Постанова
від 06.10.2015 по справі 2а-17983/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 жовтня 2015 року 11:22 № 2а-17983/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.,

при секретарі судового засідання Левченко І.С.,

за участю сторін:

представника позивача - Яковлєвої М.О.,

представника відповідача - Магратій Я.В.,

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва до комунального підприємства «Київський центр нових технологій в стоматології» про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна податкова інспекція у Солом'янському районі м. Києва до комунального підприємства «Київський центр нових технологій в стоматології» про стягнення заборгованості, мотивуючи звернення тим, що за відповідачем обліковується податковий борг, сума якого є узгодженою, однак добровільно несплаченою, а відтак підлягає стягненню в судовому порядку.

В позовній заяві позивач (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог) просить суд: стягнути податковий борг з комунального підприємства «Київський центр нових технологій в стоматології» (код ЄДРПОУ 19071422) за штрафні санкції за правопорушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг) у сумі 109384,35 грн. на бюджетний рахунок №31110104700010 (УДКСУ у Солом'янському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38050812. Банк одержувача ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019 (код платежу 21080900).

В судовому засіданні, призначеному на 06.10.2015 року, представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог з підстав того, що акт від 07.05.2010 р. складений всупереч вимогам Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, а, відповідно, на підставі такого акту ДПІ у Солом'янському районі м. Києва не повинно було приймати рішення №0004082305 від 21.05.2010 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій до КП «Київський центр нових технологій в стоматології»

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, суд дійшов висновків про наступне.

Державною податковою інспекцією у Солом'янському районі м. Києва встановлено, що за відповідачем станом на 14.09.2010 р. обліковується податкова заборгованість у розмірі 134128,65 грн.

При цьому, позивач зазначив, що вищевказана заборгованість виникла на підставі рішення №0004082305 від 21.05.2010 р. на суму штрафних (фінансових) санкції у розмірі 109384,35 грн.; №0008922305 від 26.07.2010 р. на суму штрафних (фінансових) санкції у розмірі 24774,30 грн.

З матеріалів справи вбачається, що ДПА у м. Києві 07.05.2010 р. проведено перевірку дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт №0376/26/58/23/19071422, яким встановлено порушення п. 1, п. 2 п. 13 ст. 13 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 р. №265/95-ВР та п. 2.6 Постанови Правління Національного банку України "Про затвердження Положення про введення касових операцій у національній валюті в Україні" від 15.12.2004 р. №637.

На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у Солом'янському районі м. Києва прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 21.05.2010 р. №0004082305 та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 26.07.2010 р. №0008922305.

Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями відповідач оскаржив їх до ДПА у м. Києві, за результатами розгляду яких прийнято рішення від 26.07.2010р. № 3808/10/25-214 збільшено суму штрафної (фінансової) санкції по рішенню ДПІ у Солом'янському районі м. Києва про застосування фінансової санкції від 21.05.2010 р. №0004082305 на суму 24744,30 грн., а скаргу КП "Київський центр нових технологій в стоматології" залишено без задоволення.

В подальшому, відповідач оскаржив зазначені рішення до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Так, постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.11.2010 р., залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2011 р., ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19.01.2015 р., позовні вимоги комунального підприємства «Київський центр нових технологій в стоматології» задоволено частково - скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, винесене Державною податковою інспекцію у Солом'янському районі м. Києва №0008922305 від 26.07.2010 р.; в решті позовних відмовлено повністю.

У відповідності із положеннями ч.1,3 ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

З урахування наведеного, зазначена постанова суду від 25.11.2010 р. набрала законної сили.

Водночас, відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (в редакції, станом на момент виникнення правовідносин).

Відповідно до статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) на суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг законодавець покладає обов'язок проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідальність за недодержання вищезазначених положень передбачена ст.17 та ст.22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

За змістом ст.2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", місце проведення розрахунків місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Згідно п.23 Порядку провадження торгівельної діяльності та правил торгівельного обслуговування населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833, заборонено зберігання в касі (грошовій скриньці, сейфі тощо) грошей готівкою, що не належать суб'єкту підприємницької діяльності, а також особистих речей касира чи речей інших працівників.

З аналізу вищенаведених норм випливає, що безумовний обов'язок забезпечувати виконання приписів ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" покладено на суб'єктів підприємницької діяльності.

Статтею 5 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.

Відповідно до пункту 4.9. Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614, якщо на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки, то після встановлення відремонтованого (резервного) реєстратора розрахункових операцій або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через реєстратора розрахункових операцій суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також у відповідності до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу реєстратора розрахункових операцій з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, після чого слід виконати Z-звіт. При потребі виконується операція "службове внесення" на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Враховуючи, що зазначені в акті перевірки порушення знайшли своє підтвердження в постанові суду від 25.11.2010 р., що набрала законної сили, якою встановлено, що позивачем на час ремонту реєстратора розрахункових операцій використовувалась розрахункова книжка, яка не була належним чином зареєстрована у податковій інспекцій, а також після встановлення відремонтованого реєстратора розрахункових операцій не проведено через реєстратор розрахункових операцій суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також у відповідності до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу реєстратора розрахункових операцій з ладу, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, після чого слід було виконати Z-звіт, і при потребі виконати операцію "службове внесення" на суму готівки, що зберігалася на місці проведення розрахунків, та наявність у відповідача правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0004082305 від 21.05.2010 в розмірі 109384,35 грн., суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги податкового органу обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи податкового органу, судом не встановлено. Натомість позивачем зазначені обставини підтверджено відповідними доказами.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Київський центр нових технологій в стоматології» (код ЄДРПОУ 19071422) податковий борг за штрафні санкції за правопорушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг) у сумі 109384,35 грн. на бюджетний рахунок №31110104700010 (УДКСУ у Солом'янському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38050812. Банк одержувача ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019 (код платежу 21080900).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено27.10.2015
Номер документу52621220
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17983/10/2670

Постанова від 21.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 21.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 01.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 17.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні