Україна
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі
03 лютого 2012 р. Справа № 2а- 1190/12/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Білова О.В., розглянувши адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укргазприборавтоматикасервіс»про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укргазприборавтоматикасервіс», в якому просить суд стягнути з відповідача ТОВ «Укргазприборавтоматикасервис»борг у сумі 850,00 грн.
З матеріалів, наданих ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова до позовної заяви, вбачається, що заборгованість відповідача з податку на додану вартість утворилася на підставі податкових повідомлень-рішень №0004341520 від 16.06.06 року, № НОМЕР_1 від 03.10.07 року, №0004491502 року від 29.09.09 року.
Відповідно до ч.2 ст.107 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.
Щодо позовних вимог про стягнення податкового боргу, який утворився на підставі податкових повідомлень-рішень №0004341520 від 16.06.06 року, № НОМЕР_1 від 03.10.07 року, судом встановлено наступне.
Відповідно до абз. 2 ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Відповідно до п.102.1 ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до п.102.2 ст. 102 Податкового кодексу України грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому пункту 102.1 цієї статті, якщо: податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов'язання, не було подано; посадову особу платника податків (фізичну особу - платника податків) засуджено за ухилення від сплати зазначеного грошового зобов'язання або у кримінальній справі винесено рішення про її закриття з нереабілітуючих підстав, яке набрало законної сили.
Відповідно до п.102.4 ст. 102 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Отже, Податковим кодексом України передбачено спеціальний строк звернення податкового органу до суду з вимогами про стягнення податкового боргу у межах 1095 днів, який пропущений позивачем в частині позовних вимог про стягнення податкового боргу в сумі 680,00 грн. на підставі податкових повідомлень-рішень №0004341520 від 16.06.06 року, № НОМЕР_1 від 03.10.07 року.
Вирішуючи питання про наслідки пропуску позивачем строку звернення до суду, суддя виходить з приписів ст.ст. 99, 100 КАС України, які регулюють дане питання, та враховує, що згідно ч. 4 ст. 102 КАС України правила статті 102 КАС України не поширюються на строки звернення до адміністративного суду. Отже, суд не застосовує положення ч. 1 ст. 102 КАС України щодо вирішення даного питання за результатами розгляду клопотання про поновлення строку звернення до суду.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Судом з позовної заяви та доданих до неї документів не встановлені, а податковим органом не зазначені обставини, що свідчили б про поважність причин пропуску такого строку.
З огляду на наведене, суд залишає без розгляду позовні вимоги в частині стягнення податкового боргу, який утворився на підставі податкових повідомлень-рішень №0004341520 від 16.06.06 року, № НОМЕР_1 від 03.10.07 року на загальну суму 680,00 грн.
Щодо позовних вимог про стягнення податкового боргу, який утворився на підставі податкового повідомлення-рішення №0004491502 року від 29.09.09 року у розмірі 170,00 грн., суд вважає їх такими, що відповідають вимогам ст. 106 КАС України, перешкод для відкриття провадження в цій частині позовних вимог немає.
Виходячи з положень ст. 183-2 КАС України позовну заяву належить розглядати в порядку скороченого провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.17, ст. 99, ст. 100, 105, 106, 183-2, 165 КАС України, -
У Х В А Л И В:
1. Залишити без розгляду адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укргазприборавтоматикасервіс»про стягнення податкового боргу в частині позовних вимог про стягнення податкового боргу, який утворився на підставі податкових повідомлень-рішень №0004341520 від 16.06.06 року, № НОМЕР_1 від 03.10.07 року на загальну суму 680,00 грн.
2. Відкрити скорочене провадження в адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укргазприборавтоматикасервіс»про стягнення податкового боргу в частині позовних вимог про стягнення податкового боргу, який утворився на підставі податкового повідомлення-рішення №0004491502 року від 29.09.09 року у розмірі 170,00 грн.
3. Запропонувати відповідачу в десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження та копій документів надати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
4. Роз'яснити відповідачу, що заперечення проти позову чи заява про визнання позову мають бути подані безпосередньо до канцелярії Харківського окружного адміністративного суду за адресою: вул. Сумська, 3"Б-6", м. Харків.
5. Роз'яснити відповідачу, що у разі неподання заперечень у десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали, справа за вказаним позовом буде розглянута судом не пізніше трьох днів з дня закінчення вказаного вище десятиденного строку.
6. Адміністративна справа розглядатиметься суддею одноособово в порядку скороченого провадження.
7. Копії даної ухвали невідкладно направити відповідачу разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів.
8. Роз’яснити відповідачу, що він має права і обов’язки, визначені ст.ст. 49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала в частині залишення позовної заяви без розгляду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2012 |
Оприлюднено | 28.10.2015 |
Номер документу | 52665866 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні