П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
07 жовтня 2015 р. Справа № 802/3473/15-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,
секретаря судового засідання: Арутюнян З.С.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Вінниці адміністративну справу за позовом
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;
третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державна фіскальна служба України
до товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 ОСОБА_3"
про подовження дії спеціальної санкції, -
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Міністерство економічного розвитку і торгівлі України з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» про продовження дії спеціальної санкції, а саме, тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача до усунення порушень вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" - до зарахування на валютні рахунки товариства з обмеженою відповідальністю В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» в уповноваженому банку простроченої заборгованості в розмірі 386,10 тис. російських рублів за договором від 30.10.2013 №30/10/13, укладеним між ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» та компанією нерезидентом ООО В«АФД ТрейдВ» (Російська Федерація).
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надавши пояснення.
Відповідач, третя особа в судове засідання не з'явилися, хоча про дату, час та місце розгляду адміністративної справи були повідомлені.
З огляду на викладене, та враховуючи достатність наявних у справі доказів суд вважає за можливе провести розгляд і вирішення справи за відсутності представників відповідача та третьої особи.
Дослідивши матеріали справи, докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Встановлено, що Мінекономрозвитку України на підставі подання Міністерства доходів і зборів України від 05.06.2014 №10679/5/99-99-22-03-01-16 винесено наказ від 11.11.2014 №1316, яким за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" до ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» , як суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Частиною 2 статті 37 вказаного Закону передбачено, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 року №634/2011, Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.
В силу вимог ч. 6 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду (ч. 7, 8 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").
Таким чином, позивач правомірно та у визначеному законом порядку звернувся з даним позовом про подовження дії спеціальної санкції у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 11.11.2014 № 1316.
Згідно з ч. 3 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.
З матеріалів справи вбачається, що внесене позивачу подання Міністерства доходів і зборів України від 05.06.2014 №10679/5/99-99-22-03-01-16, відповідало вищезазначеним вимогам закону та містило, зокрема, наступні дані: назву і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ В«ОСОБА_2 ТрейдВ» , що знаходиться за адресою: вул. Коцюбинського, 20, офіс 412, м. Вінниця; код порушення - 00010 означає порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" згідно з листом ДПА України від 16.07.2007 № 8747/5/22-6016 щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності; вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності;- найменування та реквізити контрагента - ООО "АФД Трейд" (ул. Ленина, 20, г. Севск, Россия, 242440); код валюти - 643, що згідно з Класифікатором іноземних валют, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 04.02.1998 року №34, означає російський рубль; суму заборгованості - 386,10 тис.
На підставі вищевказаного подання Міністерства доходів і зборів України 11.11.2014 Мінекономрозвитку було видано наказ №1316 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України", яким до відповідача ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Цією статтею Закону передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені у контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Про факт порушення відповідачем законодавчо визначених строків розрахунків стало відомо з листа-повідомлення АТ В«УкрСиббанкВ» від 07.04.2014 №22-3/15026, згідно до якого ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» термінів розрахунків за експортними операціями за договором від 30.10.2013 №30/10/2013 не дотримано.
Вказана інформація свідчить про те, що виручка за експортовану продукцію по вищезазначеним договорам на територію України у встановлені законодавством строки не надходила.
Відповідно до пп. 2.3 п. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку від 24.03.1999 року №136, банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.
Згідно з п. 5.9 Інструкції банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені у висновках) виручки, товарів.
Отже, у зв'язку з недотриманням встановлених строків розрахунків відповідачем порушено статтю 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", внаслідок чого Мінекономрозвитку України правомірно застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В»
Відповідно до абзацу другого підпункту 3.4 п. 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 року №340/672 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2007 року за №30/13297, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономрозвиок готує відповідну позовну заяву до суду.
Позивач звернувся з листом від 23.02.2015 №4102-12/5611-03 до Державної фіскальної служби щодо розгляду питання стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності застосованої до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України ТОВ В«ОСОБА_2 ТрейдВ» .
Міністерство доходів і зборів України надало відповідь №6758/5/99-99-22-05-02-16 від 20.03.2014, в якому повідомило, що вважає за доцільне подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у зв'язку з відсутністю інформації про погашення простроченої дебіторської заборгованості, наявність якої підтверджена листом-повідомленням АТ В«УкрСиббанкВ» від 07.04.2014 №22-3/15026.
З огляду на викладене та, беручи до уваги ту обставину, що відповідачем не усунуто порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" суд доходить висновку про правомірність заявлених Мінекономрозвитку позовних вимог та наявність достатніх правових підстав для подовження дії спеціальної санкції, застосованої ТОВ В«ОСОБА_2 ТрейдВ» наказом Мінекономрозвитку від 11.11.2014 №1316.
Згідно із ч. 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Суд погоджується з наведеними у позовній заяві доводами позивача про необхідність продовження дії спеціальної санкції щодо ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» до часу усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме до зарахування на валютні рахунки позивача в уповноважених банках простроченої заборгованості в розмірі 386,10 тис. російських рублів за зовнішньоекономічними договором від 30.10.2013 №30/10/13, укладеного між ТОВ В«ОСОБА_2 ОСОБА_3В» та компанією нерезидентом ООО В«АФД ТрейдВ» (Російська Федерація).
Відповідно до положень ст.ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні .
Вимоги позивача стосовно продовження дії спеціальної санкції є обґрунтованими та підтверджуються матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 ОСОБА_3" (код ЄДРПОУ 38916317; м. Вінниця, вул. Коцюбинського, 20, оф. 412) наказом Мінекономрозвитку від 11.11.2014р. № 1316, на термін до усунення ТОВ "ОСОБА_2 ОСОБА_3" порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (в редакції, що діяла з 11.08.2013р.), тобто, до зарахування на валютні рахунки ТОВ "ОСОБА_2 ОСОБА_3" в уповноваженому банку простроченої заборгованості в розмірі 386,10 тис. російських рублів за договором від 30.10.2013р. № 30/10/13, укладеним між ТОВ "ОСОБА_2 ОСОБА_3" та компанією-нерезидентом ООО "АФД ТРЕЙД" (Російська Федерація).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ ОСОБА_4
Згідно з оригіналом Суддя Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52680706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні