Ухвала
від 16.10.2015 по справі 802/3331/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

16 жовтня 2015 р. Справа № 802/3331/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Слободонюка М.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Франчук А.О.

представника позивача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області

до: фермерського господарства "Вікторія"

про: припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Іллінецька ОДПІ, позивач) до фермерського господарства "Вікторія" (далі - ФГ "Вікторія", відповідач) про припинення юридичної особи.

Повідомлений про час та місце розгляду справи в розумінні ч. 11 ст. 35 КАС України представник відповідача в судове засідання не з'явився, що з огляду на положення ч. 4 ст. 128 КАС України не є перешкодою у розгляді справи.

У судовому засіданні, яке відбулося 16.10.2015 року, судом з власної ініціативи поставлено на розгляд питання про закриття провадження по справі на підставі пункту 4 частини 1 статті 157 КАС України у зв'язку з наявністю судового рішення, яке набрало законної сили, у спорі між тими ж сторонами та про той же предмет.

Представник позивача при вирішенні даного питання поклався на розсуд суду.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступне.

Так, за змістом даного адміністративного позову позивач просить припинити юридичну особу - ФГ "Вікторія", код ЄДРПОУ 20115314, на підставі ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - у зв'язку з неподанням відповідачем протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Проте, у ході судового розгляду справи судом встановлено, що рішенням господарського суду Вінницької області по справі № 8/174-03 від 18.07.2003 року за позовом Липовецької міжрайонної державної податкової інспекції до селянського (фермерського) господарства "Вікторія" була скасована державна реєстрація селянського (фермерського) господарства "Вікторія", с. Щаслива, Липовецького району, вул. Коцюбинського, 75, код 20115314, з підстав не подання протягом року податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності. Докази оскарження зазначеного рішення відсутні, а відтак воно є таким, що набрало законної сили.

Тобто, у даний час державна реєстрація ФГ "Вікторія" є скасованою за судовим рішенням, проте відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесені не були, що підтверджується долученим до матеріалів справи витягом з Реєстру.

На момент ухвалення господарським судом вказаного рішення, порядок скасування державної реєстрації юридичної особи регулювався Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 740 (далі - Положення № 740), який діяв до 01.07.2004 року та втратив чинність у зв'язку з прийняттям Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. № 755-IV.

Так, відповідно до п. 33 Положення № 740 (в редакції, чинній на момент винесення судового рішення про скасування державної реєстрації ФГ "Вікторія"), скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації за заявою власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органів, а також на підставі рішення господарського суду у разі неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності згідно із законодавством.

Згідно п. 34 Положення № 740 скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації шляхом виключення його з Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією заходів щодо ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу державної реєстрації визначеного пакету документів.

Скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта підприємницької діяльності статусу юридичної особи і є підставою для виключення його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (п. 36 Положення № 740).

У свою чергу на даний час порядок ліквідації юридичної особи з підстав неподання особою протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону визначено у статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та здійснюється шляхом постановлення судового рішення про припинення такої юридичної особи, яке направляється державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Із аналізу вищезазначених правових приписів слідує, що до набрання чинності Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" припинення юридичних осіб здійснювалось шляхом скасування державної реєстрації такої юридичної особи, що було підставою для виключення її із ЄДРПОУ.

Таким чином спір про скасування державної реєстрації юридичної особи, що могло мати місце до 01.07.2004 року, та спір про припинення юридичної особи з 01.07.2004 року по своїй суті та правових наслідках є тотожним, оскільки спрямований на ліквідацію юридичної особи, а предмет судового позову, порядок та процедура його розгляду судом були визначені діючими на той час законодавчими нормами.

Крім того, позивачем у справі №8/174-03 була Липовецька міжрайонна державна податкова інспекція, обов'язки та повноваження якої (у зв'язку з реорганізацією, здійсненням правонаступництва) на теперішній час здійснюються Іллінецькою об'єднаною державною податковою інспекцією, яка є позивачем у даній справі №802/3331/15-а.

За таких обставин суд доходить до висновку, що є таке, що набрало законної сили судове рішення з того самого спору і між тими самими сторонами.

При цьому варто наголосити, що відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення ФГ "Вікторія" не є свідченням того, що рішення господарського суду Вінницької області від 18.07.2003 року у даний час не може бути виконаним.

Суд звертає увагу на те, що на даний час встановлений окремий порядок виконання рішень про скасування державної реєстрації, які були прийняті судом до 1 липня 2004 року. Зокрема, частиною 1 ст. 38-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, яка проводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом.

Тобто, процедура державної реєстрації припинення юридичної особи - ФГ "Вікторія", код ЄДРПОУ 20115314, може бути реалізована і на підставі раніше ухваленого рішення господарського суду в порядку, визначеному діючим законодавством.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили постанова чи ухвала суду з того самого спору і між тими самими сторонами.

З огляду на викладене, та враховуючи існування судового рішення господарського суду Вінницької області від 18.07.2003 року по справі № 8/174-03 про скасування державної реєстрації ФГ "Вікторія", код ЄДРПОУ 20115314, суд вважає за необхідне закрити провадження у даній адміністративній справі №802/3331/15-а.

Керуючись п. 4 ч. 1 ст. 157, ст.ст. 160, 165, 186, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Провадження у справі № 802/3331/15-а за позовом Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області до фермерського господарства "Вікторія" про припинення юридичної особи закрити.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Суддя Слободонюк Михайло Васильович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2015
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52618093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3331/15-а

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні