документу | 52609357 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Токмацький районний суд Запорізької області
Погрібна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні