Постанова
від 23.10.2015 по справі 804/10992/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2015 р. Справа № 804/10992/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Криворізького міського центру зайнятості до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2, ОСОБА_2 про стягнення заборгованості у розмірі 235,42 грн., -

ВСТАНОВИВ:

14.08.2015 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Криворізького міського центру зайнятості до фізичної - особи підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості у розмірі 235, 42 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", не в повному обсязі сплачував страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, у результаті чого утворилась заборгованість перед Криворізьким міським центром зайнятості в розмірі 235, 42 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином; подав клопотання про розгляд справи без його участі.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно наказу Дніпропетровського обласного центру зайнятості №152 від 23.06.2011 р. «Про реорганізацію Криворізького міського центру зайнятості» проведена реорганізація Саксаганського, Жовтневого, Центрально - Міського та Довгинцівського районних центрів зайнятості м. Кривого Рогу шляхом злиття в Криворізький міський центр зайнятості.

Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_2, як фізична особа, що використовує найману працю 12.07.2002 р., була взята на облік як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у Жовтневому районному центрі зайнятості.

Згідно розрахункової відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду за І квартал 2009 року, згідно електронного носія, борг зі сплати страхових внесків на випадок безробіття складає 235, 42 грн.

Спеціальним законом, який визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, є Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 2 березня 2000 року № 1533-III (далі -Закон № 1533-III).

Стаття 1 цього Закону визначає загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття як систему прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Страховиком є Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, страхувальниками є роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.

Згідно частин 1, 2 статті 8 Закону № 1533-III Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Порядок та розмір сплати страхових внесків встановлений ст.ст. 17, 19 Закону України №1533-ІІІ, ч.ч.2,3 п.2. ст.1. Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" від 11.01.2001р. №2213-ІІІ (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та "Інструкцією про обчислення і сплату внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року №339, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 року за №30/5221, відповідно до яких платники зобов'язані сплачувати до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, а саме один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

Пунктом 6.7 Інструкції, визначено обов'язок роботодавців щокварталу подавати розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом. В цій відомості страхувальники вираховують та зазначають суми внесків, які підлягають сплаті за відповідний звітний період.

Розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2009 рік, самостійно обрахованої та наданої відповідачем до центру зайнятості ФОП ОСОБА_2, сума страхових внесків, строк сплати яких не настав становить 235, 42 грн.

Таким чином, за відповідачем значиться заборгованість по страхових внесках в сумі 235, 42 грн.

Відповідно до абз. 5 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видати загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Станом на 14.08.2015 року борг у розмірі 235, 42 грн., відповідачем не погашений.

Пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону № 1533-III встановлено, що роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Згідно з приписами ч. 2 ст. 38 Закону № 1533-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Згідно ч. 4 ст. 38 Закону України № 1533-ІІІ строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Судом під час розгляду справи встановлено, що підприємницька діяльність відповідача припинена 11.07.2014 року, про що зроблено відповідний запис у ЄДРПОУ.

За вказаних обставин сума заборгованості не може бити стягнута з фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ст. 52 ЦК України фізична особа - підприємець відповідає за зобов'язаннями, пов'язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення.

Згідно правової позиції Верховного Суду України, яка викладена у постанові у справі № 6-125цс13 від 04.12.2013 року, однією із особливостей підстав припинення зобов'язань для фізичної особи-підприємця є те, що у випадку припинення суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи (виключення з реєстру суб'єктів підприємницької діяльності) її зобов'язання не припиняються, а залишаються за нею як фізичною особою, оскільки фізична особа не перестає існувати. Фізична особа-підприємець відповідає за своїми зобов'язаннями, пов'язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном.

За вказаних обставин заборгованість підлягає стягненню з фізичної особи ОСОБА_2.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 94, 122, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву - задовольнити частково.

Стягнути з фізичної особи ОСОБА_2 (місце проживання - 50059, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на користь Криворізького міського центру зайнятості суму заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 235, 42 грн. на р/р 37173001002770 в УДКУ Дніпропетровської області, ОКПО 21908407, МФО 805012.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 23.10.2015 року Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2015
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52681257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10992/15

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Постанова від 23.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні